Posesorii de mașină electrică se pot confrunta cu probleme majore odată cu sosirea valului de caniculă în România, potrivit Economedia, care citează Bloomberg.
Cu cât temperaturile sunt mai ridicate, cu atât mașina trebuie să consume mai multă energie. Scopul este de a menține bateria cât mai rece și de a asigura o temperatură răcoroasă în interior. La nivel chimic, însă, canicula afectează bateria asemeni unei boli de inimă sau unei forme de cancer.
În momentul în care temperatura crește, ionii din baterie se accelerează. Din cauza acestui fapt, ei întâmpină probleme în a se atașa la anod sau catod. Cumulat cu presiunea și viteza, în interiorul bateriei pot apărea fisuri care reduc durata de viață a acesteia.
„Cel mai rău caz este cel al unei mașini care stă într-un garaj fără aer condiționat toată vara, fără a fi conectată la priză”, a spus Scott Case, cofondator și director executiv al Recurrent, o companie nou înființată care generează rapoarte privind starea de sănătate a bateriei pentru clienții și distribuitorii de vehicule electrice.
„Acest lucru va coace bateria foarte repede”, a adăugat el.
Dacă mașina este conectată la priză, aceasta poate folosi puterea de încărcare pentru a-și menține bateria rece.
O mașină electrică poate fi afectată și de vremea rece
La fel ca în cazul caniculei, și temperaturile scăzute pot afecta bateria mașinii electrice. Când vremea este mai rece, reacțiile chimice devin mai lente și bateria înmagazinează mai puțină energie. Totuși, în cazul frigului, problemele dispar odată cu încălzirea vremii.
Prin urmare, starea de sănătate a bateriei electrice devine parametru critic pe piața vehiculelor electrice, ceea ce a determinat o grabă de cuantificare la nivel granular. Stephanie Valdez Streaty, director de planificare strategică la Cox Automotive Inc., spune că 4/5 cumpărători de vehicule electrice iau în considerare longevitatea bateriei atunci achiziționează o mașină.
Compania analizează de trei ori pe zi datele bateriilor de la peste 17.000 de vehicule electrice înscrise la serviciul său. Periodic, aceasta poate atribui rapid un punctaj unui anumit vehicul electric. Se analizează autonomia estimată, starea de încărcare și kilometrajul.
Totodată, în California, autoritățile de reglementare analizează posibilitatea impunerii ca pe fiecare vehicul electric aflat în vânzare să fie indicată starea de sănătate a bateriei.