-0.1 C
București
duminică, 24 noiembrie, 2024
Acasă Blog Pagină 4

Flatulența, taxată în Danemarca: Emisiile generate de animale vor fi impozitate de stat din 2030

flatulența animalelor taxată în danemarca
Sursă - Unsplash

Danemarca a convenit asupra modului de implementare a primei taxe din lume pe emisiile agricole. Aceasta include și flatulența animalelor, potrivit BBC.

Decizia a fost luată după negocieri între partide, fermieri, industrie, sindicate și grupuri de mediu. Astfel, începând cu 2030, fermierii vor plăti o taxă de 300 de coroane daneze pe tona de metan pentru emisiile de la animale. Suma echivalează cu 43 de dolari. În 2035, suma va ajunge la 750 de coroane daneze, adică aproximativ 100 de euro.

Ministrul din partea Verzilor a spus că vor „face tot ce este necesar pentru a ne atinge obiectivele climatice” după ce au primit o „majoritate largă” în parlament.

„[Este o] sarcină uriașă în curs de desfășurare: să transformăm mari părți ale pământului nostru de la producția agricolă la silvicultură, la spații naturale, pentru a ne asigura că putem readuce la viață fiordurile noastre”, a spus Jeppe Bruus.

O parte a acordului tripartit verde dintre guvern, industria agricolă și organizațiile de mediu este de a reduce, de asemenea, poluarea cu azot. Emisiile de azot ar putea fi reduse cu 13.780 de tone anual începând cu 2027, potrivit AFP. De asemenea, se va face un efort concertat pentru a îmbunătăți biodiversitatea țării.

Restaurarea naturii în Danemarca

Potrivit The Copenhagen Post, acordul prevede plantarea a 250.000 de hectare de pădure nouă. Alte 140.000 de hectare de turbărie care sunt cultivate în prezent vor fi restaurate în habitatul natural.

Turbăriile sunt zone umede caracterizate de condiții umede și sunt cunoscute depozite de carbon.

Aproximativ 60% din teritoriul Danemarcei este cultivat în prezent. Acest lucru face din Danemarca una dintre țările cu cel mai mult pământ cultivat.

Culicul cu cioc subțire a fost declarat dispărut

culicul cu cioc subtire
Sursă - Unsplash

Culicul cu cioc subțire (Numenius tenuirostris), o pasăre de țărm migratoare a fost declarată dispărută. Această specie migra odinioară în Siberia, în timpul verii. Iarna, culicul cu cioc subțire migra în jurul Mării Mediterane, potrivit IFL Science.

„Acesta marchează prima extincție cunoscută a unei specii de păsări din Europa continentală, Africa de Nord și Asia de Vest”, se arată într-o declarație a Societății Regale pentru Protecția Păsărilor (RSPB) trimisă către IFLScience.

„De zeci de ani au fost depuse eforturi ample pentru a găsi dovezi ale culicului cu cioc subțire în zonele sale de reproducere și non-reproducție, dar toate s-au dovedit nereușite”, se mai în precizează în declarație.

Ultima observare sigură a speciei de culic a avut loc în 1995 în Maroc. O observare neconfirmată a fost făcută în 2001.

O pasăre a fost declarată dispărută din Europa, Africa de Nord și Asia de Vest

Unele specii considerate dispărute au fost redescoperite, uneori în zone despre care nu se știa anterior ca parte a arealului lor. Autorii studiului spun că dispariția păsării s-a produs, probabil, imediat după ultima observare.

„Pe măsură ce schimbările climatice continuă, acesta va fi status quo-ul. Lucrurile nu se îmbunătățesc pentru păsări. Abordarea schimbărilor climatice, distrugerea habitatelor și poluarea este cea mai bună șansă pe care o avem în a le proteja”, a spus autorul principal, dr. Alex Bond de la Muzeul de Istorie Naturală

Extincția are rareori o singură cauză și este probabil că specia a pierit din mai multe cauze. Specialiștii subliniază importanța pierderii habitatului în soarta pe care a avut-o culicul cu cioc subțire.

Catedrala Notre-Dame din Paris se redeschide pe 7 decembrie 2024 după restaurarea post-incendiu

Catedrala Notre Dame din Paris/Foto: Pixabay
Catedrala Notre Dame din Paris/Foto: Pixabay

Catedrala Notre Dame din Paris, grav afectată de incendiul devastator din aprilie 2019, își va redeschide porțile pe 7 decembrie 2024.

La ceremonie vor participa 2.000 de invitați, iar evenimentul va fi transmis în întreaga lume, scrie Digi 24.

Restaurarea monumentului a costat aproximativ 500 de milioane de euro. Acești bani provin din donații internaționale, inclusiv din țări fără tradiție creștină.

În prima săptămână, catedrala va fi deschisă publicului până la ora 22.00

Philippe Jost, coordonatorul proiectului, a anunțat că există un surplus de 140 de milioane de euro. Banii vor fi folosiți pentru viitoare lucrări de conservare a clădirii vechi de 861 de ani.

Pentru prima săptămână după redeschidere (7-15 decembrie), catedrala va fi deschisă publicului până la ora 22.00.

Vizitatorii vor trebui să facă rezervare în prealabil, fie prin site-ul web al catedralei, fie prin intermediul unei aplicații speciale care urmează să fie lansată.

Incendiul devastator de la Catedrala Notre-Dame din Paris a avut loc pe 15 aprilie 2019

Flăcările au izbucnit în jurul orei 18:30, iar focul a distrus acoperișul din lemn și a prăbușit turla, simbol al catedralei.

Echipele de pompieri au reușit să salveze structura principală a clădirii și fațada. Cu toate acestea, multe dintre elementele istorice și relicvele au fost grav afectate.

Cauza incendiului a fost legată de lucrările de renovare aflate în desfășurare. Incendiul a stârnit o reacție globală de solidaritate.

Prin urmare, donațiile pentru restaurarea catedralei au fost adunate foarte rapid.

Restaurarea Notre-Dame a însemnat un proces de lungă durată, iar reconstrucția turlei și a acoperișului a fost una dintre prioritățile principale.

Președintele Bulgariei subliniază necesitatea acțiunii împotriva schimbărilor climatice la COP29

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Președintele Bulgariei, Rumen Radev, a abordat problema schimbărilor climatice în cadrul summitului COP29 de la Baku, susținând obiectivul de a atinge zero emisii nete de carbon.

El a recunoscut că,  în urmă cu doar zece ani, ar fi considerat acest obiectiv imposibil din punct de vedere al competitivității, informează Știri pe Surse.

Radev a subliniat că aceasta este a doua oară când Bulgaria își prezintă propriul punct de vedere la COP

În egală măsură, președintele din Bulgaria a evidențiat angajamentul țării de a participa activ în diplomația climatică și de a contribui la lupta împotriva schimbărilor climatice.

Bulgaria duce dezbateri aprinse despre viitorul centralelor pe cărbune, iar partidele pro-ruse și populiste din parlament opun blocaje procesului de tranziție către neutralitatea climatică.

Conform lui Radev, Uniunea Europeană trebuie să garanteze ireversibilitatea acestui proces, în paralel cu implementarea unei politici industriale care să aducă rezultate concrete.

În discursul său, președintele bulgar a subliniat și importanța sistemului de învățământ în construirea unei noi culturi a consumatorilor, a cererii de produse cu emisii scăzute de carbon și a unei noi industrii.

Președintele Bulgariei: ”Schimbările climatice amenință deja nu numai oamenii și mijloacele de trai, nu numai oamenii și economia, ci pacea și securitatea globală”

Evenimentele meteorologice extreme, de la inundații la incendii și secete, devin din ce în ce mai frecvente și devastatoare. Această situație critică necesită acțiune și atenție cuprinzătoare din partea noastră a tuturor, de la nivel politic înalt până la nivel de experți”, a declarat oficialul.

Summitul ONU de la Baku este în desfășurare între 11 și 22 noiembrie, la care participă peste 70.000 de delegați, șefi de stat și de guvern.

Societatea Infrastructură a finalizat reparațiile pe Strada Dragova din Sectorul 5

Foto: Facebook/Infrastructură 5
Foto: Facebook/Infrastructură 5

Societatea Infrastructură 5 a anunțat că a finalizat cu succes lucrările de reparații locale pe Strada Dragova 6-8.

Lucrările au constat în ridicarea bordurilor și turnarea unui nou strat de asfalt.

Intervențiile din Strada Dragova au fost realizate rapid, ca urmare a sesizărilor primite din partea locuitorilor

În egală măsură, lucrările efectuate de echipa Infrastructură 5 au contribuit semnificativ la îmbunătățirea condițiilor de circulație și siguranța pietonilor.

Pozele ”înainte și după” arată clar diferențele, iar reprezentanții companiei subliniază impactul pozitiv al acestor măsuri asupra confortului zilnic al cetățenilor.

Lucrările de ridicare a bordurii și turnare a asfaltului au adus îmbunătățiri în zonă

Măsurile de reparații locale desfășurate pe Strada Dragova 6-8 sunt acum finalizate, iar lucrările de ridicare a bordurii și turnare a asfaltului au adus îmbunătățiri în zonă. Pozele atașate sunt înainte-după intervenția noastră! Am acționat rapid pentru a răspunde sesizărilor primite din partea locuitorilor și am soluționat problemele semnalate, contribuind astfel la creșterea confortului și siguranței pe strada mai sus menționată”, se arată în comunicatul publicat de societatea Infrastructură din Sectorul 5 al Municipiului București.

Infrastructură 5: ”Aleea Podul Giurgiului este acum reparată”

Reamintim că, în luna octombrie, echipa Infrastructură 5 a finalizat lucrările la Aleea Podul Giurgiului din Sectorul 5, continuând reparațiile și modernizările în mai multe zone.

Aceste intervenții contribuie la crearea unui mediu urban mai sigur și funcțional pentru cetățeni, iar compania rămâne dedicată oferirii unor drumuri de calitate locuitorilor sectorului.

Un cartier din Marsillia este încălzit cu apă din Marea Mediterană

un cartier din Marsilia e încălzit cu apă din Marea Mediterană
Sursă - Freepik

În Marsilia se construiește un nou cartier, în extremitatea nordică a orașului, numit Les Fabriques. Rețeaua energetică pentru acesta folosește apă din Marea Mediterană pentru încălzire și apă menajeră. De asemenea, apa e folosită pentru a răci aproximativ 2.000 de locuințe, potrivit Le Figaro.

În prezent, cele 470 de locuințe construite sunt încălzite cu apă din mare. Proiectul aparține companiei Dalkia, în parteneriat cu Bouygues Immobilier. Pentru răcirea și încălzirea clădirilor, clădirile sunt echipate cu o buclă de apă dulce temperată. Această apă dulce circulă în conducte legate de port, aflat la aproape nouă kilometri, și sunt conectate la pompe de căldură. Totuși, aceste pompe de căldură funcționează pe baza energiei marine.

Un cartier din Marsillia este încălzit cu apă din Marea Mediterană. Cum funcționează sistemul?

Practic, apa de mare este pompată la câțiva kilometri distanță. La intrare a fost montată o grilă pentru a preveni intrarea peștilor mari în sitem.

Într-o încăpere sursă, apa de mare și apa dulce sunt aduse împreună. Acolo, apa dulce e încălzită sau răcită în funcție de anotimp de temperatura apei de mare. Apoi, apa de mare este returnată în mediul său natural. Practic, apa de mare asigură echilibrarea sistemului.

Proiectul a primit astfel sprijinul Agenției de Mediu și Management al Energiei, dar și din partea autorităților locale precum consiliul regional. Dar mai presus de toate, pentru locuitorii acestui cartier, efectul se simte asupra facturii.

„Avem o temperatură constantă care este inclusă în taxe”, a zis o localnică.

Alte proiecte similare au fost implementate în Monaco. De asemenea, orașe precum Grande Motte, Seyne-sur-Mer și Sète se pregătesc pentru astfel de instalații.

A fost inaugurat tramvaiul care promovează adopția și grija față de animalele de companie

Sursă foto: Facebook
Sursă foto: Facebook

Compania de Transport Public Iași și Asociaţia Pasionaţilor de Transport Public Tramclub Iaşi au inaugurat Tramvaiul Responsabilității, informează Adevărul.

Este vorba despre o inițiativă împotriva abandonării animalelor și de încurajare a adopției.

În același timp, mijlocul de transport în comun este destinat proprietarilor de câini și pisici.

Acest tramvai special va circula prin orașul Iași cu un mesaj clar: fiecare animal merită o șansă la o viață mai bună

”Tramvaiul Responsabilității” a intrat oficial în program normal de circulație, putând fi întâlnit pe traseele 1, 8, 9 și 13 din Iași.

Ieșenii sunt bineveniți să își ia animalele de companie în călătoriile cu acest tramvai, cu respectarea câtorva reguli: câinii de talie mare să poarte botniță, iar fiecare animal de companie să aibă carnetul de sănătate cu vaccinurile la zi”, precizează reprezentanții Companiei de Transport Public Iași.

”Tramvaiul Responsabilității” – Al 21-lea tramvai tematic din programul ”Iași – orașul tramvaielor pictate”

Tramvaiul Responsabilității este cel de-al 21-lea mijloc de transport personalizat tematic în cadrul programului cultural ”Iași – orașul tramvaielor pictate”, mai transmite sursa citată.

Compoziția grafică a tramvaiului este foarte complexă și originală, fiind alcătuită din chipurile a peste 500 de animale de companie reprezentate stilizat, în manieră ludică.

În interiorul tramvaiului sunt fotografii cu căței, iar scaunele au amprente stilizate ale câinilor.

George Marici: ”Dedicat unei cauze sociale, cea a asumării responsabilității întreținerii unui animal de companie, proiectul susține misiunea Padocului Tomești de a preveni abandonarea prietenilor necuvântători”

Din păcate, statisticile indică o rată de abandon fără precedent ce a condus la suprapopularea padocului, ”Tramvaiul Responsabilității” urmând a deveni un instrument de campanie pe de o parte pentru încurajarea adoptării animalelor de companie și, pe de altă parte, pentru prevenirea abandonării acestora”, a transmis jurnalistul George Marici.

Dovada existenței apei pe Marte a fost găsită într-un sertar de la Universitatea Purdue

dovada existenței apei pe marte a fost găsită în sertarul unei universități
Sursă - Unsplash

Universitatea Purdue deține de aproape 100 de ani un meteorit denumit Lafayette. El s-a aflat într-un sertar al unității de învățământ din 1931, fără vreo informația clară cu privire la proveniența sa. În prezent, meteoritul a fost din nou analizat, potrivit Live Science.

Meteoritul are aproximativ 5 centimetri lungime. În anii 1980, cercetătorii au descoperit că gazele din interiorul său se potriveau cu atmosfera marțiană. Comparația s-a făcut pe baza informațiilor colectate în proiectul Viking al NASA.

Tot atunci, cercetătorii au aflat că mineralele din meteorit au interacționat cu apa lichidă când s-au format. Problema e că nimeni nu a reușit să calculeze acum cât timp s-au format acele minerale. Dar asta s-a aflat în noua cercetare publicată în Geochemical Perspectives Letters.

„Nu credem că era apă lichidă din abundență pe Marte la acest moment”, a declarat autorul principal al studiului, Marissa Tremblay, profesor asistent la Departamentul de Științe Pământului, Atmosferice și Planetare de la Universitatea Purdue.

Totuși, s-a ridicat ipoteza ca apa din meteorit să fi provenit din topirea permafrostului marțian. Această topire ar fi fost cauzată de activitatea magnetică ce încă se manifestă pe Planeta Roșie.

Dovada existenței apei pe Marte a fost găsită într-un sertar de la Universitatea Purdue

Tremblay și colegii ei au încercat să afle cât mai exact perioada în care s-au format respectivele minerale. Nu se cunoaște momentul exact al sosirii meteoritului pe Pământ, însă cercetătorii au reușit să afle cu aproximație. Astfel, pe baza urmelor unor ciuperci au determinat că acesta a ajuns pe pământ în anul 1919.

„Vârsta ar fi putut fi afectată de impactul care a ejectat meteoritul Lafayette de pe Marte, de încălzirea pe care Lafayette a experimentat-o în timpul celor 11 milioane de ani în care plutea în spațiu sau de încălzirea pe care Lafayette a experimentat când a căzut pe Pământ și a ars puțin. în atmosfera Pământului”, a spus Tremblay.

„Dar am putut să demonstrăm că niciunul dintre aceste lucruri nu a afectat vârsta de alterare a apei în Lafayette”, a completat cercetătoarea.

Confirmarea datei interacțiunii meteoritului cu apa lichidă nu elucidează doar istoria trecută a lui Marte. Aceleași metode pot funcționa și pe alți meteoriți găsiți pe Pământ sau în mostre aduse din misiuni pe alte planete, sateliți și asteroizi.

Astfel, cercetătorii au aflat că mineralele din meteoritul Lafayette au sub un miliard de ani.

Cel mai performant ecograf din România a fost pus în funcțiune în București

Foto: Facebook/Nicușor Dan
Foto: Facebook/Nicușor Dan

Cel mai performant ecograf din România a fost pus în funcțiune la Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Prof. Dr. Panait Sîrbu” – Maternitatea Giulești.

Cel mai performant ecograf din România funcționează cu inteligență artificială avansată

Potrivit anunțului făcut de edilul Nicușor Dan, echipamentul medical Voluson Expert 22 dispune de cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligență artificială avansată și de o calitate excepțională a imaginii.

Aparatul este utilizat pentru screeningul anomaliilor morfologice fetale, indiferent de trimestrul sarcinii, și are aplicații și în domeniul ginecologiei, putând fi utilizat pentru diagnosticul oricărei afecțiuni din această sferă”, se arată în comunicatul publicat de Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan.

Săptămâna trecută au fost achiziționate alte două ecografe, având ca sursă de finanțare bugetul Primăriei Capitalei

În egală măsură, Nicușor Dan a transmis că Maternitatea Giulești dispune de cele mai avansate tehnologii în ceea ce privește diagnosticul ultrasonografic pentru îngrijirea sănătății femeilor însărcinate.

Primarul Municipiului București a precizat că săptămâna trecută au fost achiziționate alte două ecografe, având ca sursă de finanțare tot bugetul Primăriei Capitalei.

O ecografie în timpul sarcinii poate detecta și evalua următoarele:

Confirmarea sarcinii – Prezența unui sac gestațional și a embrionului în uter.

Bătăile inimii fetale – Verificarea ritmului cardiac al fătului.

Numărul de feți – Identificarea unei sarcini multiple (gemeni, tripleți).

Vârsta gestațională – Estimarea vârstei sarcinii și determinarea datei probabile a nașterii.

Anomalii structurale – Depistarea defectelor congenitale, cum ar fi spina bifida, anomaliile cardiace, sau sindromul Down.

Creșterea și dezvoltarea fetală – Măsurători ale fătului pentru a monitoriza progresul său.

Poziția fătului – Stabilirea poziției fătului în uter (cefalic, pelvin, transversal).

Cantitatea de lichid amniotic – Verificarea nivelului lichidului amniotic pentru a identifica probleme precum oligoamnios sau polihidramnios.

Placenta – Localizarea și sănătatea placentei, inclusiv dacă este previa (placenta previa) sau dacă există semne de insuficiență placentară.

Fluxul sanguin – Examinarea fluxului sanguin în cordonul ombilical și alte vase pentru a evalua starea de sănătate a fătului.

Probleme uterine – Depistarea fibroamelor sau a altor anomalii uterine care pot influența sarcina.

Sexul copilului – Dacă părinții doresc și poziția fătului permite, sexul copilului poate fi identificat.

Vinul roșu ar putea preveni o formă de cancer

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Vinul roșu a fost cândva promovat ca având beneficii pentru sănătate, inclusiv protecția inimii și prelungirea vieții.

Deși aceste afirmații au fost demontate de oamenii de știință, un ingredient din vinul roșu – resveratrolul – ar putea totuși oferi beneficii reale pentru sănătate.

Resveratrolul, speranța pentru prevenirea cancerului intestinal în cadrul unui studiu revoluționar

Un nou studiu va analiza dacă o doză mică de resveratrol, un compus prezent și în strugurii roșii, afine și arahide, poate contribui la prevenirea cancerului intestinal.

Acest studiu, unul dintre cele mai mari de până acum în testarea medicamentelor pentru prevenirea cancerului, va include pacienți cu risc crescut de a dezvolta această boală.

Cu studiul Colo-Prevent, ne îmbarcăm într-un experiment unic pentru a vedea cum medicamentele ar putea opri creșterea polipilor intestinali. Acest studiu ar putea avea implicații majore asupra modului în care prevenim cancerul intestinal la persoanele care sunt cel mai susceptibile de a dezvolta boala pe măsură ce îmbătrânesc”, a declarat profesorul Karen Brown, cercetător la Universitatea din Leicester și coordonator al studiului, potrivit publicației Descoperă.ro.

Studiul investighează potențialul resveratrolului în prevenirea cancerului intestinal

Cercetarea se bazează pe peste un deceniu de muncă în laboratorul condus de Brown, care a demonstrat anterior că resveratrolul purificat poate încetini creșterea tumorilor la șoareci și poate ajunge nedigerat în intestin.

Studiul recrutează persoane cu vârste între 50 și 73 de ani, care au participat la un program de screening intestinal și au fost diagnosticate cu polipi intestinali – mici formațiuni care, deși în general inofensive, pot evolua în cancer dacă nu sunt tratate.

După îndepărtarea polipilor, participanții vor primi zilnic, timp de trei ani, fie aspirină, fie o combinație de aspirină și metformină (un medicament utilizat în tratarea diabetului), în cadrul studiului principal.

Alții vor lua resveratrol purificat sau un placebo timp de un an, ca parte a unui studiu secundar, mai transmite sursa citată.

Consumul de vin roșu nu previne cancerul

Consumul de vin roșu nu previne cancerul, iar alcoolul este o cauză cunoscută a cancerului, notează The Guardian.

Toți pacienții vor fi apoi supuși unei colonoscopii pentru a se stabili dacă polipii au început să crească din nou.

Acest studiu deschide ușa către o nouă eră a cercetării în domeniul cancerului, în care devine mult mai ușor de prevenit prin știință de ultimă oră. Perspectivele obținute în urma studiului vor schimba modul în care ne gândim la prevenirea cancerului și vor oferi mai multor oameni șansa la o viață mai lungă și mai bună, fără teamă”, a declarat dr. Iain Foulkes, director executiv de cercetare și inovare la Cancer Research UK.