Maşinile cu motoare diesel şi pe benzină ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar în urmatorii 14 ani. Schimbarea vine ca metodă de reducere a emisiilor de carbon, aspectele fiind discutate la Bruxelles.
Politico a citat trei oficiali europeni conform cărora Comisia Europeană discută o ţintă de zero emisii de carbon pentru maşinile noi vândute în UE începând cu anul 2035.
Este o schimbare majoră faţă de prevedrile actuale, detaliile din planul Comisiei stârnind numeroase critici din partea industriei auto germane.
Schimbări majore pentru motoarele diesel și pe benzină
”Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal, care prevedeau atingerea emisiilor zero în 2050. Însă acum, oficialii Comisiei analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menţionat iniţial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor”, arată oficialii citaţi de Politico.
Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi dat publicităţii pe 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuţia statelor membre şi a Parlamentului European, mai arată sursa citată.
Audi va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice începând cu anul 2026
Cu toate acestea, Daimler şi BMW preferă să amâne și nu sunt pregătiți să renunţe la combustia internă.
Sigrid de Vries, secretarul general al Asociaţiei Europene a Furnizorilor Auto, a precizat că, începând cu anul 2036, mașinile vor avea motor electric, chiar dacă se potriveşte sau nu nevoii clientului.
Potrivit Green Deal, emisiile generate de sectorul transporturilor ar trebui să scadă cu 90 la sută până în 2050. Și având în vedere că mașinile au un ciclu de viață de 15 ani, 2035 este termenul limită pentru a opri vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină pentru a atinge această țintă în 2050.