19.4 C
București
marți, 16 septembrie, 2025
Acasă Blog Pagină 408

Suprafața de gheață a Arcticii a crescut cu 5305 km2 în perioada 2009-2019

Sursa: descopera.ro

O echipă de cercetătorii a descoperit că suprafaţa platformei de gheaţă a Antarcticii a crescut, potrivit news.ro. Aceștia spun că în perioada 2009-2019, suprafata s-a mărit cu 5305 km2. În acest fel a câștigat 661 Gt de masă de gheaţă în ultimul deceniu. Practic aceste observatii confirmă alte cercetări. Care arată că tendinţele nivelului de gheaţă de mare polară oferă puţine motive de îngrijorare. Acestea au fost făcute de profesorul Bates. „În 2007, Al Gore ne-a spus că nivelul gheţii arctice „cădea de pe o stâncă”. Acum este clar că s-a înşelat complet. De fapt, tendinţele privind gheaţa de mare sunt un antidot pentru alerta climatică”

Straturile de gheață pot stabiliza clima

Oamenii de știință spun că straturile de gheaţă antarctice oferă suport de susţinere a calotei de gheaţă. În acest fel se stabilizedază fluxul de gheaţă şi contribuţia acesteia la nivelul mării la nivel global. Iar în ultimii 50 de ani, observaţiile prin satelit au arătat că stratuile de gheaţă se prăbuşesc. Cu toate acestea măsurătorilor contrazic aceste observații. Mai exact există puține date care să arate schimbarea la nivelul întregii Antarctici în zona platformei de gheaţă. Legat de ultimul studiu, oamenii de știință au folosit datele din satelit MODIS. Mai exact este vorba despre spectroradiometru de imagine cu rezoluţie moderată. Concluziile au fost că, în ultimul deceniu, s-au produs anumite schimbări.

In Antartica de Est a avut loc cea mai mare creștere de gheață

O reducere a suprafeţei din Peninsula Antarctica (6693 km2) şi Antarctica de Vest (5563 km2). Aceasta a fost depăşită de creşterea suprafeţei în Antarctica de Est (3532 km2). Și de marile platforme de gheaţă Ross şi Ronne-Filchner (14. 028 km2). Totuși, cea mai mare retragere a fost observată pe platforma de gheaţă Larsen C. Acolo unde s-au pierdut 5917 km2 de gheaţă în timpul unui eveniment individual  în 2017. Iar cea mai mare creştere a suprafeţei a fost observată în altă parte. Pe platforma de gheaţă Ronne din Antarctica de Est. Acolo unde un progres treptat în ultimul deceniu (535 km2 an-1) a condus la o creştere a suprafeţei de 5889 km2, din 2009 până în 2019. 

Este oficial! Bucureștiul și alte municipii trebuie să stabilească zone cu emisii scăzute.

Legea prin care se stabilește reducerea poluării, dar și creșterea siguranței în trafic, a intrat în vigoare, potrivit avocatnet.ro. Așadar, potrivit ei, municipiile mari, dar și Bucureștiul trebuie să stabilească zone cu emisii scăzute. Iar în acele zone vor avea acces doar cei care plătesc o anumită taxă sau au mașini eco friendly. Legea prevede că: “în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier. Și a îmbunătăţirii calităţii aerului şi sănătăţii populaţiei. Se stabilesc zone cu nivel scăzut de emisii, denumite în continuare ZNSE”. Practic, acest cod înseamnă zonă delimitată în care se stabilesc restricții împotriva poluării.

În maxim doi ani, zonele trebuie să fie delimitate

În cel mult doi ani trebuie ca Bucureștiul, Bacăul, Baia Mare, Brașovul, Clujul, Constața, Galați, Timișoara să stabilească zonele. Legea prevede că aceste arii să fie marcate. Cu indicatoare de către autorităţile administraţiei publice locale. Și vor putea fi de două tipuri. Unele ZNSE vor avea tarife de acces. În aceste zone se vor implenta mecanisme care să asigure accesul controlat. Altele, nu vor avea tarife, Dar vor avea reguli, și se va asigura coontroul aleatoriu. Acest lucru îl va face poliția locală.

Condiții pentru mașini de a accesa zonele

Mașinile care vor avea acces în aceste zone trebuie să îndeplinească anumite condiții.

  1. să fie în standarde la capitolul emisii- stabilite în zonă;
  2. să  plătească taxa, acolo unde se impune;
  3. sau să aibă scutire de la plata taxei.

La șase luni de la intrarea în vigoare a legii, municipiile trebuie să elaboreze regulile. Mai exact, metodologia modului de aplicare a tarifelor, precum şi excepţiile aferente ZNSE. Practic până la sfârșitul anului acestea trebuie să fie gata. Iar până la 1 noiembrie 2026, trebuie stabilite benzile dedicate transportului în comun. Pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h. Practic va trebui dezvoltat un plan de mobilitate urbană durabilă. El va avea ca țintă îmbunătăţirea accesibilităţii localităţilor. Și a conectivităţii între acestea, dezvoltarea şi diversificarea unei oferte de transport. Aceasta trebuie să fie integrată intermodal şi sustenabilă din punct de vedere social, economic şi de mediu.

Locuitorii sectorului 1 cad din nou pradă mizeriei și gunoaielor. Anunțul de ultimă oră al Romprest

Sursa: romprest.eu

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 al Capitalei ar fi diminuat din nou bugetul pentru Romprest. Așa că și compania a acționat în consecință și a anunțat că va diminua prestațiile în funcție de bani. Așadar printr-o notificare care apare pe site-ul Romprest, se face anunțul cu privire la noua modalitate de curățare. Dar și de măturat al carosabilului. Conform acestui program, suprafatele de lucru aferente operatiunilor se calculeaza după cum urmează. Operatiunea de măturat manual carosabil, se va face pe suprafața de 2 metri/sens. Pe partea carosabilă, suprafața de lucru este micșorată la doar 2,75 m de la bordura aferentă trotuarului. Mai mult de atât, surse din cadrul companiei au spus că nici datoriile PS1 nu au fost achitate. Facturile restante sunt în continuare așa, deși există și hotărâri judecătorești în acest sens.

Clotilde nu pune bani în contul de executări și penalitățile curg

Potrivit sursei citate în contul de executări, primăria nu pune bani, acesta este motivul pentru care nu se face plata. Cu toate acestea penalitățile se strâng și cel mai probabil la un moment dat, ele vor fi suportate tot de locuitorii sectorului 1. Scandalul între Clotilde Armand și Romprest durează încă de la preluarea mandatului. Iar locuitorii sectorului 1 au avut de suferit inclusiv din cauza faptului că gunoiul nu a fost ridicat. Lucrul acesta s-a întâmplat în plină pandemie și în plină vară. Ultimul scandal dintre Romprest și Clotilde a avut loc în toamna anului trecut, tot pe motive financiare.

Facturi de milioane de lei neachitate

La acel moment Romprest invoca datorii de 10,5 milioane de lei. ”Autoritatea contractantă a încălcat această singură obligație asumată. La data prezentei înregistrându-se restanțe la plata facturilor curente aferente lunilor iulie și august 2022. În cuantum de peste 10,5 milioane lei, facturi care au termenul de scadență depășit. Cu peste 30 de zile, cu mult cele cinci zile asumate de către Sectorul 1 prin Protocolul nr.2. Motivul suspendării este neîndeplinirea de către Autoritatea contractantă a obligațiilor asumate”, spuneau de la romprest în octombrie.

Sortarea mixtă a deșeurilor | Rezultate remarcabile în Cracovia, oraș cu 130.000 de studenți și 14 milioane de turiști anual

Sursă - Unsplash

În luna martie, la Bruxelles a fost organizată conferința „Sortarea mixtă a deșeurilor: Următoarea frontieră pentru economia circulară” și-a propus să reunească guvernele regionale și naționale, operatorii de sortare mixtă a deșeurilor, reciclatorii, experții și furnizorii de tehnologie din țări din toată Europa. Aceștia și-au prezentat poveștile de succes privind introducerea MWS (sortarea mixtă a deșeurilor – mixed waste sorting) în diferite state europene și rezultatele avute privind economia circulară.

În sesiunea a doua a conferinței au prezentat rezultatele următorii:

  • Anna Larsson, director în dezvoltarea economiei circulare la Reloop
  • Stellan Höglund, de la Asociația de Management a deșeurilor din Scandinavia (SORAB)
  • Ingunn Dale Samset, de la Agenția Norvegiană de Mediu
  • Tjaco Twigt, de la Sea the Future, din Țările de Jos
  • Marek Kabacinski, vicepreședinte, și Henryk Kultys, președinte la Compania Municipală de Management al Deșeurilor din Cracovia, Polonia.

Sistemul Integrat Municipal de Management al Deșeurilor din Cracovia, Polonia

Despre sistemul MPO au vorbit Marek Kabacinski, vicepreședinte MPO, și Henryk Kultys, președinte al aceleiași companii.

Orașul Cracovia se află în sudul Poloniei și cuprinde aproximativ 1 milion de locuitori, 23 de instituții de învățământ superior, 130.300 de studenți și 14 milioane de turiști anual. Potrivit cercetărilor efectuate de Organizația Turistică Malopolska pentru Biroul orașului Cracovia, 14.050.000 de persoane au vizitat Cracovia în 2019.

Sistemul public de gestionare a deșeurilor din Cracovia se bazează pe două componente mari:

  1. Managementul deșeurilor (sistemul de management în municipiul Cracovia și funcționarea instalației de gestionare a deșeurilor de la Centrul Ecologic Barycz).
  2. Curățenia vara și iarna (gestionarea sistemului de menținerea a curățeniei și ordinii și curățenia de vară și iarnă în Cracovia).

În 1933, compania a construit un complex modern de instalații de gestionare a deșeurilor, precum o instalație de sortare a deșeurilor colectate selectiv, o stație de compostare și un depozit de deșeuri municipale în Barycz. De asemenea, a fost realizată o instalație de tratare mecanică și biologică a deșeurilor municipale și o instalație de dezmembrare a deșeurilor de mari dimensiuni, potrivit siteului companiei.

Deșeurile sunt colectate separat încă de la reședința locuitorilor. Astfel, aceștia au acces la coșuri pentru deșeuri: de metale și plastice, de hârtie, de sticlă, bio, reziduale sau combinate.

Colectarea se face direct la sursă, adică la domiciliile locuitorilor. Acolo sunt instalate containerele, dar există și puncte municipale de colectare selectivă a gunoiului. Există, de asemenea, o colectare selectivă și în locurile publice.

Citește și: Sortarea mixtă a deșeurilor | Sea the Future, proiect de anvergură pentru reciclarea plasticului în Țările de Jos

Rezultate remarcabile în orașul din sudul Poloniei

După ce gunoiul este colectat, acesta este direcționat către alte puncte:

  • Stații de valorificare a deșeurilor municipale.
  • Stații de compostare.
  • Stații de recuperare prin sortare.
  • Stații de procesare a deșeurilor provenite de la echipamente electrice și electronice.
  • Stații de transformare termică cu recuperare de energie în cogenerare.

Instalațiile moderne fac separarea deșeurilor utilizând pneumooptica și roboți de inteligență artificială.

În ultimii ani, Cracovia a obținut rezultate remarcabile la gradul de reciclare al materiilor prime secundare.

Dacă în anul 2015, procentul era de 27,39% reciclare, în 2020 acesta a urcat la 69,49%. Această rata a fost calculată în raport cu toate materialele colectate (hârtie, sticlă, materiale plastice).

În raport cu tot gunoiul colectat în Cracovia, în 2021 s-a obținut un procent de reciclare de 28%. Perspectivele sunt încurajatoare în următorii ani.

În Cracovia, instalația de sortare mixtă a deșeurilor lansată în 2014 a reușit să recupereze un total de peste 44.000 de tone de materii prime secundare în perioada 2014-2022. Asta reprezintă aproape 17% din totalul materialelor reciclabile care au fost recuperate în fabricile de sortare din Cracovia.

În cazul sortării deșeurilor, se constată o scădere considerabilă a emisiilor de gaze cu efect de seră care apăreau în urma arderii. Astfel, dacă prin incinerare se produceau 0,302 tone CO2 pe tona de deșeuri, după sortare se mai produce doar -0,047 tone CO2 pe tone de deșeuri, diferența fiind de 0,349 tone CO2 pentru fiecare tonă de deșeuri.

Proiecții sumbre despre dispariția vizibilității stelelor în decurs de 20 de ani

Foto: Pixabay/Felix Mittermeier
Foto: Pixabay/Felix Mittermeier

Un articol publicat de Digi24.ro a abordat impactul poluării luminoase asupra vizibilității stelelor și sugerează că în următorii 20 de ani ar putea deveni din ce în ce mai dificil să observăm cerul înstelat din cauza acestui fenomen.

Poluarea luminoasă se referă la iluminarea excesivă și necontrolată a mediului nocturn, care duce la creșterea luminozității în zonele urbane și afectează capacitatea noastră de a vedea stelele și alte corpuri cerești.

Poluarea luminoasă este cauzată de utilizarea neadecvată a iluminatului public, a reclamelor luminoase excesive și a altor surse de lumină artificială

Conform unor studii citate în articol, poluarea luminoasă are multiple consecințe negative, printre care perturbarea ritmurilor biologice ale animalelor, reducerea vizibilității astronomice și impactul asupra calității vieții umane.

În egală măsură, acest tip de poluare poate avea și efecte asupra sănătății umane, cum ar fi tulburări de somn și disfuncții ale sistemului endocrin.

Cerul nopții face parte din mediul nostru și ar fi o privare majoră dacă următoarea generație nu ar putea să-l vadă niciodată, așa cum ar fi dacă nu ar vedea niciodată un cuib de pasăre. Nu trebuie să fii astronom ca să-ți pese de asta. Nu sunt ornitolog, dar dacă nu ar exista păsări cântătoare în grădina mea, m-aș simți sărăcit”, a declarat Martin Rees, astronom regal pentru jurnaliștii de la The Guardian.

Poluarea are un impact din ce în ce mai mare asupra observării stelelor

Din această cauză, este nevoie de adoptarea unor măsuri pentru reducerea poluării luminoase, precum instalarea de iluminat public eficient și controlat, promovarea utilizării de surse de lumină mai puțin poluante și educația populației cu privire la impactul negativ al acestui fenomen.

Mai mulți copii din Brașov au sărbătorit 1 Iunie vizitând cățeii din Adăpostul Public Stupini

Foto: Facebook/Adăpostul Public Stupini - Serviciul Gestionarea câinilor fără stăpân
Foto: Facebook/Adăpostul Public Stupini - Serviciul Gestionarea câinilor fără stăpân

Adăpostul Public Stupini – Serviciul Gestionarea câinilor fără stăpân din Brașov a precizat că, de Ziua Copilului, mai mulți copii din Brașov au fost alături de căței, ofierindu-le mângâieri și învățând despre protecția animalelor fără stăpân.

Adăpostul Public Stupini – Serviciul Gestionarea câinilor fără stăpân din Brașov: ”Astăzi a fost magie, a fost una dintre acele zile care te face să mergi mai departe și să prinzi putere!”

Astăzi a fost despre puritate, minune, înțelegere și educație! Am sărbătorit copiii și cățeii din adăpost, cele mai pure suflete pline de bunătate, empatie și inocență! Am reușit cu greu să selectăm doar aceste poze pentru că realitatea a fost una mult mai frumoasă!”, se arată în comunicatul publicat pe contul de Facebook.

Reprezentanții adăpostului au precizat că 40 de copii au venit la adăpost, cu mic și mare, părinți, bunici și chiar cu bebeluși.

Vizitatorii au interacționat cu o parte dintre cățeii din adăpost, i-au mângâiat, le-au oferit atenție și au învățat ce înseamnă reciclarea și de ce este ea importantă, atât pentru oameni, cât și pentru animale

Adăpostul Public Stupini – Serviciul Gestionarea câinilor fără stăpân din Brașov le-au transmis mulțumiri partenerilor de la Asociatia Milioane de Prieteni, Fin-Eco S.A pentru cadourile oferite copiilor și pentru educația în ceea ce privește protecția mediului și Gărzii de Mediu Brașov pentru toată susținerea.

Adăpostul din Brașov este o instituție responsabilă cu gestionarea și protecția animalelor fără stăpân din zona Brașovului, oferindu-le adăpost, îngrijire și posibilitatea de adopție.

Adăpostul este destinat în principal câinilor și pisicilor, care sunt preluate de pe străzi.

Poiana Uzului: Cel mai înalt baraj cu contraforţi din România este situat în județul Bacău

Foto: Facebook/Apele Române
Foto: Facebook/Apele Române

Situată în județul Bacău, pe cursul râului Uz, amenajarea Poiana Uzului este cel mai înalt baraj cu contraforţi din România.

Barajul se încadrează în clasa de importanță I și categoria de importanță A (excepțională) și servește diverse scopuri, printre care: alimentarea cu apă potabilă și industrială a municipiilor Bacău, Moinești, Onești, a orașelor Târgu Ocna, Comănești, Dărmănești și a altor localități de pe valea râului Trotuș (Ardeoani, Măgirești, Poduri, Dofteana, Târgu Trotuș, Pârgărești și Cașin), producerea de energie electrică și atenuarea şi tranzitarea în siguranţă a viiturilor.

Barajul ”Poiana Uzului” are peste 50 ani de funcţionare

Reprezentanții Apelor Române au precizat astăzi, 2 iunie, că amenajarea hidrotehnică se menține în condiții bune și foarte bune de siguranță în cei peste 50 de ani de funcționare, fiind exploatată de Apele Române Siret prin Sistemul de Gospodărire a Apelor (SGA) Bacău.

În egală măsură, această zonă oferă posibilități de recreere și turism, fiind înconjurată de un peisaj natural pitoresc și oferind oportunități pentru activități în aer liber, cum ar fi pescuitul, drumețiile și observarea naturii.

Mai mult, zona este cunoscută și pentru rezervația naturală ”Cheile Poiana Uzului”, o arie protejată. de interes național, unde se pot observa fenomene geologice și peisaje spectaculoase.

Cheile sunt străbătute de râul Uz și oferă oportunități pentru drumeții și excursii în natură.

Prima ”gigafabrică” de baterii auto pentru mașini electrice a fost inaugurată în Franța

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

A fost inaugurată prima “gigafabrică” unde vor fi produse baterii pentru autovehiculele electrice Mercedes și Stellantis.

Unitatea va începe producția de baterii litiu-ion în cursul acestui an

Potrivit publicației Biziday, Mercedes și Stellantis (Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Jeep etc) au investit în uzina din nordul Franței, în jur de un miliard de euro.

Compania din domeniul energetic TotalEnergies și statul francez au asigurat un alt miliard de euro pentru ridicarea fabricii, investiția totală depășind două miliarde de euro.

Mai mult, Reuters scrie că o uzină atât de mare evidențiază cursa dintre guvernele europene pentru a atrage producătorii de automobile la nivel mondial, care caută să producă componentele pentru vehiculele electrice cât mai aproape de piețele lor principale.

Noua uzină marchează o etapă cheie în transformarea Europei, pentru a face industria auto mai rezistentă, mai competitivă și mai sustenabilă, inclusiv în era electricității”, a declarat Ola Kallenius, directorul general al Mercedes-Benz.

Prima ”gigafabrică” pentru baterii auto Mercedes și Stellantis va avea o capacitate inițială de 13 gigawați-oră, cu un potențial de până la 40 GWh, suficient pentru a construi baterii pentru peste 500 de mii de vehicule anual. Vor mai fi construite încă trei astfel de uzine.

Autoritățile regionale preconizează, de asemenea, că vor fi create 2.000 de locuri de muncă până în 2030.

Europa depinde în mare măsură de bateriile fabricate în Asia, iar lideri europeni oferă diverse avantaje producătorilor auto pentru a stimula industria.

”Adoptă un colț de natură”: Elevii din jurul Munților Făgăraș se pot înscrie pentru a câștiga o excursie în Parcul Național ”Pădurile Bavareze”

Foto: Fundaţia Conservation Carpathia
Foto: Fundaţia Conservation Carpathia

Până la data de 10 iunie, elevii din jurul Munților Făgăraș au posibilitatea să se înscrie într-o competiție pentru a câștiga o excursie de 7 zile în Parcul Național Pădurile Bavareze din Germania, care este primul și cel mai mare parc național al țării.

Această competiție, intitulată ”Adoptă un colț de natură”, este organizată de Fundația Conservation Carpathia și are ca scop să stimuleze interesul și implicarea directă a tinerilor în conservarea naturii.

Pentru a participa, elevii trebuie să aleagă un loc din natură în zona în care locuiesc, fie că este vorba de un deal, un râu, o pajiște sau o mlaștină, și să povestească de ce acel loc este special și ce ar dori să facă pentru a-l proteja și a-l face cunoscut celor din jur

Concursul este deschis elevilor din următoarele localități: Porumbacu de Jos, Avrig, Cârțișoara, Arpașu de Jos, Turnu Roșu, Racoviță, Cârța, Tălmaciu (județul Sibiu), Nucșoara, Arefu, Rucăr, Lerești, Dragoslavele, Stoenești, Dâmbovicioara, Valea Mare Pravăț, Albeștii de Muscel (județul Argeș), Hârseni, Recea, Șinca Nouă, Șinca Veche, Lisa, Ucea, Sâmbăta de Sus, Viștea, Drăguș (județul Brașov), Moroeni, Runcu (județul Dâmbovița).

Elevii pot aplica până la data de 10 iunie, selecţia se va desfăşura în perioada 10-15 iunie, iar câştigătorii vor fi anunţaţi pe site-ul https://www.carpathia.org/.

Fundaţia Conservation Carpathia este cel mai mare proiect de conservare a naturii din Europa, care contribuie la refacerea ecosistemelor naturale din Munţii Carpaţi, în beneficiul biodiversităţii şi a comunităţilor locale

Din 2009, fundaţia a salvat de la exploatare peste 27.000 de hectare de păduri şi păşuni alpine în sud‑estul Carpaţilor Meridionali, achiziţionându-le cu scop de conservare, a plantat peste 3.7 milioane de puieţi pe 1.819 ha afectate de tăieri, a creat o zonă de 78.000 ha pe care nu se desfăşoară vânătoare sportivă şi de trofee.

Întreruperile de curent provocate de milioane de vehicule încărcate simultan ar putea fi prevenite

Sursă - Unsplash

Oamenii de știință caută soluții pentru ca întreruperile de curent din cauza suprasolicitării să fie prevenite. Acum rețeaua de electricitate a Europei este în prezent stabilă și poate rezista cu ușurință la variații de aproximativ 20%. Dar creșterea prevăzută a mobilității electrice reprezintă o potențială provocare. Odată ce mașinile electrice devin dominante pe străzile Europei, posibilitatea unor vârfuri ale cererii de încărcare devine o amenințare. A explicat un cercetător în electromobilitate care lucrează pentru Centrul Comun de Cercetare al UE. „Am putea avea o situație în care milioane de oameni spun exact la șase seara: „Sunt acasă, haideți să încărcăm”. Și apoi obțineți aceste vârfuri momentane, absolut dramatice ale cererii de putere”, a spus cercetătorul pentru EURACTIV. Aproximativ 3,1 milioane de mașini electrice sunt în prezent pe drumurile din bloc. O mică parte din flota de aproape 250 de milioane de vehicule.

Problema va deveni vizibilă când vehiculele electrice vor deveni majoritare

Se așteaptă ca problema să devină vizibilă odată ce vehiculele electrice vor deveni majoritare. „Atunci trebuie să vorbească și infrastructura de încărcare. Este absolut necesar”, a avertizat cercetătorul în electromobilitate. Astfel pentru stabilitate, oamenii de știință doresc să vadă tehnologie inclusă în vehicule. Care să le permită să comunice cu rețeaua electrică. Cercetătorii doresc ca rețeaua să semnalizeze vehiculelor. Atunci când cererea de energie depășește capacitatea. „Trebuie să poată spune: Devine prea mult!” spuse savantul. Scopul este de a avea un flux de informații rapid și fără întreruperi. Între coloanele de încărcare și vehicule, cu actualizări în timp real privind starea rezervelor de energie ale rețelei. „Acest lucru este esențial. Pentru că dacă nu ajungem la o soluție cu asta, întregul ecosistem nu funcționează”, a avertizat el.

Vehiculele electrice ar trebui să fie capabile să energie în rețea

Dacă o creștere a cererii de energie electrică încordează rețeaua, soluția, conform cercetărilor JRC, este încetinirea temporară a ratei de încărcare. Cercetătorul prevede, un viitor în care vehiculele electrice capabile să absoarbă. Și să alimenteze energie în rețea să acționeze ca un bastion împotriva scăderilor de energie regenerabilă. O mare parte din generarea de energie regenerabilă este periodică. Dependentă de elemente precum soarele și vântul care nu pot fi garantate în orice moment. Pentru a stabiliza rețeaua, această energie regenerabilă este completată cu producția de energie din combustibili fosili, care poate funcționa 24 de ore pe zi.