-1 C
București
luni, 18 noiembrie, 2024

Ecotricity dezvoltă avioane alimentate cu energie regenerabilă | O nouă abordare în decarbonizare

Compania britanică de energie Ecotricity dezvoltă avioane alimentate cu energie regenerabilă pe bază de hidrogen.

Dale Vince, fondatorul Ecotricity, cu sediul în Marea Britanie, dezvoltă proiectul Ecojet, care alimentează zborurile cu energie regenerabilă. Proiectul ecologic va folosi avioane electrice pe bază de hidrogen, conform Interesting Engineering.

Industria aviației este responsabilă pentru 3% din emisiile globale de carbon. Deși pare puțin, emisiile se datorează unui număr mic de utilizatori. Mai mult, impactul acestor emisii este de trei ori mai mare din cauza altitudinii la care sunt eliberate.

Pe măsură ce țările caută să-și electrifice transportul, aviația rămâne în afara acestei tranziții. Principala cauză e lipsa de tehnologie suficient de avansată pentru a face această schimbare. Prin urmare, anunțul unei noi companii aeriene alimentată cu energie regenerabilă este captivant.

Cum planifică Ecotricity să transforme aviația?

Abordarea Ecojet de decarbonizare a industriei aviației ignoră zborurile electrice pe bază de baterii. Se urmărește alimentarea avioanelor folosind motopropulsori hidrogen-electric. Ecojet plănuiește să modernizeze aripile existente cu motoare noi.

Se estimează că această măsură va duce la economisirea a 90.000 de tone de carbon pe an. În plus, va oferi o nouă viață avioanelor existente. Deoarece emisiile din sectorul aviației nu sunt legate doar de zboruri, Ecojet va lua, de asemenea, măsuri suplimentare, cum ar fi eliminarea plasticului de unică folosință și utilizarea uniformelor ecologice pentru personalul său.

Ecojet intenționează să înceapă zborurile între Edinburgh și Southampton la începutul anului 2024. Grupurile motopropulsoare cu hidrogen-electrice sunt încă la câțiva ani distanță de a transporta oamenii în zborurile comerciale. Totodată, nici reglementările actuale din Marea Britanie nu permit acest lucru.

Așadar, Ecojet intenționează să își înceapă serviciile cu o aeronavă cu turbopropulsoare cu 19 locuri alimentată cu kerosen și să își asigure mai întâi licența de la Autoritatea Aviației Civile și sloturile aeroportuare. Acestea vor fi înlocuite apoi cu motoare modernizate care folosesc hidrogen pentru a genera electricitate.

În a doua fază, compania aeriană va introduce o aeronavă de 70 de locuri cu o autonomie mai extinsă și va conecta destinații din Europa cu emisii zero de carbon.

Deocamdată, compania va căuta să-și construiască infrastructura și să treacă la opțiuni mai ecologice atunci când acestea devin disponibile.

spot_img
Latest news
știri