Tinerii din România sunt mult mai preocupați de starea mediului înconjurător

Foto: Radio Eco Natura
Foto: Radio Eco Natura

Românii sunt tot mai preocupaţi de problemele de mediu, iar reciclarea selectivă devine, pe zi ce trece, o activitate constantă.

Conform unui studiu recent, 56% dintre români spun că îşi colectează gunoiul menajer selectiv. Studiul este intitulat Reveal Marketing Research și precizează că, în contextul actual al schimbărilor climatice, acţiunile concrete în vederea combaterii acestora devin tot mai necesare.

Statisticile au demonstrat că românii se arată dornici să colecteze gunoiul menajer selectiv. Mai mult, proporția este de 56%, oamenii implicându-se în problemele de mediu.

Tinerii între 25 şi 34 de ani sunt mai preocupați de problemele de mediu

Dintre românii care colectează gunoiul menajer selectiv se evidenţiază într-o pondere mai mare respondenţii peste 55 de ani (60%) şi tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (76%) care declară că selectează deşeurile în cea mai mare măsură”, se arată în studiul citat. Studiul mai arată că femeile (55%), comparativ cu segmentul bărbaţilor (58%), reciclează mai puţin. Pe de altă parte, 25% dintre respondenţi declară că obişnuiesc să colecteze selectiv gunoiul menajer, dar nu mereu”, se precizează în studiu.

Întrebaţi care sunt variantele cu care rezonează cel mai mult, românii au răspuns că aleg mai degrabă produse din categoria eco în proporţie de 17%.

Respondenţii care se orientează către produse eco sunt în special bărbaţii, care declară că au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construire a unei case (20%).

Pentru 37% dintre cei care sunt în proces de construire a unei case, ideal înseamnă sănătos şi sustenabil (37%), arată studiul citat.

Astfel, pentru 26% dintre respondenţi, BCA-ul constituie materialul principal de zidărie din punctul de vedere al sustenabilităţii.

De asemenea, românii declară că optează şi pentru produse cu tradiţie pe piaţă (16%), produse cunoscute (13%) şi produse inovatoare (13%).

Produsele cu tradiţie pe piaţă sunt alese într-o pondere mai mare de respondenţii cu vârsta de peste 55 de ani (20%). Din totalul eşantionului, 49% dintre respondenţi afirmă că folosesc în cea mai mare parte a timpului metode de transport ecologice.