Germania investește în lactate produse în laborator

50 de milioane de dolari, o suma record pentru o companie care intenționează să facă brânză de vaci, în laborator. Finanțarea a fost strânsă de la investitori interesaţi de alternative la produsele lactate de origine animală, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Alternativa are un preț: 50 de milioane de dolari

Procesul a pornit în Berlin, Germania. Compania germană urmărește producția de brânză de tip mozzarella şi ricotta, fără ajutorul vacilor. De asemenea, intenționează să utilizeze 50 de milioane de dolari. Este vorba despre o sumă record pentru o companie europeană de tip foodtech. Scopul este de a-şi extinde gama de produse cu tipuri de brânză maturată.

În plus, compania îşi va extinde şi tehnologia de fermentare.

Vorbim despre un produs care trebuie să ajungă la o producţie de masă sau să fie produs în volume mari, aşa că, acum, lucrăm la majorarea producţiei. Vrem să ne extindem gama şi să fim siguri că putem acoperi aproape orice tip de brânză”, a declarat directorul general al start-up-ului german Formo.

Investitorii au început să direcţioneze fonduri spre o nouă generaţie de start-up-uri care încearcă să ofere plăcerea de a mânca brânză, fără impactul dăunător asupra mediului al creşterii animalelor în ferme. Formo vrea să copieze acelaşi gust şi textură, ca al brânzei adevărate.

Tehnologia sa de fermentare se bazează pe microbi pentru a crea proteinele care stau la baza brânzei, precizează Radio Eco Natura.

Laptele artificial, produs în laborator: un produs apreciat de persoanele care prezintă intoleranţă la lactoză

Reprezentanții start-up-ului german au precizat că produsele conţin, de fapt, proteine de lapte, dar nu sunt obținute de la vite.

Le obţinem de la micro-organisme”, a explicat Britta Winterberg, cofondator şi director ştiinţific la Formo.

Conform sursei citate, compania germană vizează acum pieţele pentru care poate obţine rapid aprobările necesare din partea organismelor de reglementare. Printre aceste pieţe se numără Singapore, urmată de Israel, Orientul Mijlociu şi, eventual, Europa. Pentru că produsele nu conţin lactoză, ele vor fi deosebit de atractive pentru piaţa asiatică, unde intoleranţa la lactoză este mai răspândită.