6 C
București
luni, 25 noiembrie, 2024

Ryanair – campioana Europei la poluare

Compania low-cost Ryanair este campioana Europei la poluare.

Companiile aeriene low-cost poluează mai mult ca niciodată. De exemplu, Ryanair, cea mai mare companie din Europa, a emis 14,9 milioane de tone metrice de CO2 în 2023. Și-a păstrat astfel eticheta de cea mai poluantă companie aeriană pentru al treilea an consecutiv, scrie BrusselsTimes.

Nici Wizz Air nu s-a lăsat mai prejos. În 2023, compania a depășit vârful de poluare din 2019 cu 40%.

De cealaltă parte, Lufthansa și British Airways au fost al doilea și al treilea cel mai mare poluator. Totuși, acestea, nu au depășit nivelurile pre-Covid (cu 14% și, respectiv, 27% mai mici).

„Emisiile Ryanair sunt echivalente cu cele ale șapte milioane de mașini pe benzină într-un an”, subliniază un raport al organizației europene non-profit Transport & Environment (T&E).

Ryanair, cel mai mare poluator din Europa

În 2023, unul din patru zboruri în Europa a fost operat de unul dintre cei trei principali transportatori low-cost: EasyJet, Ryanair și Wizz Air. Comparativ, în 2019, doar unul din cinci zboruri a fost operat de acești transportatori.

„Modelul de afaceri low-cost generează o creștere nesustenabilă în sector. Tehnologiile curate, cum ar fi carburanții durabili de aviație, nu vor putea ține pasul cu creșterea Ryanair, Wizz Air și a altora”, a avertizat Jo Dardenne, director de aviație. la T&E.

Dardenne susține că „zborul este mult prea ieftin”, deoarece companiile aeriene plătesc mult prea puțin pentru emisiile lor de carbon.

„Această situație absurdă în care un pasager plătește mai mult pentru cafeaua lui la aeroport decât plătesc unele companii aeriene pentru emisiile lor trebuie să se încheie”, a spus ea.

Trenul ar putea înlocui avionul

T&E a subliniat că cele mai aglomerate rute din Europa sunt toate intercontinentale și, prin urmare, nu intră sub incidența EU ETS. A doua rută cea mai aglomerată a fost Londra-Amsterdam Schiphol, care a avut în medie peste 43 de zboruri pe zi anul trecut. O altă variantă ar fi trenul direct, care ar dura patru ore. Studiul arată clar că prețurile trebuie să fie comparabile, pentru a-i obliga pe pasageri să ia trenul.

Un bilet Eurostar dus dus achiziționat cu 30 de zile în avans costă în prezent puțin peste 100 EUR, dar acesta poate crește la peste 200 EUR, în funcție de timpul călătoriei. Ruta alternativă cu avionul cu EasyJet este adesea mai mică de 100 EUR și uneori 70 EUR.

Studiul face recomandări de politici pentru a aborda dezechilibrul. Acesta solicită extinderea EU și UK ETS la toate zborurile extraeuropene. Astfel, s-ar împiedica excluderea majorității emisiilor din aviație din Europa din orice mecanism eficient de stabilire a prețului carbonului.

T&E susține, de asemenea, taxele pe kerosen, măsurile naționale de reducere a creșterii traficului aerian și monitorizarea efectelor non-CO2 ale aviației. Aviația comercială reprezintă astăzi aproape 3% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel mondial. Luând în considerare efectul non-CO2, acesta a reprezentat 5,1% din încălzirea globală antropică între 2000 și 2018.

spot_img
Latest news
știri