20.6 C
București
miercuri, 27 august, 2025
Acasă Blog Pagină 110

O coafeză prezintă un film despre schimbările climatice. Află povestea lui Jaz Nije

o coafeză pregătește un film despre schimbările climatice
Sursă - Freepik

O coafeză în vârstă de 22 de ani și-a agățat foarfecele în cuier și a prezentat un nou film despre schimbările climatice. Ea a fost abordată de una dintre clientele sale, Claire Wallerstein, care este producătoare, potrviti BBC.

Jaz Nije, membră a generației Z, este personajul principal al documentarului de 40 de minute care abordează problema schimbărilor climatice. Acesta a avut premiera luni, 18 noiembrie, la Festivalul de Film Cornish din Falmouth.

„A fost probabil cea mai bună muncă pe care am făcut-o până acum. Mi-a plăcut foarte mult”, a spus ea.

O coafeză prezintă un film despre schimbările climatice

În documentarul #ClimateScam?, Njie a vorbit cu oameni de știință, sceptici și oameni care au studiat modul în care au fost raportate schimbările climatice.

Ea a spus că a întâlnit „oameni care și-au petrecut viața făcând această cercetare [de confirmare a schimbărilor climatice]”. Ea s-a declarat „foarte tristă de ceea ce se întâmplă în lume”.

Despre negaționiștii, eNije a spus că „trebuie să se uite la oamenii care și-au petrecut toată viața făcând cercetări”.

„Cred că trebuie doar să ne punem mintea la contribuție și să ne concentrăm asupra problemei evidente care se întâmplă. Putem vedea cum au loc inundațiile, putem vedea secetele, putem vedea incendiile”, a mai zis Nije.

Societatea Erbașu continuă să investească în sistemul medical: Progrese majore la noul Spital de Boli Infecțioase și Pneumologie din Oradea

Foto: Facebook/Construcții Erbașu
Foto: Facebook/Construcții Erbașu

Societatea Erbașu anunță că avansează cu lucrările la Spitalul de Boli Infecțioase și Pneumologie din Oradea.

Noua unitate medicală esențială pentru comunitate este creată pentru a oferi îngrijire medicală de top în tratarea bolilor infecțioase și pneumologice.

Până în prezent societatea a finalizat sistemul de epuismente cu 15 foraje, coborând nivelul pânzei freatice pentru a continua fără întrerupere terasamentele și infrastructura. În acest moment, 70% din terasamente sunt realizate, iar pe corpurile C1 și C2 a fost turnat betonul de egalizare pentru radier, urmând ssă se realizeze hidroizolația și canalele tehnice.

De asemenea, cei 184 de piloți care susțin taluzul către strada Vlădeasa sunt finalizați. În paralel, am realizat fundațiile pentru două dintre cele patru macarale și am început montajul acestora”, se arată în comunicatul publicat astăzi, 19 noiembrie.

Viitorul spital de Boli Infecțioase și Pneumologie din Oradea va avea o suprafață totală de 49.602 mp și va beneficia de o capacitate de 299-326 paturi

Potrivit societății, sunt inclusiv 20 de paturi pentru spitalizarea de zi și 11 pentru terapie intensivă.

Mai mult, unitatea va fi dotată cu tehnologie de ultimă generație, va integra soluții avansate pentru monitorizarea pacienților și reducerea timpilor de așteptare.

Clădirea va include un compartiment de urgențe pentru boli infecțioase, pneumoftiziologie și TBC, fiind proiectat modular pentru a se adapta rapid nevoilor comunității. Facilitățile includ un bloc operator, dispensar TBC, servicii de imagistică, săli de conferințe și spații educaționale.

Acest nou proiect subliniază angajamentul nostru ferm pentru dezvoltarea infrastructurii sistemului sanitar din România într-un mod sustenabil”, au mai precizat membrii companiei Erbașu.

Compania Erbașu: ”Sala Polivalentă din Tulcea, un proiect de referință pentru infrastructura sportivă din România, prinde contur zi de zi transformând planurile într-o construcție impresionantă, exact așa cum știm noi să facem!”

În data de 13 noiembrie, compania Construcții Erbașu a anunțat că a realizat primele teste pentru iluminatul arhitectural, care oferă o imagine asupra impactului estetic final al clădirii și dezvăluie câteva detalii ale acestui proiect deosebit realizat de echipă.

Totodată, au fost finalizate lucrările la fațada decorativă, structura metalică și panourile sandwich, iar acoperișul a fost montat în totalitate.

În acest moment echipa continuă montajul tablei decorative exterioare și se concentrează pe instalarea vatei minerale și aplicarea învelitorii din membrană PVC. În paralel avansăm la finisajele interioare și lucrăm la instalațiile HVAC, sanitare, curenții slabi și tari, asigurând astfel fiecare detaliu tehnic necesar pentru finalizarea proiectului.

Nu este un proces ușor, dar fiecare pas este calculat și realizat cu precizie, respectând cele mai înalte standarde de calitate pentru a transforma acest proiect într-o realitate de care să fim mândri cu toții! Sala va beneficia de un teren principal de competiții, înconjurat de tribune pentru spectatori cu o capacitate de până la 4.670 de locuri, un teren de antrenament situat în subsolul clădirii, sub amprenta terenului principal, parcare subterană, vestiare pentru echipe și oficiali, spații pentru presă și sală de conferințe”, a punctat compania.

Proiectul este finanțat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin Compania Națională de Investiții și are ca beneficiar final Consiliul Județean Tulcea.

Construcții Erbașu a obținut Locul 1 în cadrul ”Topului Național al Firmelor 2024”

Avem bucuria de a anunța că, datorită rezultatelor remarcabile din 2023, am obținut pentru al treilea an la rând „Premiul Național, Locul 1” la categoria „Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale” în cadrul „Topului Național al Firmelor 2024”, organizat de Camera de Comerț și Industrie a României. Suntem cu atât mai mândri de această realizare, cu cât premiul a fost câștigat la categoria de companii foarte mari, cea mai înaltă clasificare a Camerei de Comerț și Industrie a României”, a transmis compania în data de 11 noiembrie.

Potrivit membrilor societății, acest premiu aparține unei echipe de oameni care transformă orice provocare într-un rezultat concret și demonstrează constant de peste 34 de ani că se poate și în România.

Flatulența, taxată în Danemarca: Emisiile generate de animale vor fi impozitate de stat din 2030

flatulența animalelor taxată în danemarca
Sursă - Unsplash

Danemarca a convenit asupra modului de implementare a primei taxe din lume pe emisiile agricole. Aceasta include și flatulența animalelor, potrivit BBC.

Decizia a fost luată după negocieri între partide, fermieri, industrie, sindicate și grupuri de mediu. Astfel, începând cu 2030, fermierii vor plăti o taxă de 300 de coroane daneze pe tona de metan pentru emisiile de la animale. Suma echivalează cu 43 de dolari. În 2035, suma va ajunge la 750 de coroane daneze, adică aproximativ 100 de euro.

Ministrul din partea Verzilor a spus că vor „face tot ce este necesar pentru a ne atinge obiectivele climatice” după ce au primit o „majoritate largă” în parlament.

„[Este o] sarcină uriașă în curs de desfășurare: să transformăm mari părți ale pământului nostru de la producția agricolă la silvicultură, la spații naturale, pentru a ne asigura că putem readuce la viață fiordurile noastre”, a spus Jeppe Bruus.

O parte a acordului tripartit verde dintre guvern, industria agricolă și organizațiile de mediu este de a reduce, de asemenea, poluarea cu azot. Emisiile de azot ar putea fi reduse cu 13.780 de tone anual începând cu 2027, potrivit AFP. De asemenea, se va face un efort concertat pentru a îmbunătăți biodiversitatea țării.

Restaurarea naturii în Danemarca

Potrivit The Copenhagen Post, acordul prevede plantarea a 250.000 de hectare de pădure nouă. Alte 140.000 de hectare de turbărie care sunt cultivate în prezent vor fi restaurate în habitatul natural.

Turbăriile sunt zone umede caracterizate de condiții umede și sunt cunoscute depozite de carbon.

Aproximativ 60% din teritoriul Danemarcei este cultivat în prezent. Acest lucru face din Danemarca una dintre țările cu cel mai mult pământ cultivat.

Culicul cu cioc subțire a fost declarat dispărut

culicul cu cioc subtire
Sursă - Unsplash

Culicul cu cioc subțire (Numenius tenuirostris), o pasăre de țărm migratoare a fost declarată dispărută. Această specie migra odinioară în Siberia, în timpul verii. Iarna, culicul cu cioc subțire migra în jurul Mării Mediterane, potrivit IFL Science.

„Acesta marchează prima extincție cunoscută a unei specii de păsări din Europa continentală, Africa de Nord și Asia de Vest”, se arată într-o declarație a Societății Regale pentru Protecția Păsărilor (RSPB) trimisă către IFLScience.

„De zeci de ani au fost depuse eforturi ample pentru a găsi dovezi ale culicului cu cioc subțire în zonele sale de reproducere și non-reproducție, dar toate s-au dovedit nereușite”, se mai în precizează în declarație.

Ultima observare sigură a speciei de culic a avut loc în 1995 în Maroc. O observare neconfirmată a fost făcută în 2001.

O pasăre a fost declarată dispărută din Europa, Africa de Nord și Asia de Vest

Unele specii considerate dispărute au fost redescoperite, uneori în zone despre care nu se știa anterior ca parte a arealului lor. Autorii studiului spun că dispariția păsării s-a produs, probabil, imediat după ultima observare.

„Pe măsură ce schimbările climatice continuă, acesta va fi status quo-ul. Lucrurile nu se îmbunătățesc pentru păsări. Abordarea schimbărilor climatice, distrugerea habitatelor și poluarea este cea mai bună șansă pe care o avem în a le proteja”, a spus autorul principal, dr. Alex Bond de la Muzeul de Istorie Naturală

Extincția are rareori o singură cauză și este probabil că specia a pierit din mai multe cauze. Specialiștii subliniază importanța pierderii habitatului în soarta pe care a avut-o culicul cu cioc subțire.

Catedrala Notre-Dame din Paris se redeschide pe 7 decembrie 2024 după restaurarea post-incendiu

Catedrala Notre Dame din Paris/Foto: Pixabay
Catedrala Notre Dame din Paris/Foto: Pixabay

Catedrala Notre Dame din Paris, grav afectată de incendiul devastator din aprilie 2019, își va redeschide porțile pe 7 decembrie 2024.

La ceremonie vor participa 2.000 de invitați, iar evenimentul va fi transmis în întreaga lume, scrie Digi 24.

Restaurarea monumentului a costat aproximativ 500 de milioane de euro. Acești bani provin din donații internaționale, inclusiv din țări fără tradiție creștină.

În prima săptămână, catedrala va fi deschisă publicului până la ora 22.00

Philippe Jost, coordonatorul proiectului, a anunțat că există un surplus de 140 de milioane de euro. Banii vor fi folosiți pentru viitoare lucrări de conservare a clădirii vechi de 861 de ani.

Pentru prima săptămână după redeschidere (7-15 decembrie), catedrala va fi deschisă publicului până la ora 22.00.

Vizitatorii vor trebui să facă rezervare în prealabil, fie prin site-ul web al catedralei, fie prin intermediul unei aplicații speciale care urmează să fie lansată.

Incendiul devastator de la Catedrala Notre-Dame din Paris a avut loc pe 15 aprilie 2019

Flăcările au izbucnit în jurul orei 18:30, iar focul a distrus acoperișul din lemn și a prăbușit turla, simbol al catedralei.

Echipele de pompieri au reușit să salveze structura principală a clădirii și fațada. Cu toate acestea, multe dintre elementele istorice și relicvele au fost grav afectate.

Cauza incendiului a fost legată de lucrările de renovare aflate în desfășurare. Incendiul a stârnit o reacție globală de solidaritate.

Prin urmare, donațiile pentru restaurarea catedralei au fost adunate foarte rapid.

Restaurarea Notre-Dame a însemnat un proces de lungă durată, iar reconstrucția turlei și a acoperișului a fost una dintre prioritățile principale.

Președintele Bulgariei subliniază necesitatea acțiunii împotriva schimbărilor climatice la COP29

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Președintele Bulgariei, Rumen Radev, a abordat problema schimbărilor climatice în cadrul summitului COP29 de la Baku, susținând obiectivul de a atinge zero emisii nete de carbon.

El a recunoscut că,  în urmă cu doar zece ani, ar fi considerat acest obiectiv imposibil din punct de vedere al competitivității, informează Știri pe Surse.

Radev a subliniat că aceasta este a doua oară când Bulgaria își prezintă propriul punct de vedere la COP

În egală măsură, președintele din Bulgaria a evidențiat angajamentul țării de a participa activ în diplomația climatică și de a contribui la lupta împotriva schimbărilor climatice.

Bulgaria duce dezbateri aprinse despre viitorul centralelor pe cărbune, iar partidele pro-ruse și populiste din parlament opun blocaje procesului de tranziție către neutralitatea climatică.

Conform lui Radev, Uniunea Europeană trebuie să garanteze ireversibilitatea acestui proces, în paralel cu implementarea unei politici industriale care să aducă rezultate concrete.

În discursul său, președintele bulgar a subliniat și importanța sistemului de învățământ în construirea unei noi culturi a consumatorilor, a cererii de produse cu emisii scăzute de carbon și a unei noi industrii.

Președintele Bulgariei: ”Schimbările climatice amenință deja nu numai oamenii și mijloacele de trai, nu numai oamenii și economia, ci pacea și securitatea globală”

Evenimentele meteorologice extreme, de la inundații la incendii și secete, devin din ce în ce mai frecvente și devastatoare. Această situație critică necesită acțiune și atenție cuprinzătoare din partea noastră a tuturor, de la nivel politic înalt până la nivel de experți”, a declarat oficialul.

Summitul ONU de la Baku este în desfășurare între 11 și 22 noiembrie, la care participă peste 70.000 de delegați, șefi de stat și de guvern.

Societatea Infrastructură a finalizat reparațiile pe Strada Dragova din Sectorul 5

Foto: Facebook/Infrastructură 5
Foto: Facebook/Infrastructură 5

Societatea Infrastructură 5 a anunțat că a finalizat cu succes lucrările de reparații locale pe Strada Dragova 6-8.

Lucrările au constat în ridicarea bordurilor și turnarea unui nou strat de asfalt.

Intervențiile din Strada Dragova au fost realizate rapid, ca urmare a sesizărilor primite din partea locuitorilor

În egală măsură, lucrările efectuate de echipa Infrastructură 5 au contribuit semnificativ la îmbunătățirea condițiilor de circulație și siguranța pietonilor.

Pozele ”înainte și după” arată clar diferențele, iar reprezentanții companiei subliniază impactul pozitiv al acestor măsuri asupra confortului zilnic al cetățenilor.

Lucrările de ridicare a bordurii și turnare a asfaltului au adus îmbunătățiri în zonă

Măsurile de reparații locale desfășurate pe Strada Dragova 6-8 sunt acum finalizate, iar lucrările de ridicare a bordurii și turnare a asfaltului au adus îmbunătățiri în zonă. Pozele atașate sunt înainte-după intervenția noastră! Am acționat rapid pentru a răspunde sesizărilor primite din partea locuitorilor și am soluționat problemele semnalate, contribuind astfel la creșterea confortului și siguranței pe strada mai sus menționată”, se arată în comunicatul publicat de societatea Infrastructură din Sectorul 5 al Municipiului București.

Infrastructură 5: ”Aleea Podul Giurgiului este acum reparată”

Reamintim că, în luna octombrie, echipa Infrastructură 5 a finalizat lucrările la Aleea Podul Giurgiului din Sectorul 5, continuând reparațiile și modernizările în mai multe zone.

Aceste intervenții contribuie la crearea unui mediu urban mai sigur și funcțional pentru cetățeni, iar compania rămâne dedicată oferirii unor drumuri de calitate locuitorilor sectorului.

Un cartier din Marsillia este încălzit cu apă din Marea Mediterană

un cartier din Marsilia e încălzit cu apă din Marea Mediterană
Sursă - Freepik

În Marsilia se construiește un nou cartier, în extremitatea nordică a orașului, numit Les Fabriques. Rețeaua energetică pentru acesta folosește apă din Marea Mediterană pentru încălzire și apă menajeră. De asemenea, apa e folosită pentru a răci aproximativ 2.000 de locuințe, potrivit Le Figaro.

În prezent, cele 470 de locuințe construite sunt încălzite cu apă din mare. Proiectul aparține companiei Dalkia, în parteneriat cu Bouygues Immobilier. Pentru răcirea și încălzirea clădirilor, clădirile sunt echipate cu o buclă de apă dulce temperată. Această apă dulce circulă în conducte legate de port, aflat la aproape nouă kilometri, și sunt conectate la pompe de căldură. Totuși, aceste pompe de căldură funcționează pe baza energiei marine.

Un cartier din Marsillia este încălzit cu apă din Marea Mediterană. Cum funcționează sistemul?

Practic, apa de mare este pompată la câțiva kilometri distanță. La intrare a fost montată o grilă pentru a preveni intrarea peștilor mari în sitem.

Într-o încăpere sursă, apa de mare și apa dulce sunt aduse împreună. Acolo, apa dulce e încălzită sau răcită în funcție de anotimp de temperatura apei de mare. Apoi, apa de mare este returnată în mediul său natural. Practic, apa de mare asigură echilibrarea sistemului.

Proiectul a primit astfel sprijinul Agenției de Mediu și Management al Energiei, dar și din partea autorităților locale precum consiliul regional. Dar mai presus de toate, pentru locuitorii acestui cartier, efectul se simte asupra facturii.

„Avem o temperatură constantă care este inclusă în taxe”, a zis o localnică.

Alte proiecte similare au fost implementate în Monaco. De asemenea, orașe precum Grande Motte, Seyne-sur-Mer și Sète se pregătesc pentru astfel de instalații.

A fost inaugurat tramvaiul care promovează adopția și grija față de animalele de companie

Sursă foto: Facebook
Sursă foto: Facebook

Compania de Transport Public Iași și Asociaţia Pasionaţilor de Transport Public Tramclub Iaşi au inaugurat Tramvaiul Responsabilității, informează Adevărul.

Este vorba despre o inițiativă împotriva abandonării animalelor și de încurajare a adopției.

În același timp, mijlocul de transport în comun este destinat proprietarilor de câini și pisici.

Acest tramvai special va circula prin orașul Iași cu un mesaj clar: fiecare animal merită o șansă la o viață mai bună

”Tramvaiul Responsabilității” a intrat oficial în program normal de circulație, putând fi întâlnit pe traseele 1, 8, 9 și 13 din Iași.

Ieșenii sunt bineveniți să își ia animalele de companie în călătoriile cu acest tramvai, cu respectarea câtorva reguli: câinii de talie mare să poarte botniță, iar fiecare animal de companie să aibă carnetul de sănătate cu vaccinurile la zi”, precizează reprezentanții Companiei de Transport Public Iași.

”Tramvaiul Responsabilității” – Al 21-lea tramvai tematic din programul ”Iași – orașul tramvaielor pictate”

Tramvaiul Responsabilității este cel de-al 21-lea mijloc de transport personalizat tematic în cadrul programului cultural ”Iași – orașul tramvaielor pictate”, mai transmite sursa citată.

Compoziția grafică a tramvaiului este foarte complexă și originală, fiind alcătuită din chipurile a peste 500 de animale de companie reprezentate stilizat, în manieră ludică.

În interiorul tramvaiului sunt fotografii cu căței, iar scaunele au amprente stilizate ale câinilor.

George Marici: ”Dedicat unei cauze sociale, cea a asumării responsabilității întreținerii unui animal de companie, proiectul susține misiunea Padocului Tomești de a preveni abandonarea prietenilor necuvântători”

Din păcate, statisticile indică o rată de abandon fără precedent ce a condus la suprapopularea padocului, ”Tramvaiul Responsabilității” urmând a deveni un instrument de campanie pe de o parte pentru încurajarea adoptării animalelor de companie și, pe de altă parte, pentru prevenirea abandonării acestora”, a transmis jurnalistul George Marici.

Dovada existenței apei pe Marte a fost găsită într-un sertar de la Universitatea Purdue

dovada existenței apei pe marte a fost găsită în sertarul unei universități
Sursă - Unsplash

Universitatea Purdue deține de aproape 100 de ani un meteorit denumit Lafayette. El s-a aflat într-un sertar al unității de învățământ din 1931, fără vreo informația clară cu privire la proveniența sa. În prezent, meteoritul a fost din nou analizat, potrivit Live Science.

Meteoritul are aproximativ 5 centimetri lungime. În anii 1980, cercetătorii au descoperit că gazele din interiorul său se potriveau cu atmosfera marțiană. Comparația s-a făcut pe baza informațiilor colectate în proiectul Viking al NASA.

Tot atunci, cercetătorii au aflat că mineralele din meteorit au interacționat cu apa lichidă când s-au format. Problema e că nimeni nu a reușit să calculeze acum cât timp s-au format acele minerale. Dar asta s-a aflat în noua cercetare publicată în Geochemical Perspectives Letters.

„Nu credem că era apă lichidă din abundență pe Marte la acest moment”, a declarat autorul principal al studiului, Marissa Tremblay, profesor asistent la Departamentul de Științe Pământului, Atmosferice și Planetare de la Universitatea Purdue.

Totuși, s-a ridicat ipoteza ca apa din meteorit să fi provenit din topirea permafrostului marțian. Această topire ar fi fost cauzată de activitatea magnetică ce încă se manifestă pe Planeta Roșie.

Dovada existenței apei pe Marte a fost găsită într-un sertar de la Universitatea Purdue

Tremblay și colegii ei au încercat să afle cât mai exact perioada în care s-au format respectivele minerale. Nu se cunoaște momentul exact al sosirii meteoritului pe Pământ, însă cercetătorii au reușit să afle cu aproximație. Astfel, pe baza urmelor unor ciuperci au determinat că acesta a ajuns pe pământ în anul 1919.

„Vârsta ar fi putut fi afectată de impactul care a ejectat meteoritul Lafayette de pe Marte, de încălzirea pe care Lafayette a experimentat-o în timpul celor 11 milioane de ani în care plutea în spațiu sau de încălzirea pe care Lafayette a experimentat când a căzut pe Pământ și a ars puțin. în atmosfera Pământului”, a spus Tremblay.

„Dar am putut să demonstrăm că niciunul dintre aceste lucruri nu a afectat vârsta de alterare a apei în Lafayette”, a completat cercetătoarea.

Confirmarea datei interacțiunii meteoritului cu apa lichidă nu elucidează doar istoria trecută a lui Marte. Aceleași metode pot funcționa și pe alți meteoriți găsiți pe Pământ sau în mostre aduse din misiuni pe alte planete, sateliți și asteroizi.

Astfel, cercetătorii au aflat că mineralele din meteoritul Lafayette au sub un miliard de ani.