17.3 C
București
marți, 16 septembrie, 2025
Acasă Blog Pagină 406

Verile fără gheață la Cercul Arctic, o realitate iminentă

Foto: Hans Jurgen Mager, Unsplash

Cu toții suntem obișnuiți să vedem fotografii și documentare impresionante realizate la „Polul Nord.” Ele ar putea deveni de domeniul trecutului cu mult mai devreme decât s-a preconizat inițial. Cercul Arctic ar putea rămâne fără gheață în mai puțin de zece ani, arată o nouă cercetare. Efectele asupra planetei vor fi dezastruoase. Trebuie să ne pregătim pentru evenimente meteorologice extreme în emisfera nordică, spun cercetătorii.

Prea târziu pentru a salva gheața arctică de vară

Este prea târziu pentru a salva gheața arctică de vară. Acest lucru este demonstrat înt-o nouă cercetare publicată în revista Nature Communications, și citată de publicația The Guardian. Și dacă emisiile de gaze cu efect de seră sunt reduse drastic, Arctica tot va rămâne fără gheață în septembrie, în următoarele zeci de ani. 

De la primele înregistrări cu ajutorul sateliților, în 1979, și până acum, gheața arctică de vară s-a micșorat cu 13% pe deceniu. Prima vară fără gheață ar putea fi în 2030, dacă emisiile scad prea lent sau continuă să crească. Asta ar fi cu zece ani mai devreme decât previziunile anterioare.

„Din păcate, a devenit prea târziu pentru a salva gheața arctică de vară”, a spus profesorul Dirk Notz. Acesta este un cercetător al Universității din Hamburg, Germania, care a făcut parte din echipa de studiu. „În calitate de oameni de știință, am avertizat de zeci de ani cu privire la pierderea gheții marine arctice de vară. Aceasta este acum prima componentă majoră a sistemului Pământului pe care o vom pierde din cauza încălzirii globale. Oamenii nu au ascultat avertismentele noastre.

„Acest lucru aduce cu sine un alt avertisment, acela că tipul de proiecții pe care le-am făcut pentru alte componente ale sistemului Pământului vor începe să se desfășoare în deceniile următoare.”

Foto: Anders Jilden, Unsplash

Cercetarea arată că 90 la sută din topire este datorată încălzirii globale cauzate de om, restul fiind datorat cauzelor naturale

Cercetătorii au măsurat, pentru prima oară, care este aportul adus de gazele cu efect de seră la topirea gheții. Ei au comparat asta cu aportul adus de factorii naturali, precum variația intensității soarelui și emisiile vulcanice. „Oamenii sunt într-adevăr de vină pentru aproape toată pierderea de gheață arctică pe care am observat-o”, a spus Notz.

Modelând viitoarea topire, ei au descoperit că modelele au subestimat ritmul de topire. Procesarea observațiilor gheții din Arctica din 1979 până în 2019 dă, astfel, rezultate eronate. După ce au calibrat modelele, oamenii de știință au obținut proiecții îngrijorătoare. Acestea includ o topire mai rapidă, și o vară fără gheață, chiar și în scenariul cu emisii scăzute. Mai mult, în scenariile cu emisii intermediare și mari, până în 2080, gheața arctică ar dispărea și în august și octombrie. 

„Cel mai important impact pentru societatea umană va fi creșterea extremelor meteorologice pe care le întâmpinăm acum, cum ar fi valurile de căldură, incendiile și inundațiile. Trebuie să reducem emisiile de CO2 într-un mod mai ambițios și, de asemenea, să ne pregătim să ne adaptăm la această încălzire arctică mai rapidă și impactul acesteia asupra societății umane și ecosistemelor,”  a declarat Profesorul Seung-Ki Min, de la Universitatea Pohang, Coreea de Sud, care a condus noul studiu.

Topirea mai rapidă a gheții arctice este extrem de importantă în contextul încălzirii globale

Dispariția gheții este echivalentă cu o creștere a suprafeței de ocean expuse soarelui. Acesta absoarbe, astfel, mai multă căldură de la acesta. Rezultatul este o încălzire mai rapidă în Arctica. Cercetătorii au tot mai multe dovezi că acest lucru slăbește curentul jet polar, ducând, astfel, la evenimente meteorologice mai extreme în America de Nord, Europa și Asia. Valul de căldură înfricoșător din Pacificul de nord-vest al Americii în 2021, dar și inundațiile catastrofale din Pakistan în 2022, sunt exemple ale unor astfel de evenimente de nedorit. 

Min a mai spus că încălzirea arctică mai rapidă a accelerat, de asemenea, topirea calotei glaciare Groenlandei. Aceasta a ridicat nivelul mării și accelerat topirea regiunilor de permafrost, eliberând mai multe gaze cu efect de seră. 

Calota polară este vitală și pentru comunitățile indigene din regiune, urșii polari, și alte animale sălbatice din Arctica. Efectul încălzirii globale asupra acesteia va fi resimțit, astfel, atât la nivel local, cât și la nivel global, adâncind semnificativ criza climatică.

George Soros: Din păcate, atunci când lupta împotriva schimbărilor climatice interferează cu mijloacele de trai ale oamenilor, aceștia vor să-și protejeze mijloacele de trai

Sursă - Alexander Soros Facebook

George Soros, cunoscutul magnat din Statele Unite ale Americii, a publicat un text în care abordează problema schimbărilor climatice, potrivit Project Syndicate.

Acesta își începe opinia spunând că „sistemul climatic global a fost perturbat de intervenția umană sporită, în special de utilizarea pe scară largă a gazelor cu efect de seră, a dioxidului de carbon și a metanului“.

Acordul de la Paris din 2015 a stabilit un obiectiv de 1,5° Celsius peste perioadele preindustriale. Acest lucru este acum pe cale să fie încălcat. În ciuda tuturor eforturilor de a lupta împotriva schimbărilor climatice, rata încălzirii se accelerează de fapt“, scrie Soros.

Magnatul i-a adus în discuție și pe David King, fost consilier științific în guvernului Regatului Unit, și pe Johan Rockström de la Institutul din Potsdam. Cei doi au avertizat cu privire la prăbușirea vieții pe Terra. De asemenea, Grupul Interguvernamental pentru Schimbări Climatice a făcut o predicție privind încălzirea globală. Temperaturile ar urma să crească cu 2,5°C și 2,7°C până în 2100.

„Ar depăși cea mai caldă temperatură de pe pământ în ultimele patru milioane de ani. Ar duce la topirea completă a straturilor de gheață din Groenlanda, Himalaya și Antarctica de Vest și ar ridica nivelul mării cu zece metri“, scrie George Soros.

George Soros e dezamăgit de lipsa de implicare în lupta cu schimbările climatice

„Din păcate, atunci când lupta împotriva schimbărilor climatice interferează cu mijloacele de trai ale oamenilor, aceștia vor să-și protejeze mijloacele de trai. Fermierii din Germania și Țările de Jos luptă împotriva reglementării emisiilor de azot. Aceste reglementări îi împiedică să crească vaci. S-au mobilizat și au câștigat alegerile, zguduind Uniunea Europeană“, a punctat George Soros.

El a adus în discuție și problema companiilor petroliere. Potrivit acestuia, giganții din industrie continuă să facă profit.

Suntem în întârziere în lupta împotriva schimbărilor climatice. Ar trebui să facem tot ceea ce oamenii de știință din climă consideră necesar. Ar trebui să reducem profund și rapid emisiile, să eliminăm excesul de gaze cu efect de seră din atmosferă și să reînghețăm Arctica. Pentru a face acest lucru, trebuie să obținem aprobarea comunităților indigene. Toate acestea trebuie făcute cât mai curând posibil“, conchide George Soros.

Plantele pot curăța substanțele toxice din interiorul locuințelor în câteva ore

Sursă - Unsplash

Plantele ar putea curăța aerul cu mai mulți poluanți toxici din interiorul locuințelor, sugerează o nouă cercetare, conform Science Alert.

Descoperirile au fost făcute de cercetătorii de la Universitatea de Tehnologie Sydney (UTS) din Australia. Ei au investigat dacă un sistem de perete vertical prevăzut cu plante de interior ar putea curăța un amestec de compuși nocivi găsiți în vaporii de benzină.

Plantele au redus nivelurile unor compuși care cauzează cancer la sub 20% din concentrațiile inițiale.

Cercetarea a fost finanțată de compania de amenajare a plantelor Ambius, care a solicitat ajutorul echipei UTS. Mai multe plante de interior care imită sistemul mic de pereți verticali ai plantelor lui Ambius au fost plasate în camere sigilate pentru experimente.

Deși amenajarea laboratorului nu se apropie de dimensiunea spațiilor publice, ideea este că instalarea de grădini verticale ar putea ajuta la îmbunătățirea calității aerului din interior prin completarea sistemelor de ventilație consumatoare de energie care scot aerul viciat din clădirile de birouri, spitale și săli de clasă.

De remarcat faptul că noile descoperiri nu au fost revizuite de colegi. Totuși, cercetările anterioare au arătat potențialul plantelor de interior de a absorbi compuși gazoși, adesea denumiți compuși organici volatili sau COV.

Plantele care au fost folosite în studiu

Studiul a folosit plante obișnuite de uz casnic:

  • iedera diavolului (Epipremnum aureum),
  • plantele Arrowhead (Syngonium podophyllum)
  • plantele păianjen (Chlorophytum comosum)

Acestea au fost folosite împotriva vaporilor de benzină, o sursă semnificativă de COV mixte.

„Nu numai că plantele pot elimina majoritatea poluanților din aer în câteva ore”, spune cercetătorul de mediu al UTS, Fraser Torpy, ci „ele elimină cei mai dăunători poluanți legați de benzină din aer în cel mai eficient mod”.

Torpy și echipa au testat sistemul de perete vertical al plantelor Ambius folosind nouă cutii de plexiglas special construite. Unele au fost decorate cu plantele, altele au fost lăsate goale. Un volum mic de benzină a fost vaporizat în interiorul camerelor, iar cercetătorii au măsurat nivelul gazelor.

Pe baza unei ușoare reduceri a gazelor din camera de control, nu a putut fi exclusă o scurgere în cutiile de testare. Totuși, cercetătorii sunt încrezători că plantele au eliminat aproximativ 43% din totalul COV în perioada de testare de 8 ore. De asemenea, au fost eliminate aproape toate cele trei clase chimice deosebit de dăunătoare:

  • alcani – 98% îndepărtați;
  • derivați de benzen – 86% îndepărtați;
  • ciclopentani – 88% înepărtați;

Acești compuși pot provoca „efecte notabile asupra sănătății. Îndepărtarea lor ar putea avea „efecte semnificative asupra menținerii unui mediu interior sănătos”, scriu cercetătorii.

VIDEO | Incendii de proporții în Canada. Atmosferă de film de groază în nordul SUA. Guterres (ONU): Trebuie să facem pace cu natura

Sursă - Captură foto Twitter

Canada se confruntă cu peste 400 de incendii, dintre care 239 sunt considerate scăpate de sub control, conform The Guardian.

„Pompierii își intensifică intervențiile pentru a-i salva pe cetățeni”, a spus Trudeau.

Premierul a recunoscut avertismentele privind calitatea aerului din întreaga țară. Acestea au cerut ca persoanele vulnerabile să rămână în casă. Evenimentele școlare în aer liber au fost anulate. De asemenea, în orașele din estul Canadei, elevii au fost ținuți în clase.

Peste 100 de pompieri urmează să sosească joi din Franța pentru a ajuta echipajele din Quebec. Există deja aproape 1.000 de pompieri internaționali care ajută echipajele canadiene, veniți din SUA, Australia, Noua Zeelandă și Africa de Sud.

Nu mai puțin de 2.293 de incendii au fost în Canada în acest sezon. 3,8 milioane de hectare de teren au fost mistuite de flăcări. Cifra este cu mult peste media pe 10 ani de 1.624 de incendii și 254.429 de hectare arse.

Se estimează că 20.180 de persoane rămân evacuate din casele și comunitățile lor.

Cum au fost afectate SUA de incendiile din Canada

Secretarul general al ONU, Antonio Guterres, a postat miercuri pe Twitter o fotografie de la biroul său din New York City. Cerul de afară era învăluit într-un fum cenușiu.

„La sediul nostru @NU din New York, putem simți deteriorarea calității aerului pe măsură ce fumul de la incendiile din Canada se deplasează spre sud. Cu temperaturile globale în creștere, necesitatea reducerii urgente a riscului de incendiu de pădure este critică”, a scris Guterres pe Twitter.

El a adăugate: „Trebuie să facem pace cu natura. Nu putem renunța.”

În timp ce New York-ul a fost orașul cel mai poluat din lume, primarul Eric Adams a avertizat că schimbările climatice au amplificat poluarea care a învăluit orașul.

„Deși poate fi prima dată când experimentăm așa ceva la o asemenea amploare, cu siguranță nu este și ultima. Schimbările climatice au accelerat aceste condiții”, a spus el.

Adams a continuat să solicite mai multe acțiuni pentru abordarea problemelor legate de schimbările climatice, spunând:

„Orașul New York este în mod clar un lider național în domeniul sănătății publice și al acțiunii climatice. Aeste condiții periculoase de calitate a aerului sunt în mod clar un memento urgent că trebuie să acționăm acum pentru a ne proteja orașul, mediul și viitorul copiilor noștri”, a adăugat el.

Primul proces pentru climă a fost pierdut în instanță

Sursă - Guvernul României

Acum patru luni de zile, asociația Declic dădea în judecată Guvernul României pe motive climatice. Mai exact asociația spera să obțină din partea magistraților să oblige Guvernul să ia măsuri pentru combaterea schimbărilor climatice. Doar că judecătorii de la Curtea de Apel Cluj nu au dat drepatte Ong-ului. „Respinge, cererea de chemare în judecată formulată de reclamanţii Asociaţia Declic, Pencea-Brădăţan Elena-Roxana, Brădăţan Tudor-Iulian, Năstăsache-Hopârteanu Cătălina, Mirea Silvia, Dejeu Daniela Luminiţa, în contradictoriu cu pârâţii Primul Ministru. Cu sediul în Palatul Victoriei, Piaţa Victoriei nr. 1 sector 1 Bucureşti, Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi Ministrul Energiei. Ca fiind formulată împotriva unor persoane fără calitate procesuală pasivă. Respinge, excepţia lipsei calităţii procesuale pasive cu privire la petitul nr. 2 al cererii de chemare în judecată. Invocată de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor prin întâmpinare, ca neîntemeiată.

Soluția nu este definitivă

Respinge cererea de chemare în judecată formulată de reclamanţii Asociaţia Declic în contradictoriu cu pârâţii ca neîntemeiată. Respinge cererile de intervenţie accesorie formulate în numele reclamanţilor de intervenienţii Asociaţia Bankwatch România şi Asociaţia 2Celsius. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Cluj, Secţia a III a Contencios Administrativ şi Fiscal”, au stabilit judecătorii, potrivit gazeta de Cluj. În cererea de chemare în judecată, cei de la Declic cereau judecătorilor să oblige Guvernul să adopte măsurile necesare pentru reducerea cu 55% a gazelor cu efect de seră. Totul prin Ministerul mediului și cel al Energiei, până în anul 2030 și pentru atingerea neutralității climatice până în anul 2050.

România nu are o lege a climei

”România nu are o lege a climei și nici nu se aliniază la obiectivele europene asumate pentru reducerea gazelor cu efect de seră. Doar o decizie definitivă în instanță poate obliga Ministerul Mediului și Ministerul Energiei. Să ia toate măsurile necesare”, spuneau reprezentanții Declic. Ei mai arătau că inactivitatea Guvernului afectează „dreptul la viață și dreptul la viață private. Dreptul de proprietate, dreptul la un trai decent, dreptul la un mediu sănătos și durabil. Precum și dreptul la un viitor demn al generațiilor viitoare etc. Statul are obligația de a lua măsuri pentru a asigura un viitor sănătos și durabil pentru toți cetățenii”, arătau în acțiune cei de la Declic. Ei vor face recurs la Înalta Curte.

A crescut exponențial numărul autoturismelor noi în detrimentul celor vechi

Sursă - Unsplash

Nu mai puțin de 60 de mii de autoturisme noi au fost înmatriculate în România. Vorbim de primele cinci luni ale acestui an. Practic sunt cu 27% mai multe față de intervalul similar din 2022. Iar înmatriculările de mașini second-hand au scăzut cu 7%, ceea ce înseamnă că România își reînnoiște parcul auto. Potrivit datelor de la RAR, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în mai 2023 cu +33.76%. Față de mai 2022, atingând un volum de 13.641 de unități.

Mai puține mașini second hand pe străzile din România

Pentru primele cinci luni din 2023, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 60.472 de unități. Ceea ce înseamnă o creștere cu 26.9% față de perioada similară din 2022, respectiv 47.645 unități. Cu privire la autoturismele sh și aici avem alte cifre. Legat de cele înmatriculate pentru prima data în România, volumul lor a atins în mai 2023 cifra de 27.543 unități. Adică o scădere de -8.4% față de mai 2022. Pentru primele cinci luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second-hand, au atins valoarea de 98.453 unități. Ceea ce înseamnă o scădere cu -6.86% față de perioada similară din 2022. Adică este vorba despre 135.275 unități.

Românii rămân fideli Daciilor

Cele mai multe mașini noi cumpărate de către români sunt Dacii, mai exact 20.706 unități. La mare distanță, adică 4.767 de unități se află Renault ca mașină nouă achiziționată de români. Pe locul trei cu 4.008 de unități, românii au preferat Hyundai-ul ca mașină personal. Skoda se află pe locul 4 cu 3.955 de unități. Iar Toyota rămâne în top 5 cu nu mai puțin de 3.897 de unități achiziționate de români în primele 5 luni ale acestui an.

Distrugerea barajului de pe Nipru cea mai mare catastrofă ecologică de la Cernobîl încoace

Autoritățile ucrainiene avertizează că distrugerea barajului de la Nova Kakhovka este ecocid. Catastrofa s-a produs marți devreme, când exploziile au sfâșiat colosalul baraj hidroelectric. În acest fel a fost drenat unul dintre cele mai mari rezervoare artificiale de pe continent. A forțat evacuarea a mii de oameni în aval. A poluat terenul. A distrus un mare generator de electricitate. Și va cauza probleme viitoare cu alimentările cu apă, scrie BBC. Kievul dă vina pe Rusia. Kremlinul a arătat cu degetul spre Ucraina, dar nu a oferit nicio dovadă.

Un dezastru uman

Impactul imediat este asupra oamenilor care trăiesc în aval. Șeful ucrainean al regiunii Herson, Oleksandr Prokudin, a spus că 16.000 de persoane sunt în pericol. Și mulți ar trebui să-și părăsească casele. Pe de altă parte, un deputat a explicat că serviciile de salvare funcționează. „Nu există panică, serviciile de salvare funcționează, poliția și armata sunt peste tot”, a spus deputatul. „Mulți oameni sunt evacuați” a adăugat el.

Impact asupra mediului

Viceministrul de Externe al Ucrainei, Andrij Melnyk, a numit distrugerea barajului „cel mai mare dezastru ecologic din Europa de la Cernobîl”. Gama de impacturi este vastă. De la strămutarea oamenilor până la înecarea animalelor și poluarea mediului. Exploziile de la hidrocentrala Nova Kakhovka din Ucraina au provocat inundații în zona înconjurătoare. „Acum știm că 600 sau poate chiar 800 de tone de petrol au fost eliberate în apă”. A declarat ministrul ucrainean al Mediului, Ruslan Strilets, la Bruxelles. „Această scurgere de petrol va fi în derivă în râul Nipro și sunt sigur că va fi în Marea Neagră”. Președintele ucrainian a numit atacul „ecocid”. „S-a format o pată de petrol de cel puțin 150 de tone și a fost dusă de curent în Marea Neagră. Nu putem prevede încă cât de multe substanțe chimice, îngrășăminte. Iar produsele petroliere stocate în zonele inundate vor ajunge în râuri și în mare”.

Coordonatorul celui mai mare ONG de mediu, a numit barajul spart o „catastrofă”

„Animalele, speciile, vor fi distruse”, a spus ea. „Va schimba clima întregii regiuni. Terenurile agricole ucrainene au fost probabil distruse. Zona va fi inundată. Locurile care se vor usca se vor transforma în deșerturi. Locurile în care va sta apa vor deveni mlaștini” a adăugat ea.

Cutremur de 5,2 la Arad, urmat de mai multe replici de mai mică intensitate

Sursa: digi 24

În ultima perioadă activitatea seismică în Vestul României s-a intensificat. Iar pe data de 6 iunie la ora 20 și 26 de minute s-a înregistrat un seism destul de puternic. Potrivit datelor de la Institutul de Dezvoltare și Fizică a Pământului, cutremurul a avut 5,2 grade pe scara Richter. Aceași sursă a precizat că acesta a avut o adâncime de 6 kilometri. S-a produs în apropierea Aradului la 20 de kilometri distanță, 50 km NE de Timișoara, 71 km SE de Bekescsaba, 95km N de Reșita. „Cutremurul a fost urmat de niște secvențe, în număr de 4, astfel acestea au avut de 2.1, 3.2, 1.5, 1.1. Adâncimea acestor cutremure e superficială, până în 10km, spre deosebire de secvență din Târgu Jiu care este între 12 și 20 de km”, a explicat seismologul Mihai Diaconescu pentru realitatea.net. De această data au existat și ceva urmări. Localnicii au sunat la numărul unic de urgență și au raportat că mai multe clădiri au fost afectate. Tencuiala ar fi căzut de pe multe dintre ele.

În epicentru, cutremurul a avut 7 grade

„Cutremurul a avut intensitatea în epicentru de 7 grade Mercali, el s-a simțit în zona Aradului cu o intensitate de 6. Ceea ce poate să producă pagube sau anumite crăpături în pereți sau căderea coșurilor de fum. Dar nu pagube însemnate. Poate să avarieze clădiri care nu au fost întreținute. Sau sunt în stare de degradare”, a spus, directorul INFP Constantin Ionescu la o televiziune de știri. „Acest cutremur poate să destabilizeze și alte falii din zona Banatului. Pentru că toată zona cuprinsă din zona Crișanei până în Serbia este fărâmițată de falii mici. Și falii care pot să producă cutremure de magnitudini 5 sau mai mici. Sau mai mult de 6 cum a fost cutremurul din ’92. (…) Cutremurul de acum este la nord față de cel din 22.05, de 4,4. Este posibil să se producă replici. Replicile sigur se produc, acum nu știm exact de ce intensitate vor fi. Dar acest tip de cutremure și, mai ales cutremurele de această magnitudine produc replici”, a mai spus directorul INFP.

Seism in direct pentru primar

La momentul seismului, primarul Aradului, era în direct la un post de radio. „Avem un cutremur între timp, sper că trece destul de repede. Iată-ne cum ne mișcăm”, a exclamat moderatorul. „Da, îl simțim bine aici, că suntem la etaj”, a spus primarul Călin Bibarț. ”Suntem la etajul 7. Vedem cum se mișcă microfoanele și toate. Cutremur în direct, 20:27 de minute, nu știm epicentrul, nu cunoaștem gradul”, a mai explicat moderatorul. În timp ce primarul a remarcat că i-a scris soția pentru că s-a simțit destul de tare acest seism.

Ce reguli trebuie respectate în caz de cutremur

În caz de cutremur există anumite reguli pe care ar fi bine să le respectăm. În primul rând trebuie să ne păstrăm calmul și să ne gândim la măsuri de protecție. Primul lucru pe care trebuie să îl facem este să găsim un loc sigur. Trebuie să stăm departe de ferestre oglinzi, obiecte care ar putea cădea. Dacă sunteți într-o clădire înaltă ar trebui să vă pregătiți pentru evacuare, pe scări și nu cu liftul. Dacă sunteți pe stradă îndepărtați-vă de clădiri.

O altă mașină electrică a luat foc în timp ce se afla la încărcat

Sursă - Unsplash

O mașină electrică Rivian R1T a luat foc în timp ce se afla la încărcat la o stație din California, SUA, conform Electrek.

Publicația notează că vehiculele electrice sunt statistic mai puțin predispuse să ia foc decât vehiculele pe benzină.

Incendiile vehiculelor electrice au fost semnalate în numeroase cazuri în ultima perioadă.

Multe dintre acestea au fost rechemate în service de producători. Exemple în acest sens sunt Chevy Bolt EV sau, mai recent, Jaguar I-Pace.

O mașină electrică Rivian R1T a luat foc în timp ce se afla la încărcat

Din primele informații se pare că nu acumulatorul a fost problema. Daunele indică faptul că incendiul ar fi izbucnit jurul portului de încărcare al vehiculului. Acesta este situat în partea din față.

Compania Rivian a fost contactată spune că investighează situația:

„Suntem la curent cu incidentul și facem o anchetă completă. Nimeni nu a fost rănit și se pare că nu bateria de înaltă tensiune a fost cauza“, au precizat reprezentanții Rivian.

De asemenea, a fost contactată și compania Electrify America. Aceasta este proprietarul stației de încărcare unde mașina era alimentată.

Publicația Electrek investighează, de asemenea, mai multe cauze ce ar fi putut provoca incendiul. Ar putea fi vorba de conectorul care s-a supraîncălzit. Ar putea fi o problemă cu portul de încărcare. Ar putea fi o mulțime de lucruri.

Se remarcă, însă, faptul că incendiul nu a ajuns la acumulator.

Cu trei săptămâni în urmă, un vehicul Dacia Spring a luat foc în județul Timiș. Proprietarul a spus la acea vreme că nu a putut face nimic, iar mașina a ars generalizat în 15 minute.

„Mr. Bean” spune că mașinile electrice nu sunt suficient de ecologice: Mă simt puțin păcălit!

Sursă - Captură foto YouTube

„Mr. Bean” e de părere că mașinile electrie nu îndeplinesc standardele de mediu și se simte păcălit, conform The Independent.

Rowan Atkinson a afirmat că și-a luat o mașină hibrid acum 18 ani. De asemenea, prima mașină complet electrică a achiziționat-o nouă ani mai târziu.

„Vehiculele electrice pot fi puțin lipsite de suflet, dar sunt mecanisme minunate. Ele sunt rapide, silențioase și, până de curând, foarte ieftin de întreținut”, a spus el.

„Dar din ce în ce mai mult, mă simt puțin păcălit. Motorul electric nu pare a fi chiar panaceul ecologic care se spune că este”, a mai susținut el.

Atkinson este binecunoscut pentru dragostea lui pentru mașini. El a studiat ingineria electrică și electronică la universitate, după care a urmat un program de master în sisteme de control.

Ce spune Mr. Bean de interzicerea vânzării de mașini pe benzină și diesel

Rowan Atkinson și-a exprimat opinia față de intenția guvernului britanic de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și diesel. O astfel de decizie s-a luat și la nivelul Uniunii Europene, vânzarea mașinilor cu combustie fiind interzisă din 2035.

„Problema inițiativei este că pare să se bazeze pe concluzii trase dintr-o singură parte a vieții de funcționare a unei mașini: ce iese din țeava de eșapament”, a spus Atkinson.

„Mașinile electrice, desigur, au emisii zero, ceea ce este o dezvoltare binevenită, în special în ceea ce privește calitatea aerului din centrele orașelor. Dar dacă vă uitați la o imagine de ansasmblu care include fabricația mașinii, situația este foarte diferită” a adăugat actorul.

El a spus că în perioada premergătoare conferinței climatice Cop26, Volvo a dezvăluit cifre alarmante conform cărora emisiile de gaze cu efect de seră în producția unei mașini electrice au fost cu 70% mai mari decât în fabricarea unei mașini pe benzină. Acest lucru s-a datorat bateriilor litiu-ion care consumă resurse.

Rowan Atkinson e de părere că încă suntem departe de a produce mașini cu adevărat ecologice

Bateriile „solid-state” sunt în pregătire pentru a revoluționa producția, dar se spune că sunt „la ani distanță” de a fi puse în vânzare.

Hidrogenul se conturează ca un combustibil alternativ interesant. Totuși, ne mișcăm lent în dezvoltarea unei modalități cu adevărat ecologice de a-l produce”, a adăugat Atkinson.

„Cea mai mare problemă pe care trebuie să o abordăm în relația societății cu mașina este cultura de vânzări „modă rapidă”. Acesta a fost modelul comercial al industriei auto de zeci de ani”, a mai spus Rowan Atkinson.

„Prietenii mă întreabă adesea dacă ar trebui să cumpere o mașină electrică. Tind să spun că, dacă mașina lor este pe motorină și se deplasează mult în oraș, ar trebui să ia în considerare o schimbare. În rest, să păstreze motorul cu ardere.

Varianta electrică va avea un beneficiu real, la nivel global, pentru mediu într-o zi. Dar acea zi încă nu a venit. După cum mi-a spus odată un ecologist. ‘Dacă chiar ai nevoie de o mașină, cumpără-ți una veche și folosește-o cât mai puțin posibil’”, a conchis Rowan Atkinson, actorul care l-a jucat pe Mr. Bean.