Ttrei producători legendari din Japonia au prezentat lumii primul motorul cu biometan, scrie Ecoticias.
Motoarele compacte, de înaltă performanță pentru mașinile japoneze, sunt în curs de dezvoltare a biometanului, derivat din deșeuri agricole. Acesta este acum un substitut viabil pentru combustibilii fosili convenționali și mașinile electrice. De asemenea, este avansat din punct de vedere tehnologic și plasează Japonia pe harta automobilelor ecologice.
Marii producători japonezi de motoare precum Toyota, Suzuki și Nissan plănuiesc să proiecteze noi motoare compacte ale viitorului cu biometan. Aceste motoare sunt proiectate pentru a atinge neutralitatea carbonului. Biometanul are această capacitate și este generat din deșeuri organice, cum ar fi fecalele animalelor și reziduurile agricole.
De exemplu, Suzuki plănuiește să prezinte modelul său WagonR alimentat cu biometan la un salon auto din Japonia care va avea loc în curând. Compania se bazează pe parteneriate cu fermierii locali de lactate pentru procurarea combustibilului regenerabil. Acesta este colectat și transformat într-o formă utilizabilă capabilă să pornească motorul vehiculului.
Combustibil prietenos cu mediul
WagonR cu biometan va fi comparabil ca performanță cu motoarele mașinilor obișnuite pe benzină. Mai mult, acesta va reduce considerabil emisiile mașinii. Motoarele fabricate de producătorii auto japonezi au prezentat caracteristici bune de performanță.
În timp ce rapoartele de teren arată că aceste noi motoare pot fi făcute să funcționeze cu eficiențe termice de până la 45%, ceea ce este la egalitate cu cele mai eficiente motoare diesel de pe piață, ele vor duce la un consum mai bun de combustibil.
De asemenea, se spune că densitatea energetică a biometanului este aceeași cu cea a gazului natural comprimat. Testele inițiale privind viabilitatea biometanului drept combustibil în vehicule au demonstrat că aceste vehicule pot parcurge o distanță de peste 500 km cu rezervorul de combustibil biometan.
Biometanul, o opțiune mai bună decât hidrogenul
Toyota, de exemplu, și-a exprimat intenția de a lansa prima sa mașină alimentată cu biometan până în 2026. Compania vizează atât piețele interne, cât și cele externe.
În prezent, compania colaborează cu diverși furnizori locali de biogaz pentru a garanta o aprovizionare constantă cu combustibil verde.
Un alt jucător de pe piața auto japoneză, Nissan, se pregătește și el pentru inovarea motoarelor cu biometan. În prezent, firma caută modalități de a încorpora sisteme de biometan în gamele sale de vehicule. Nissan vrea să aducă pe piață o varietate de vehicule mai ecologice. Pe lângă mașinile de pasageri, producătorii japonezi testează și modul în care biometanul va fi utilizat în alte segmente ale transporturilor.
Motorul cu biometan din Japonia este o demonstrație de putere din partea țării asiatice, care se confruntă cu o concurență puternică, mai ales din partea industriei de mașini electrice din China. Rămâne însă de văzut dacă acest combustibil este într-adevăr o opțiune potrivită pentru mașini. Vestea bună este că marii producători auto optează pentru combustibili alternativi și diversificare.