12 C
București
sâmbătă, 19 aprilie, 2025
Acasă Blog Pagină 530

Campania de curățenie din Sectorul 2: o prioritate pentru luna martie

Foto: G4 Media
Foto: G4 Media

Începe campania de curățenie în Sectorul 2 al Capitalei, iar primul obiectiv al primăriei este Parcul Plumbuita.

În cursul zilei de vineri, primarul Sectorului 2 a anunțat pe contul personal de Facebook că, începând de luni, 1 martie, se va face curățenia generală.

Campania începe cu Parcul Plumbuita

Astfel, Radu Mihaiu a adăugat că Parcul Plumbuita reprezintă o prioritate, iar, împreună cu Apele Române, va fi curățat atât lacul, cât şi întreaga zonă.

Lacul Plumbuita este un lac antropic din sectorul 2, București, amenajat pe râul Colentina. Are în amonte lacul Tei și, în aval, lacul Fundeni.

Luni, în prima zi de primăvară, începem curăţenia. Pornim cu Parcul Plumbuita, un loc cu un potenţial enorm, dar care a fost lăsat să se afunde în gunoaie.

Împreună cu Apele Române vom curăţa atât lacul, cât şi întreaga zonă”, a scris Radu Mihaiu pe Facebook.

”Să păstrăm curăţenia, asta va fi o provocare”

Mai mult, edilul a declarat că procesul de curățenie va avea loc în toate cartierele, iar Sectorul 2 al capitalei va fi ”eliberat” de deșeuri. De asemenea, primarul a adăugat că toată luna martie va fi despre curăţenie.

Să luăm gunoiul nu e complicat. E doar muncă. Să păstrăm curăţenia, asta va fi o provocare”, a explicat Radu Mihaiu.

”Mizeria atrage şi mai multă mizerie”

Făcând referire la păstrarea curățeniei de către locuitori, edilul a precizat că spaţiul public din acest sector s-a degradat, că mulți bucureșteni sunt indiferenți și că va aplica legea, ori de câte ori va fi cazul.

Mizeria atrage şi mai multă mizerie, fiindcă oamenii de bună credinţă renunţă. Atât timp cât azi cureţi şi mâine e murdar la loc, îţi pierzi speranţa că poţi face o diferenţă. Ca să ieşim din acest cerc vicios, e nevoie să fim fermi. Să aplicăm legea la sânge.

Orice abatere va fi amendată. Orice teren neîngrijit – supraimpozitat. Orice amplasament ilegal pe spaţiul public – desfiinţat. Altfel nu se poate”, a adăugat Radu Mihaiu.

Stație de autobuz cu muzică non-stop, internet și cărți gratuite

Foto: Facebook Stația de bucurie
Foto: Facebook Stația de bucurie

A cumpărat un magazin de flori, l-a desfăcut bucată cu bucată, l-a transportat în sat și a reușit să transforme un banal spațiu într-o stație de autobuz cu cărți, muzică și, wifi.

Proiectul lui Flavius Bunoiu începe din 2020, când s-a gândit la elevii care așteptau mijloacele de transport în comun, în frig și ploaie.

Anul trecut, în plină pandemie, am cumpărat un magazin de flori din Oradea pe care l-am desfăcut bucată cu bucată, l-am restaurat, l-am dus la 20 de kilometri depărtare, în ultimul sat de pe granița de Vest a României – Parhida – și l-am transformat în stație de autobuz pentru copii”, își începe Flavius povestea.

Stația de bucurie: un fost magazin abandonat

Locația poartă numele de ”Stația de bucurie” și este un fost magazin de flori transformat în stație de autobuz pentru copiii din Parhida, Bihor.

Foto: Facebook Stația de bucurie

Contribuitorul spune despre proiect că a durat aproape 6 luni, a costat aproape 3 000 de euro și a fost realizat cu ajutorul donațiilor și muncii voluntare a aproximativ 80 de oameni care au dorit să se implice.

Se numește ”Stație de bucurie” (Örömállomás, în maghiară), pentru că este mai mult decât o simplă stație pentru autobuzul școlar: are muzică non-stop, cărți gratis, colț de citit și e colorată, luminoasă și primitoare.

Vechea stație de autobuz și indiferența autorităților

Flavius Bunoiu  a explicat că ani de zile a trecut pe lângă vechea stație de autobuz și a observat cum aceasta se degrada treptat. Ultimele furtuni au luat-o pe sus și au rostogolit-o în șanț.

De fiecare dată îmi spuneam că ar trebui să fac ceva în privința asta. Ar fi fost mai simplu să o repar pe cea veche cu câteva plăci de plastic și, cu siguranță, m-ar fi costat mult mai puțin: financiar, timp, muncă și bătaie de cap.

Foto: Facebook Stația de bucurie

Dar am ales să fac altceva. Parhida este un sat în pustă, situat la aproximativ 20 de km depărtare de Oradea, cu puțin peste 400 de locuitori, jumătate maghiari, jumătate români și cu câteva zeci de copii care pleacă (plecau, înainte de pandemie) din această stație către școală”, afirmă contribuitorul.

Există locații în România unde copiii încă se feresc de frig și ploaie în perioada în care așteaptă autobuzul.

Până ajung autoritățile să găsească soluții, oamenii se ajută între ei. ”Stația de bucurie” este dovada că un proiect în care se investește muncă și timp este un proiect pentru viitor și un exemplu că oamenii nu au uitat să fie oameni.

Stația are acum muzică non-stop, funcționează și ca bibliotecă și va avea, în curând, propriul punct wifi.

Flavius nu se oprește aici: și-a propus să construiască în jurul stației și un spațiu verde și de relaxare, cu bănci, cu un loc de joacă și o masă cu tablă de șah.

A decis să-i adopte pe cei nedoriți, abandonați și programați la eutanasiere (Video)

Foto: Instagram Adri Rachelle
Foto: Instagram Adri Rachelle

A decis să facă o schimbare, să devină un exemplu și să sacrifice multe pentru ca necuvântătoarele să nu mai fie sacrificate.

Se numește Adri Rachelle și, deși a ajuns la vârsta la care multe persoane pun cariera sau întemeierea unei familii pe prim plan, tânăra a ales să-și dedice timpul animalelor fără stăpân.

Tânăra, în vârstă 30 de ani, s-a făcut remarcată în timp pentru dragostea față de necuvântătoare și, deși mulți o judecă, a adoptat de-a lungul timpului aproximativ 200 de animale.

Urmărind activitatea ei pe spațiile social media, se poate observa că, atât casa, cât și curtea arată exact ca o grădină zoologică.

A decis să ofere 200 de șanse pentru 200 de animale

Adri Rachelle trăiește în Atena, Georgia și nu se pune problema de spațiu: femeia are o curte imensă, pe care s-a gândit să o folosească pentru a adăposti animale abandonate.

Foto: Instagram Adri Rachelle

A decis să-și sacrifice confortul pentru a asigura un trai mai bun sau o șansă la viață celor nedoriți.

Tânăra arată prin fiecare postare că este o mare iubitoare de animale, dedicându-și nu doar timpul liber, ci și veniturile pentru îngrijirea lor.

Mai exact, potrivit Daily Mail, Adri Rachelle cheltuie în jur de 50.000 de dolari pe an pentru hrana, diversele necesități și tratamentele veterinare.

Nu a durat mult până când dragostea față de necuvântătoare să o transforme într-o celebritate.

Adri Rachelle are peste 15 mii de urmăritori pe contul de Instagram

În prezent, este urmărită de peste 15 mii de persoane pe contul de Instagram, cont unde postează aproape zilnic.

Tot pe Instagram se poate observa că Adri Rachelle deține vaci, cai, porci, capre, alpacale, câini, pisici, dar și animale sălbatice, printre care veverițe, iguane, emu, papagali, broaște țestoase, dihori și altele.

Toate animăluțele pe care tânăra le deține au fost, la un moment dat, abandonate.

Deși nu regretă stilul de viață și nici deciziile făcute, Adri cheltuie, în medie, 1.300 de dolari pe lună pentru hrana animalelor.

Și pentru că sănătatea are și ea un preț, Adri Rachelle plătește aproximativ 10.000 de dolari pe an pentru serviciile veterinare.

Umanitate în 2021: Ursul prezent pe străzile din Târgu Mureș va fi relocat

Foto: Zi de zi
Foto: Zi de zi

Tranchilizant în locul glonțului și relocarea, ca alternativă la ucidere: există și primari care înțeleg faptul că prezența unui animal sălbatic pe străzile orașului nu se datorează decât defrișărilor și distrugerii habitatelor.

Să nu uităm de luna iunie, 2020: un pui de urs șchiop și care nu atacase pe nimeni a fost împușcat cu acordul Ministerului Mediului, pe motiv că se obișnuise cu oamenii.

Desigur, în momentul în care pădurea devine șantier, ursul se va obișnui cu localnicii, așa cum se va obișnui și cu foamea constantă.

Anul 2020: Un silvicultor din Romsilva a împușcat un pui de urs. Defrișările au continuat, cruzimile au rămas la ordinea zilei, iar anchetele de după nu au dus la rezolvări.

Petițiile au rămas o soluție de rezervă, soluție care, din păcate, nu are rezultate imediate.

Stop Defrișărilor: ”Nu l-au relocat, l-au împușcat. Le place crima.”

L-au omorât pe Guleratul. L-a împușcat un vânător, după ce a primit acordul de la Ministerul Mediului. De doi ani, de când a rămas singur, stătea ursul ăsta în Predeal. Nu atacase pe nimeni.

Era ca un fel de mascotă, îl știau toți: localnici și turiști. Căuta și el mâncare. Își vedea de treaba lui. Nu l-au relocat, l-au împușcat. Le place crima, le place sângele, le place să omoare, au nevoie de trofee.

Nu doar urși…ci orice animal..iar Ministrul Mediului a aprobat cotele de recoltă pentru 25.000 de căprioare. Haideți să oprim asta”, se arăta pe pagina Stop Defrișărilor.

Un dram de empatie în 2021: un urs va fi relocat

Ursul a cărui prezenţă este semnalată foarte des prin aplicaţia RO-ALERT pe mai multe străzi din municipiul Târgu Mureş, pe perioada zilei, va fi relocat, a anunţat primarul Soos Zoltan, vineri, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.

Soos Zolta a mai declarat că dorește rezolvarea situației în ceea ce priveşte problemele semnalate de locuitorii orașului Târgu Mureș.

Astfel, edilul a declarat că a avut discuții și cu prefectul Mara Togănel şi, pe parcurusul zilelor următoare, vor fi efectuate demersurile pentru a începe operaţiunea de relocare a ursului.

De asemenea, eterna situație a urșilor din judeţele Mureş, Harghita, Covasna şi Braşov a fost dezbătută luni, în Comisia de Petiţii a Parlamentului European.

În cadrul discuțiilor, Vincze Lorant a arătat poziția Comisiei Europene. Mai exact, Comisia Europeană a confirmat că Directiva Europeană privind Habitatele interzice capturarea sau uciderea deliberată a vânatului mare, cum ar fi ursul brun, care este o specie strict protejată, dar că, pentru asigurarea sănătății publice și a siguranței, statele membre pot deroga de la această dispoziție pentru a preveni daune grave.

În momentul în care tranchilizantul va lua, în totalitate, locul glonțului, vom avea șanse să evoluăm și să nu mai privim uciderea ca unica soluție confortabilă.

Declic: Capitala are nevoie de aer pentru viață

Foto: Declic
Foto: Declic

Din ce în ce mai mult, Capitala devine un sinonim pentru poluare, trafic, noxe și deșeuri. Trăim anii pandemici, anii în care ne acoperim fața cu masca de protecție și, mai mult decât oricând, am învățat că sănătatea primează.

Se caută vinovați, se semnează petiții și se măsoară calitatea aerului în toate zonele importante. Cu toate acestea, nu pot fi monitorizați marii poluatori, iar Bucureștiul devine, din Micul Paris, o imagine a unei mari gropi de gunoi care arde constant și distruge plămânii locuitorilor.

Indiferența ministrului Mediului: constanta din petiții

O nouă petiție poate fi semnată pe pagina Declic, iar semnatarii îi solicită Ministrului Mediului și Șefului Agenției Naționale pentru Protecția Mediului să rezolve problema raportărilor greșite în privința calității aerului.

De asemenea, se cere o modernizare a Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului, astfel încât să funcționeze cel puțin 85% din timp. Mai mult, este necesar ca datele din România, date care ajung la Agenția Europenă de Mediu, să fie raportate în timp real.

Găsiți o soluție pentru înlocuirea aparatelor vechi cu unele noi și eficiente, care să funcționeze și să transmită date corecte în timp real”, se arată pe pagina Declic.

Aer pentru viață: un drept uman încălcat zilnic

Declic vine cu un update: ”În decembrie 2020 au fost montate primele stații moderne de monitorizare a calității aerului, care transmit în timp real date către Comisia Europeană”.

Cu toate acestea, există trei orașe, Capitala, Brașov și Iași, care se află deja sub monitorizarea Comisiei Europene și alte 10 sunt la un pas de a ajunge în această situație, din cauza poluării excesive și a raportărilor eronate.

Calitatea aerului afectează calitatea vieții și a sănătății oamenilor. Aerul poluat este responsabil de boli grave. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, poluarea aerului este responsabilă de 29% din decesele cauzate de cancerul la plămâni și 24% din decesele cauzate de accidente vasculare cerebrale. Studiile OMS arată că poluarea ar fi responsabilă inclusiv pentru demență și boli cardiovasculare”, continuă comunitatea Declic.

Petiția poate fi semnată aici.

Scene violente: tineri agresați pentru că au vrut să reclame un transport suspect de lemne (Video)

Foto: Focus Energetic
Foto: Focus Energetic

Au vrut să reclame un transport suspect de lemne, dar au fost bătuți, alergați și înjurați de șoferii unor camioane.

Incidentul a avut loc în Orăștie, iar scenele au fost filmate: doi frați au reperat mai multe camioane încărcate cu lemne și au decis să verifice dacă este vorba despre vreo acțiune ilegală.

Deși au reclamat faptul, utilizând platforma creată de autorități pentru astfel de situații, nu au primit niciun fel de ajutor.

În momentul în care au utilizat aplicația SUMAL, au fost reperați de către șoferii camioanelor, șoferi care au reacționat foarte agresiv.

Amenințări, injurii și violențe: ”Au încercat să ne ia telefoanele”

Bogdan Pătrașcu, tânărul agresat: ”Am vrut să verificăm numerele remorcii, să vedem dacă au aviz sau respectă tonajul și în momentul în care am scos telefoanele am fost văzuți. Unul dintre ei m-a lovit direct și m-a întrebat: „Ce cauți aici, bă?”. M-a lovit, a încercat să mă tragă în incinta vulcanizării. Au continuat cu tot felul de amenințări, injurii, l-au lovit și pe fratele meu, au încercat să ne ia telefoanele.”

În urma verificărilor, polițiștii au declarat că șoferii agresori aveau actele de transport în regulă, însă acum sunt anchetați pentru distrugere și loviri.

SUMAL: dificultăți și bug-uri informatice

Conform declarațiilor făcute de activiștii de mediu, aplicația are în continuare mari neajunsuri pentru că nu s-a lucrat suficient. Victimele au încercat să acceseze SUMAL, dar se pare că softul funcționează și în favoarea hoților de lemne.

DECLIC: ”Nu avem geolocație”

Antoniu Bumb, membru al asociației DECLIC a explicat că încă nu există alerte satelitare care să spună când se taie imediat. De asemenea, nu există nici măcar geolocație.

La fel de grav, traseul camioanelor este disponibil pe aplicație doar o zi, apoi dispare. Acest lucru le permite transportatorilor să facă mai multe transporturi cu acel aviz de transport, deci să transporte și lemn furat, pentru că din acest moment nu îi mai vede nimeni”, a arătat Antoniu Bumb

În același timp, Mihai Goțiu, activist de mediu a precizat că ne izbim de un cumul de factori, o incompetență a celor care au implementat acest sistem.

Mai mult, activistul a insistat pe faptul că există o presiune foarte mare din partea industriei lemnului, fie că vorbim de administratori privați de pădure, de administratori de stat, ROMSILVA și de firme de exploatare din industria lemnului.

Deși a fost contactat de reporterii Pro TV, ministrul Mediului a evitat să răspundă la întrebările jurnaliștilor. Barna Tánczos a anunțat că, în cursul zilei de azi, va susține o conferință de presă în Brașov.

Cea mai mică bufniță din Europa, fotografiată în Bucovina

Foto: Constantin Rotar
Foto: Constantin Rotar

Imagine extrem de rară: a fost fotografiată cea mai mică specie de bufniță, un exemplar care încape în podul palmei. În momentul de față, în țara noastră ar mai exista aproximativ 2.000 de perechi.

Ciuvica, cea mai mică bufniță din Europa, este un exemplar foarte rar, atât de rar, încât cu greu poate fi fotografiat.

În România ar mai exista circa 2.000 de perechi, iar fotograful sucevean Constantin Rotar a reușit să surprindă bufnița în codrii din Bucovina.

”Întâlnirea” a fost una pur accidentală, scopul fotografului fiind imortalizarea cerbilor, pentru o colecție de fotografie.

Premiul de consolare: fotografia de anul trecut

Astăzi, căutând din nou cerbul cu nouă raze, am auzit-o. Am vrut ca s-o pozez, dar nu am găsit-o. Mâine mă întorc la locul cu pricina. Deja am trei locuri în care știu câte una. Până atunci mă consolez cu cea de anul trecut, culmea, la aceeași dată. Ciuvica, cea mai mică dintre bufnițe – Glaucidium passerinum. 19 februarie 2020, în sălbăticia Bucovinei”, a scris Constantin Rotar pe contul personal de Facebook.

Ciuvica, pe lângă mărime, mai are o calitate aparte – este specia cu cea mai mare perioadă de activitate diurnă, scrie Monitorul de Suceava.

Ciuvica (Glaucidium passerinum), numită și bufnița pitică sau “the Eurasian Pygmy Owl”, cum este cunoscută la nivel internațional, este cea mai mică specie de bufnițe din Europa.

Bufnița: sanitarul care împiedică răspândirea bolilor

Asta deoarece fiind atât de mică, nu poate să zboare fără să facă zgomot, spre deosebire de “suratele” mai mari, silențioase, care vânează noaptea.

De asemenea, este un adevărat sanitar al pădurilor, bufnița hrănindu-se cu șoareci.

În doar un an, ciuvica vânează aproximativ 10.000 de șoareci, contribuind astfel la oprirea răspândirii multor boli.

Supraviețuirea și protejarea aceste specii depinde de limitarea activităţilor de exploatare, minieră şi forestieră. De asemenea, ca în cazul oricărei alte specii, este nevoie să menținem pădurea intactă și să reducem folosirea de insecticide şi erbicide.

Poliția Animalelor: cruzimea va fi pedepsită cu închisoarea

Foto: Viața Liberă
Foto: Viața Liberă

Într-o postare pe pagina de Facebook, Antonel Tănase, președinte al Partidului Național Liberal sector 3 București, a adus în discuție Poliția Animalelor, instituție care există, dar puțini se tem de ea.

Politicianul a afirmat că Poliția Animalelor a luat ființă și este operațională și, deși încă se află la început de drum, este pentru prima dată în istoria legislativă a României când cruzimea asupra animalelor va fi pedepsită cu închisoarea.

De asemenea, deputatul a subliniat faptul că legea obligă MAI și DSV să aplice prevederile în colaborare cu instituțiile de specialitate, iar Poliția Animalelor va aplica ferm legea față de cei care abuzează, maltratează sau omoară animale cu cruzime.

Modalitățile prin care cetățenii pot sesiza Poliția Animalelor

Dacă animalul este într-o situație de urgență, în care este imediat necesară înștiințarea Poliției, apelarea se face la 112, aplicabil pentru toate urgențele de la nivel național. Dacă vorbim despre o situație cu animale aflate în dificultate, dar care nu este o urgență, oamenii pot depune sesizări direct la sediile Poliției, prin e-mail sau contactare directă a polițiștilor din teren”, a declarat Antonel Tănase.

Deputatul PNL a mai explicat că rolul Poliției Animalelor nu este doar să scoată în afara societății persoanele care comit fapte ilegale, ci să ofere protecție animalului cu probleme. Astfel, ordinul de plasare este noutatea adusă de legislația nou adoptată, instrument mult așteptat atât de societatea civilă, cât și de Poliție.

Mai precis, polițistul care constată că un animal se află în pericol, poate legal să îl extragă din situația, locul și starea respective și să îl încredințeze unui serviciu specializat constituit la nivelul consiliilor județene, unde poate primi îngrijire.

Poliția Animalelor este condusă de un iubitor de animale

Antonel Tănase a mai scris că Poliția Animalelor este condusă comisar-șef Daniel Radu, ”un mare iubitor de animale și profesionist fără cusur”.

Mai mult, politicianul a insistat, într-un comentariu la postarea de pe contul de Facebook, că protejarea animalelor și sancționarea cruzimii reprezintă un pas important pentru o viață normală.

Poliția Animalelor se va ocupa cu depistarea și sancționarea persoanelor care săvârșesc cruzimi asupra animalelor, prevenirea și sancționarea exemplară a celor care nu sterilizează și abandonează animale;

  • sancționarea autorităților, consilii județene și municipale, care nu au înființate adăposturi;
  • sancționarea dură a traficanților de animale și a braconierilor;
  • înființarea registrului unic de evidență a celor care au comis cruzimi asupra animalelor.

Sperăm că aceste vești sunt bune pentru cei care iubesc animalele și au așteptat această lege care ne protejează mai bine prietenii”, a declarat deputatul PNL.

Clujul verde: autobuze fără șofer, din luna martie

Foto: E fain la Cluj
Foto: E fain la Cluj

Nu poluează, nu au șofer și sunt dovada că încă avem multe de învățat de la România vestică: Clujul va avea autobuze autonome.

Deși anul coronavirusului a dus la o amânare a proiectului, demersurile avansează zilnic, iar luna martie ar putea fi luna în care se va lansa procesul de achiziție.

De asemenea, atât Municipalitatea, cât și Compania de Transport Public au făcut o analiză a pieței europene, în ceea ce privește vehiculele fără șofer.

Noile autobuze ar urma să asigure mobilitatea pe linia 0, care va lega puncte importante din centrul orașului.

În toamna anului 2019, mai mulți specialiști din străinătate au analizat traseul propus, având mai multe sugestii care vor fi urmate înainte de inaugurarea traseului.

Clujul: mai verde în fiecare an

Amânarea nu înseamnă oprirea proiectului, Clujul este, așa cum ne-a obișnuit, într-o continuă mișcare.

Cluj-Napoca ar putea deveni primul oraș din România care va beneficia de transport public autonom, intrând în rândul altor orașe dezvotate din Europa, ca Paris sau Viena.

Și, tot legat de o Europă verde, în a doua parte a anului trecut autobuzele fără șofer au fost introduse, în mod experimental, în Gjesdal (Norvegia), Helsinki (Finlanda) și Tallinn (Estonia).

Fondurile europene: una dintre bazele evoluției în Cluj

Momentan nu a fost stabilit numărul autobuzelor care vor fi cumpărate, dar, cel mai probabil, luna martie va oferi Clujului primul autobuz smart, electric, fără șofer.

Luăm în calcul să facem un acord cadru, iar în funcție de programele de finanțare din fonduri europene să decidem câte autobuze autonome achiziționăm”, a spus Ovidiu Cîmpean, director de dezvoltare în Primărie.

Prețul unui astfel de mijloc de transport variază între 250.000-300.000 de euro, Municipalitatea având prevăzută în bugetul pe 2020 suma de 200.000 de lei, pentru studiile necesare implementării proiectului.

”Problema” UDMR: numărul mare de urși din România

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

UDMR se face remarcat la Bruxelles, dorind reducerea numărului urșilor din România.

Dacă prin majoritatea petițiilor se cere protejarea naturii, protejarea habitatelor și pedepsirea cruzimii asupra animalelor, iată că ursul brun ajunge subiect de petiție. Doar că nu este cel protejat, ci cel inculpat. Vina? Simpla existență.

Vincze Lorand, europarlamentar UDMR, a luat în discuție în Comisia pentru petiții a Parlamentului European, o petiție prezentată în comun de președinții consiliilor județene Harghita, Mureș, Covasna și Brașov.

Subiectul este găsirea unei soluții ”liniștitoare pentru oameni”. Cu alte cuvinte, omul dictează, natura se conformează și tot natura dispare, cu fiecare semnătură în plus.

Viziunea UDMR: lipsa urșilor – liniștea oamenilor

Vincze Lorand anunță că a susținut petiția și transmite că trebuie găsită ”o soluție liniștitoare pentru oameni”, în legătură cu ”problema urșilor”.

Se pare că Uniunea Democrată Maghiară din România a numărat toți urșii din țară și a concluzionat că, din 7000 de exemplare, 2.100 de urși ar locui în județul Harghita.

Potrivit petiției prezentate în Parlamentul European, ”populația numeroasă a urșilor duce la conflicte”, eurodeputatul adăugând că responsabilitatea principală pentru această problemă revine Ministerului Mediului.

Mai mult, Vincze Lorand a anunțat că  ”a lucrat deja” la această temă cu ministrul mediului, Tanczos Barna.

Ursul brun: un inconvenient protejat de lege

Protejarea vieții umane și prevenirea daunelor economice este mai importantă pentru noi decât orice altceva”, scrie europarlamentarul.

De asemenea, a adăugat în cadrul ședinței că Comisia Europeană a confirmat că Directiva Europeană privind Habitatele interzice capturarea sau uciderea deliberată a vânatului mare, cum ar fi ursul brun, care este o specie strict protejată, dar că pentru asigurarea sănătății publice și a siguranțe, statele membre pot deroga de la această dispoziție pentru a preveni daune grave. Autorizarea acestora este responsabilitatea autorităților române.

Trebuie să arătăm foarte clar Parlamentului European și Comisiei Europene că această situație are nevoie de o rezoluție urgentă. Este vorba despre protecția naturii și a mediului, ursul este o specie protejată, dar este un animal carnivor care dacă nu se face nimic numărul de exemplare crește și vorbim de pagube de milioane de euro. De câteva săptămâni am vorbit cu Ministrul Mediului, dl. Tanczos Barna, iar el a promis că ministerul va adopta cât de curând un plan de management al marilor carnivori, care odată implementat va rezolva această problematică”, a declarat Vincze Lorant.