2.5 C
București
joi, 28 noiembrie, 2024
Acasă Blog Pagină 48

Din cauza secetei, o renumită stațiune a rămas fără apă potabilă

Sursa foto: Pixabay
Sursa foto: Pixabay

Staţiunea turistică Colibiţa a rămas fără apă potabilă, din cauza secetei, transmite G4 Media.

Societatea care administreza rețeaua de apa, Aquabis a anunţat sistarea apei pe străzile secundare din Colibiţa, săptămâna trecută.

Directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Turism Bistriţa-Năsăud, Răzvan Cerceja, a precizat pentru Agerpres că sistarea furnizării apei potabile îi afectează şi pe proprietarii de hoteluri şi pensiuni, care se văd nevoiţi să apeleze la surse alternative.

Trec pe sursele vechi: fântâni, puţuri etc. Toate au surse alternative, dar au probleme cu cantitatea de apă din sol, care este puţină”, a explicat Cerceja, potrivit sursei citate.

Probleme cu furnizarea apei potabile, din cauza secetei, au apărut şi în cartierul Liviu Rebreanu al oraşului Năsăud

În egală măsură, cu aceeași situație se confruntă și comuna Lunca Ilvei.

De asemenea, a fost sistată apa câteva ore şi pentru locuitorii de pe strada Valea Jelnei din municipiul Bistriţa şi in satele Jelna, Budacu de Jos, Buduş, Orheiu Bistriţei, Satu Nou şi Petriş.

Societatea Aquabis s snunțat că ”debitul apei este foarte scăzut şi insuficient pentru a asigura funcţionarea serviciului de furnizare a apei la parametri optimi”.

Operatorul de apă-canal a adresat populaţiei rugămintea de a folosi apa potabilă din reţeaua publică cu prudenţă şi responsabilitate, îndeosebi în această perioadă de secetă, doar în scopuri esenţiale – pentru băut, nevoi igienico-sanitare şi casnice, şi de a evita sau reduce frecvenţa acţiunilor precum irigaţii, spălarea trotuarelor, umplerea piscinelor.

Sector 5: Lucrările de pe strada Mărgeanului sunt în plină desfășurare

Foto: Infrastructură 5
Foto: Infrastructură 5

Lucrările de modernizare de pe strada Mărgeanului avansează rapid, iar echipa Infrastructură 5 depune toate eforturile necesare pentru a finaliza proiectul cât mai curând posibil.

Echipa Infrastructură 5: ”Chiar dacă vine weekendul, lucrările nu se opresc!”

Lucrările de pe strada Mărgeanului sunt în plină desfășurare și ne dorim să le finalizăm cât mai curând! Deși vine weekendul, echipa noastră nu ia pauză! Muncim și mâine pentru a ne asigura că totul va fi gata la timp și în cele mai bune condiții”, se arată în comunicatul publicat pe pagina de Facebook a societății.

În egală măsură, pentru a respecta termenele stabilite și a asigura cea mai înaltă calitate a lucrărilor, echipa Infrastructură 5 va continua să muncească și sâmbătă.

Societatea a mai transmis că își dorește ca aceste îmbunătățiri să fie finalizate la timp și în cele mai bune condiții, astfel încât locuitorii să poată beneficia de o infrastructură modernizată cât mai repede posibil.

Calitatea lucrărilor rămâne o prioritate pentru societate

Dedicarea echipei este cheia succesului în orice domeniu. Echipa Infrastructura S5 susține acest lucru cu fiecare proiect pe care îl desfășoară, asigurându-se că toate lucrările sunt executate la cele mai înalte standarde de calitate sub atenta îndrumare a edilului sectorului 5, Cristian Popescu Piedone”, au mai punctat reprezentanții societății.

Mai multe orci au atacat o ambarcațiune cu pânze | VIDEO

Sursă - Freepik

O ambarcațiune cu pânze a fost atacată în largul coastelor nord-vestice spaniole de mai multe orci, scrie Agerpres.

La fața locului a intervenit Serviciul de salvare pe mare, pentru a remorca ambarcațiunea avariată. Incidentul se înscrie într-un șir tot mai mare de atacuri ale orcilor asupra diferitelor bărci ce navighează în apropierea Peninsulei Iberice.

Atacul oricilor a dus la rănirea unuia dintre cei doi membri ai echipajului. Acesta a fost transportat cu elicopterul la un spital de pe țărm.

Mai mult, nu s-a ajuns nici la un consens privitor la comportamentul acestor animale față de ambarcațiuni.

Mai multe orci au atacat o barcă cu pânze

Incidentul a avut loc în weekend. Duminică, ambarcațiunea Amidala a alertat Centrul de salvare maritimă din Capul Finisterre, o peninsulă din comunitatea autonomă Galicia. Echipajul format dintr-un bărbat și o femeie de origine belgiană au spus că nava a fost avariată după ce a fost lovită în mod repetat de mai multe orci.

Operațiunea de remorcare a navei a fost îngreunată de vreme nefavorabilă, cu vânt de 65 de kilometri pe oră. Valurile de peste trei metri au făcut ca ambarcațiunea să ajungă la țărm abia după cinci ore.

Reamintim că mai multe orci au scufundat un iaht în luna mai. Animalele au lovit nava în largul coastelor marocane din Strâmtoarea Gibraltar.

Orcile mai sunt cunoscute și sub denumirea de balene ucigașe. Ele fac parte din familia delfinilor și la maturitate pot atinge până la opt metri și șase tone.

Record istoric: BMW a vândut mai multe vehicule electrice în Uniunea Europeană decât Tesla

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Pentru prima dată în istorie, constructorul auto german BMW a vândut mai multe vehicule electrice în Uniunea Europeană decât rivalul american Tesla, asta pe o piaţă care, pe ansamblu, a încetinit, scrie Hot News.

Vânzările de automobile BMW au crescut cu aproape o treime

Datele analizate de o firma de consultanţă arată că în luna iulie 2024 vânzările de automobile BMW complet electrice în blocul comunitar au crescut cu aproape o treime, până la 14.869 de unităţi.

În schimb, livrările Tesla au scăzut cu 16% până la 14.561 de unităţi, transmite Agerpres.

Tesla este în continuare lider de vânzări pe piaţa din UE

Chiar dacă Tesla este în continuare lider de vânzări pe piaţa din UE când vine vorba de situaţia pe primele şapte luni ale anului, avansul puternic înregistrat de BMW în luna iulie reprezintă o noutate, fiind pentru prima dată când producătorul german de automobile de lux a devansat Tesla.

În total, luna trecută, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de automobile electrice noi, în scădere cu 6% comparativ cu situaţia din luna iulie 2023.

Cererea pentru automobile electrice scade în Europa

În acest timp, cererea pentru automobile electrice scade în Europa, după ce o serie de ţări, inclusiv Germania şi Suedia, au oprit sau au redus subvenţiile, ceea ce i-a făcut pe producători să îşi revizuiască strategiile referitoare la automobile electrice.

Ministrul Mediului cere amenzi mai mari pentru cei care hrănesc urșii

Foto: Facebook/Radio Eco Natura
Foto: Facebook/Radio Eco Natura

Mircea Fechet a transmis că este nevoie de amenzi mai mari pentru persoanele care hrănesc urșii de pe marginea drumului, scrie Digi 24.

Ministrul Mediului din România a dat ca exemplu urşii de pe Transfăgărăşan, precizând că pot fi puse în aplicare mai multe soluții.

O soluție constă în instalarea de panouri de avertizare. Prin urmare, fiecare turist sau cetăţean participant la trafic va ști că hrănirea urşilor este interzisă şi se sancţionează cu amendă.

Acele panouri au fost deja trimise către CNAIR şi vor fi instalate în curând.

În al doilea rând, am dispus instalarea unor camera de supraveghere video, în acea situaţie în care turiştii nu respectă legea, pentru a-i putea sancţiona contravenţional ori de câte ori aceştia se opresc să hrănească urşii”, a spus ministrul Mediului, potrivit sursei citate.

Ministrul Mediului a precizat că este dispus să i se comunice în fiecare săptămână câte amenzi se aplică

Am constatat că au fost aplicate un număr însemnat de amenzi, până acum trei săptămâni. Colegii de la Garda Forestieră şi de la Jandarmerie sunt pe Transfăgărăşan şi în alte locuri şi încearcă să explice că hrănirea urşilor nu face altceva decât să îi condamne la moarte”, a completat Fechet.

Ministrul a ţinut să menţioneze că e nevoie de mărirea cuantumului acestor amenzi.

De obicei, se aplică 1.500 de lei sancţiune, însă dacă o plăteşti în minimum 48 de ore cred că este 200 de lei. Luăm în calcul modificarea legislaţiei primare, în sensul în care să putem să aplicăm când e cazul şi amenzi mai mari”, a mai declarat oficialul.

Românii pot sesiza prin Whatsapp orice neregulă privind preluarea ambalajelor SGR

Foto: Facebook/Mircea Fechet
Foto: Facebook/Mircea Fechet

Începând de săptămâna trecută, Ministerul Mediului din România a pus la dispoziția publicului un număr dedicat pentru sesizarea prin Whatsapp a neregulilor privind preluarea ambalajelor SGR.

Mircea Fechet a transmis că a ales să se implice direct în soluționarea sesizărilor de la cetățeni.

Sesizările pot fi transmise prin Whatsapp la numărul 0726715142

Cel mai frumos mod prin care facem România mai curată în fiecare zi este folosindu-ne de Sistemul Garanție-Returnare. Din acest motiv, încercăm, ori de câte ori avem ocazia, să ne asigurăm că toată lumea știe ce are de făcut. De asemenea, vrem să ne asigurăm că românii sunt tratați cu respect”, a declarat ministrul Mediului din România.

În weekend, ministrul Mircea Fechet a vizitat centrul de sortare din județul Bacău. Aici, zeci de camioane descarcă sau încarcă materie primă care ajunge mai departe la fabricile de reciclare.

Zeci de oameni lucrează și ziua, și noaptea. Se lucrează în trei schimburi pentru că românii reciclează. Românii înțeleg importanța SGR-ului. Românii sunt cea mai importantă verigă în tot acest proces care pleacă de la producător, trece pe la distribuitor, la magazin, la cetățean și ajunge înapoi la punctele de colectare”, a mai adăugat Mircea Fechet.

Ministrul Mediului: ”Vrem să știm care sunt neregulile pentru a le rezolva cât de repede”

Numărul de telefon/hotline este valabil începând de miercurea trecută. Prin urmare, cetățenii, dar și magazinele au dreptul și posibilitatea prin intermediul aplicației Whatsapp să le aducă la cunoștință celor de la Ministerul Mediului orice disfuncționalitate a sistemului.

Cetățenii pot sesiza:

  • Dacă există comercianți care refuză să plătească garanția;
  • Dacă există aparate blocate;
  • Dacă cei de la RetuRO întârzie să debaraseze un magazin.

De ce sunt castraveții ambalați în plastic

castravetii ambalati plastic
Sursă - Unsplash

În majoritatea cazurilor, castraveții sunt vânduți individual, cu prevădere în țiple de plastic. Această strategie de vânzare este destul de comună în supermarketuri, potrivit IFL Science.

În prezent, oameni au început să devină din ce în ce mai conștienți de efectele negative ale plasticului. Foarte mulți ne întrebăm, probabil, cât de benefic este ca produse precum castraveții să fie ambalate în plastic. Se pare că există câteva motive destul de bune pentru a-i ambala în plastic.

În primul rând, împachetrea în plastic ajută la menținerea umidității în interior. Acesta este un lucru destul de important pentru un fruct care conține aproximativ 95% apă. Deoarece au coaja subțire, castraveții depozitați fără un înveliș de plastic se pot deshidrata destul de repede. Poți vedea cum arată un castravete deshidradat duă ce l-ai ținut despachetat câteva zile în frigider.

Totuși, menținerea umidității nu este singurul lucru pe care îl face această barieră de plastic. Ea ține și oxigenul în afara fructului. Acest lucru este important, deoarece aproape toți agenții patogeni de origine alimentară au nevoie de oxigen pentru a supraviețui.

Prin urmare, restrângerea cantității de oxigen este o modalitate bună de a restricționa cantitatea de microorganisme potențial dăunătoare care pot să apară în castraveți. Cu toate acestea, trebuie remarcat că botulismul sau salmonella nu vor fi oprite în acest fel.

În final, țipla de plastic pe castravete îi oferă un strat suplomentar de protecție. Având o coajă subțire, castravetele se poate strica. Putregaiul ori mucegaiul poate apărea mai ușor la fruct dacă acesta nu ar fi împachetat.

De ce sunt castraveții înfășurați în plastic. Se caută metode mai ecologice

Poate că deja te gândești la impactul pe care plasticul în care sunt înveliți castraveții îl are asupra mediului. În prezent, producătorii caută deja opțiuni mai ecologice.

Trebuie totuși să știi că aruncarea unui castravete întreg din cauza faptului că a putrezit are un impact asupra mediului echivalent cu 93 de folii de plastic, conform unei lucrări din 2022. Fără protecția de plastic, amprenta ta de carbon pe bază de castraveți poate fi de fapt mai mare decât este în prezent.

Pe scurt, ceste folii individuale de plastic pot părea risipitoare și neeconomice, dar sunt de fapt foarte importante. Cel puțin, dacă sperați să nu vă îmbolnăviți de o boală transmisă de castraveți.

Echipa Construcții Erbașu continuă să lucreze pentru un viitor verde: ”Oamenii sunt inima fiecărui proiect pe care îl realizăm!”

Foto: Facebook/Constructii Erbasu
Foto: Facebook/Constructii Erbasu

August a reprezentant o altă lună plină de realizări pentru echipa Construcții Erbașu, constructorii concentrându-și eforturile pe mai multe proiecte.

Un exemplu este construcția noului Cămin studențesc al Universității Politehnice din București, lucrare care a evoluat într-un ritm impresionant.

Echipa Construcții Erbașu: ”Viitorul spațiu de cazare destinat studenților a ajuns în prezent la nivelul etajului 5. În interior, lucrările de compartimentare sunt deja în desfășurare”

Acest nou proiect important destinat infrastructurii educaționale din România va avea o suprafaţa construită desfăşurată de 18.868.68 m2.

De asemenea, va avea un regim de înălțime prevăzut cu demisol, parter și zece etaje.

Noul cămin va fi format din 350 de camere, dintre care 20 vor fi special amenajate pentru studenții cu dizabilități. Fiecare etaj va cuprinde săli de lectură, spălătorii, uscătorii, chicinete şi săli de mese. Totodată, clădirea va beneficia şi de o parcare la nivelul demisolului. Parcarea va avea 51 de locuri și de panouri solare (amplasate pe terasă). Cu ajutorul acestora va fi asigurat necesarul de apă caldă”, se arată în comunicatul societății Erbașu.

Proiectul este realizat în echipă cu Popp & Asociații și Ground-Studio. Este finanțat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin Compania Națională de Investiții.

Echipa de constructori a semnat un nou contract pentru viitorul infrastructurii sportive din România. Un alt obiectiv al lucrărilor este reducerea emisiilor de CO2 și asigurarea sustenabilității infrastructurii, conform normelor europene

În data de 22 august Construcții Erbașu a anunțat semnarea contractului ”Reparație capitală și modernizare a Bazei Vechi COSZ Izvorani”. Locația este satul Izvorani, comuna Ciolpani, județul Ilfov.

Întreg centrul va fi reorganizat și modernizat pentru a asigura funcționarea la standarde optime, conform cerințelor internaționale de pregătire.

În plus, va oferi dotări moderne pentru antrenamente, competiții și evenimente sportive.

Mai mult, proiectul va acoperi o gamă largă de discipline precum tenis de masă, lupte, karate, box, sambo, tir cu arcul, scrimă, gimnastică ritmică etc.

Un alt obiectiv al lucrărilor este reducerea emisiilor de CO2 și asigurarea sustenabilității infrastructurii, conform normelor europene. Aceste măsuri vor contribui la crearea unui mediu de pregătire sportivă care să îndeplinească cele mai înalte standarde internaționale”, se arată în comunicatul societății.

A fost inaugurată Maternitatea Bega, prima unitate de acest fel construită în Regiunea de Vest a țării în ultimele cinci decenii

Pe 20 august, Construcții Erbașu a anunțat inaugurarea oficială a unui proiect deosebit de important pentru sistemul sanitar din România și pentru întreaga comunitate timișoreană: Maternitatea Bega, prima unitate de acest fel construită în Regiunea de Vest a țării în ultimele cinci decenii.

Cu o suprafață utilă de 5.400mp și 126 de paturi, maternitatea cuprinde, printre altele, compartimente de fertilizare în vitro, obstetrică-patologică, ginecologie, chirurgie laparoscopică şi histeroscopică, obstetrică fiziologică şi de spitalizare de zi.

Totodată, are prevăzute şi compartimente de:

  • Terapie intensivă;
  • Prematuri;
  • Nou-născuţi eutrofici;
  • O secţie ATI;
  • Bloc operator;
  • Săli de naşteri;
  • Ccamere de gardă.

Echipa Erbașu: ”Acest nou proiect finalizat subliniază încă odată angajamentul și profesionalismul echipei noastre în a transforma planurile în realitate”

Suntem mândri că putem oferi un spațiu în care siguranța, confortul și îngrijirea de cea mai înaltă calitate sunt priorități absolute. Mulțumim tuturor colegilor, partenerilor și colaboratorilor care au contribuit la succesul acestui minunat proiect, precum și beneficiarului acestei lucrări, Consiliului Județean Timiș, pentru încrederea acordată. Sunt momente ca acestea, care ne confirmă misiunea și ne motivează să continuăm să construim proiecte care fac diferența în viețile oamenilor”, se arată în comunicatul pubilcat pe contul de Facebook al societății.

Peste 2.5 milioane de români suferă de alergii cauzate de ambrozie

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Peste 2.5 milioane de români suferă de alergii cauzate de ambrozie, o plantă invazivă extrem de alergenică, scrie News.ro, citat de Digi 24.

O singură plantă poate elibera până la un miliard de grăuncioare de polen, care pot fi transportate de vânt pe distanțe de până la 3 km, afectând un număr foarte mare de oameni

Datele statistice arată că peste 2.5 milioane de români sunt alergici la ambrozie. Aproximativ 1 din 5 persoane s-a sensibilizat la acest polen, iar pentru cei predispuşi să dezvolte alergii, formele pot fi severe. Simptomele apar la sfârşitul verii sau începutul toamnei. Polenul de ambrozie provoacă diverse forme de rinită sau conjunctivită, principalele simptome fiind nasul înfundat sau rinoreea, strănuturile în salve, pruritul şi eritemul conjunctival. De asemenea, polenul poate declanşa crize moderat-severe de astm, precum şi erupţii cutanate. În timpul sezonului de ambrozie, o singură plantă poate elibera un miliard de grăuncioare de polen în aer, care pot fi purtate de vânt până la 3 km pe uscat”, a precizat Bianca Matiş, medic alergolog la Spitalul de Boli Infecţioase din Timişoara.

Simptomele alergiei la ambrozie includ strănut, mâncărimi, ochi roșii și dificultăți respiratorii, fiind o problemă de sănătate publică tot mai des întâlnită în România

Autoritățile și experții recomandă măsuri proactive pentru combaterea răspândirii acestei plante, cum ar fi cosirea regulată a zonelor infestate și informarea populației despre importanța eliminării ambroziei din spațiile publice și private.

În egală măsură, specialiștii precizează că pentru majoritatea persoanelor cu simptome frecvente, steroizii nazali sunt cel mai bun tratament.

Dacă simptomele sunt mai uşoare, poate fi suficient un antihistaminic oral.

În ciuda reducerii tarifelor, China critică UE pentru taxele la vehiculele electrice

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Guvernul chinez a criticat Uniunea Europeană cu privire la tarifele la importurile de vehicule electrice, după ce blocul a redus taxele pentru mai mulţi mari producători de automobile electrice, inclusiv pentru Tesla, transmite CNBC, citat de Economedia.ro.

 ”China va lua toate măsurile necesare pentru a apăra cu hotărâre drepturile şi interesele legitime ale companiilor chineze”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului.

Comisia Europeană, organismul executiv al UE, a redus taxele de import pentru un număr de producători de vehicule electrice care importă maşini în UE din China

De asemenea, a stabilit tarife pentru producătorul de vehicule electrice al lui Elon Musk, Tesla, la 9%, sub nivelul anticipat anterior, de 20.8%.

Aceste tarife vin pe lângă taxele UE existente de 10% la vehiculele electrice cu baterie importate în regiune din China.

Ca răspuns la această măsură, Ministerul chinez  al Comerţului a spus că atât guvernul, cât şi industria EV a Chinei au furnizat ”zeci de mii de pagini de documente legale şi materiale de probă prin diferite mijloace, cum ar fi trimiterea de chestionare, comentarii scrise şi declaraţii de audiere”.

Aceste documente, a spus ministerul, ”au apărat în mod cuprinzător şi profund practicile nerezonabile şi neconforme ale UE” şi au subliniat modul în care tarifele UE ”vor perturba stabilitatea lanţului global de aprovizionare a industriei auto, inclusiv din UE”.

Potrivit oficialilor, hotărârea finală a UE ”nu a absorbit pe deplin opiniile Chinei” şi ”s-a bazat pe ”faptele” identificate unilateral de UE, mai degrabă decât pe faptele recunoscute de ambele părţi”.