Austriecii au 85% din teritoriul țării acoperit cu păduri pe care le conservă cu toate legile necesare. Astfel inclusiv sporturile motorizate sunt interzise în pădurile lor, nu mai vorbim despre tăierile de lemn. Așa că și tăierile, dar și sporturile off-road au fost mutate în România.
Ultima găselniță de acest fel este un concurs off-road, despre care organizatorii spun că este o excursie prin ținuturile sălbăticite din Est. Asta pentru a scăpa de rigorile și răspunderile pe care le-ar avea în calitate de organizatori, adică, inclusiv obținerea unui aviz din Partea Ministerului Mediului, aviz necesar în astfel de cazuri.
Motoarele folosite pe astfel de mașini sunt unele dintre cele mai poluante
Concursul ar trebui să aibă loc în zona Banatului a munților Carpați, competiția numindu-se SuperKarpata Trophy. În acest concurs participă mașini cu motoare extrem de puternice, care nu doar că deranjează cu zgomotul habitatul animalelor, dar și poluează pe măsură.
În mod normal pentru astfel de competiții era necesar acel document de la ministerul mediului, dar firma din Austria care organizează acest raliu spune că este o simplă expediție turistică. Mai mult, participații pot să aleagă un traseu primind hărți care le arată coridorul de deplasare.
Doar că pentru a câștiga cursa, de cele mai multe ori câștigătorul inventează propriul traseu. Acesta fiind și cel mai periculos lucru, pentru că se poate intra pe pășuni, zone private care pot fi distruse. Acesta e motivul pentru care în Austria asemenea curse sunt interzise.
Iar ca tacâmul să fie complet, deși vin la noi în țară pentru a-și tura motoarele, organizatorii recomandă participanților prudență general pentru că este o țară mai săracă. Stirea verde a relatat pe larg aici cum anume se pot practica sporturi motorizate în păduri. Pe de altă parte am solicitat Ministerului Mediului un punct de vedere cu privire la acest concurs.
La data de 15 mai, este sărbătorită Ziua Bujorului Românesc, o floare-simbol în România.
Bujorul românesc (Paeonia officinalis) este o specie de bujor specifică zonei de sud-est a Europei și este considerat o comoară națională în România.
Cu o istorie bogată și o însemnătate culturală profundă, bujorul românesc a devenit unul dintre simbolurile naturale ale țării.
Ziua Bujorului Românesc oferă o oportunitate de a aprecia și promova bujorul, precum și de a conștientiza importanța conservării și protejării speciilor endemice
Ziua Bujorului Românesc este marcată prin organizarea unor evenimente speciale, expoziții de flori, prezentări și conferințe despre importanța și conservarea acestei specii.
Această sărbătoare reprezintă și o oportunitate de a conștientiza importanța protejării biodiversității și conservării speciilor de flori endemice.
Bujorul românesc este o specie amenințată și este important să luăm măsuri pentru a proteja și promova această floare frumoasă și unică
”15 mai este Ziua bujorului românesc – ”Paeonia romanica peregrina”. Este o specie florală unică în Europa, care se regăsește numai în România. Astăzi, am primit imagini cu bujorii infloriți din Parcul Național Munții Măcinului. Le mulțumim colegilor! La mulți ani!”, se arată în textul distribuit pe contul de Facebook a Ministerului Mediului din România.
Bujorul de pădure este o floare emblematică care înflorește pe parcursul lunii mai.
Floarea este întâlnită în pădurile din Carpații României, fiind o specie protejată prin lege, recoltarea și comercializarea sa fiind interzise.
Autoritățile și organizațiile de mediu desfășoară eforturi pentru a proteja și conserva această floare unică, amenințată de dispariție din cauza distrugerii habitatului și a colectării ilegale.
Duminică, 21.05.2023, are loc, între București și Snagov, concursul de mountain-bike „Prima Evadare.” Pe lângă caracterul său sportiv, concursul are și o puternică componentă ecologică.
Competiția, un concurs prietenos de ciclism cross-country
„Prima Evadare” este organizat de Clubul NoMad Multisport. Conform organizatorilor, competiția de mountain-bike este cea mai mare și populară din Romania si Europa de est. ”Este un concurs prietenos de ciclism cross country care își propune să deschidă sezonul maratoanelor MTB într-o versiune ușoară, fără diferențe de nivel,” spune aceștia.
Concursul se desfășoară între București și Snagov, prin păduri și drumuri de țară, pe o distanță de 55 de km. Până în prezent, el a avut și până la 3000 de participanți din 29 de țări. Vârstele acestora au fost cuprinse între 5 si 73 de ani.
Premiu pentru cel mai bine organizat evenniment care promovează mișcarea
Concursul a primit premiul pentru cel mai bine organizat eveniment ce promovează mișcarea, în cadrul galelor „Ce se intamplă, doctore”.
Conform organizatorilor, maratonul este accesibil oricui. Aceștia recomandă, însă, pregătirea unei condiții fizice corespunzătoare nivelului de efort implicat.
”Se recomandă antrenament înainte – cel puțin 3 ieșiri mai lungi pe teren accidentat (drumuri forestiere, poteci…). De asemenea, se recomandă o mai mare grijă în hidratare, alimentație și echiparea minimă pentru orice ciclist (citește paginile sfaturi, regulament si stirile pe care vi le trimitem),” spun ei, pe pagina de Facebook a evenimentului.
„Traseul este marcat pe toată distanța, are 3 zone de alimentare, 12 puncte de control, o zonă de start și alta de finish, este asistat de poliție și salvare, patrulat de oficialii competiției, echipe de fotografi și cameramani,” adaugă organizatorii.
Aceștia spun că mențin traseul curat şi marcat corespunzător tot timpul anului. Scopul acțiunilor de ecologizare constante este de a îl face accesibil permanent iubitorilor de ciclism. Aceștia îl pot, astfel, folosi oricând, atât pentru antrenamente, cât și pentru excursii.
Foto: Prima Evadare, Facebook
Acest lucru conferă inițiativei o componentă ecologică puternică
Organizatorii, primăriile şi voluntarii curăță, astfel, pe cât posibil, deşeurile din pădurile parcurse.
Aceștia fac, în același timp, demersuri pentru protejarea pădurilor, lacurilor, monumentelor sau altor elemente naturale sau turistice de pe traseu.
Astfel, se urmărește încurajarea unui mode de viață sănatos, dar și promovarea traseelor și pădurilor din București. Se vrea și promovarea unui București mai curat și mai liber, prin folosirea bicicletei.
De-a lungul traseului de ciclism, se găsesc mai multe monumente istorice, pe lângă cele naturale, cum ar fi Mausoleul Mauriciu Blank, Fortificația – Bateria 3-4, din centura de fortificații a Bucureștiului, Palatul Ghica, rămășițele Codrilor si apelor Vlăsiei etc.
Autoritățile de mediu sprijină evenimentul
O parte a traseului a fost parcurs, ieri, și de Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna. Acesta și-a arătat sprijinul pentru eveniment, spunând că este de datoria autorităților să facă pădurile din jurul marilor orașe accesibile comunităților lor.
”Rolul social al pădurilor din jurul marilor orașe este incontestabil, prin urmare exploatarea acestor păduri ar trebui să însemne doar tratamente și lucrări silviculturale pentru asigurarea funcțiilor de protecție si sociale a pădurii și pentru protecția obiectivelor instalate în interiorul acestora.
Trebuie să punem la dispoziția cetățenilor aceste spații verzi: este de datoria autorităților să facă aceste păduri utilizabile și de folos pentru comunitate. Astfel trebuie să găsim soluții pentru permanentizarea unor trasee de biciclete și să sprijinim evenimentele organizate de reprezentanții societății civile,” a declarat ministrul.
Este decizia Curții Supreme a Statelor Unite care a validat o lege din California, adoptată în 2018, care interzice vânzarea unor porci crescuţi în spaţii prea restrânse, în vederea unei diminuări a suferinţei animale în crescătoriile de porci, lege contestată de către producătorii din domeniu, relatează publicația Vox.
În California, legea interzice vânzarea porcilor crescuţi în spaţii prea strâmte
Potrivit regulilor impuse de industria alimentară, California, deși produce o cantitate mică de carne de porc pe care o consumă, încearcă să-și impună valorile altor state americane.
Aceasta susține că această lege ar putea duce la creșterea costurilor de producție și, implicit, la creșterea prețului cârnaților.
Noua lege ar încălca mai multe aspecte din Constituție
Producătorii alimentari argumentează că această lege încalcă Constituția Statelor Unite, care interzice statelor să adopte legi care afectează schimburile comerciale în țară.
Cu toate acestea, solicitările lor au fost respinse de instanțele de judecată, inclusiv de Curtea Supremă.
Legea a fost aprobată de peste 62% dintre alegători
Legile legate de tratamentul animalelor sunt, în primul rând, chestiuni de drept statal, iar din punct de vedere istoric, puține dintre ele au amenințat exploatările industriale de animale într-o măsură care să conducă la apariția unor importante procese federale.
Cu toate acestea, Propunerea 12 din California a fost aprobată de peste 62% dintre alegători, dar a stârnit numeroase nemulțumiri în rândul lucrătorilor din industria porcină din SUA.
Astăzi, luni, 15.05, începe vizita oficială a reprezentanților Parlamentului European în România. Aceștia sunt aici pentru a studia, la fața locului, situația tăierilor ilegale. Reprezentanții Comisiei de Petiții vor discuta cu oficialii români și societatea civilă variante prin care acestea pot fi oprite. Împreună, ei vor analiza și situația urșilor din România. Oficialii de la Bruxelles sunt aici pentru marea parte a săptămânii.
Vizita, solicitată de europarlamentarii români, ca răspuns la petițiile inițiate de societatea civilă
„Săptămâna viitoare avem misiune a Parlamentului European pentru pădurile României,” a anunțat europarlamentarul Vlad Gheorghe, sâmbătă, pe Facebook. Vizita a fost solicitată de către europarlamentarii români, a adăugat acesta. Ei vor ca persoanele în fața cărora ajung petițiile societății civile să vadă cu ochii lor situația de la fața locului.
”Am solicitat această vizită oficială a colegilor din Comisia pentru Petiții ca să vadă la fața locului situația tăierilor ilegale semnalate de numeroase petiții ale cetățenilor români. Analizăm și situația urșilor din România alături de eurodeputați din Austria, Bulgaria, Estonia și Spania în numeroase întâlniri cu autorități și societatea civilă,” spune europarlamentarul român.
Pe lângă Vlad Gheorghe, la misiune participă alți trei europarlamentari români: Nicolae Ştefănuță, Cristian Terheș și Lorant Vincze. Delegația Parlamentului European reprezintă toate grupurile politice, spune Gheorghe. „Colega mea din Renew Europe, Yana Toom, vicepreședinta Comisiei pentru Petiții va conduce misiunea, în care participă europarlamentarii Alexander Bernhuber (EPP), Maite Pagazaurtundua (Renew) și Andrey Slabakov (ECR).”
Foto: Markus Spiske, Unsplash
Reprezentanții Parlamentului European își încep misiunea astăzi, la București
Aceștia se vor vedea cu ministrul Mediului, Tánczos Barna, dar și cu reprezentanți ai MAI. „Mergem la București pe 15 mai, la Sfântu Gheorghe în Covasna pe 16 mai și încheiem la Suceava pe 17 și 18 mai, cu o conferință de presă la finalul misiunii,” arată Gheorghe.
În periplul lor prin țară, autoritățile vor avea întâlniri și cu magistrați, autorități locale și reprezentanți ai instituțiilor de resort, inclusiv cele silvice. De asemnea, ei vor discuta și cu reprezentanți ai societății civile. Printre acestea, spune Vlad Gheorghe, se vor afla „petiționarii care au adus aceste subiecte în Parlamentul European, precum Daniel Bodnar, și reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale care luptă neobosit să salveze pădurile și fauna din România.”
Europarlamentarii români au considerat că este important ca eurodeputații să vadă cu ochii lor frumusețile naturale pentru apărarea cărora li se cere sprijinul
„Am considerat că este în interesul României ca eurodeputații să meargă în munții noștri, să vadă câtă frumusețe și bogăție naturală există la noi și să fie cu atât mai motivați să luăm împreună acele măsuri care să ne ajute să păstrăm biodiversitatea și prețioasele habitate pentru generațiile viitoare. Mediul ne privește pe noi toți și nu are granițe – cu cât înțelegem asta mai devreme, cu atât vom avea sorți de izbândă în a-l proteja pentru noi și copiii noștri,” a concluzionat europarlamentarul.
Societatea civilă salută inițiativa
„În sfârșit se întâmplă. Mai mulți reprezentanți de la Bruxelles vor veni mâine în România pentru a vedea cu ochii lor masacrul din pădure. Sperăm la măsuri concrete și rapide pentru a salva ultimele păduri primare și seculare,” spun reprezentanții AgentGreen.
Râul Bistrița a fost poluat, sâmbătă seara, cu metale, după prăbușirea unor foste lucrări miniere din subteran, au informat Apele Române. Acestea au sfătuit oamenii să nu folosească apa din râu, nici pentru animale, nici în alte scopuri.
Semnalul de alarmă a fost dat sâmbătă, 13 mai 2023, în jurul orei 19:30, de către un angajat al Sistemului de Gospodărire a Apelor Suceava din zona Broșteni, județul Suceava
Acesta a anunțat că apa râului Bistrița avea o culoare cărămizie, au anunțat Apele Române, pe Facebook. SGA Suceava a trimis, de urgență, o comisie pentru a investiga fenomenul, în zonă.
Comisia a recoltat probe, în vederea stabilirii cauzele poluării, dar și pentru a se stabili ce măsuri trebuiau luate.La fața locului s-au deplasat și comisari ai Gărzii de Mediu Suceava.
Aceștia au constatat că sursa de poluare este fosta platformă minieră Isipoaia. Din incinta acesteia, se scurgeau ape de mină culoare cărămizie, cu un debit de circa 30 litri/secundă.. Acestea erau încărcate cu materie în suspensie.
SGA Suceava a recoltat, atunci, probe de apă din mai multe secțiuni. Acestea au început la gura de evacuare a platformei miniere, și au continuat până la 5 kilometri aval, la limita cu județul Neamț.
În urma efectuării analizelor necesare, specialiștii au constatat că apele din mină evacuate din galeria Isipoaia sunt puternic poluate, în special cu metale
Concentrațiile mari de metale descoperite în apele de mină, dar și debitul mare al evacuării, au dus la poluarea masivă a râului. Calitatea apelor s-a degradat de la clasa a III-a de calitate în amonte, la clasa a V-a de calitate în aval de confluența apelor de mină.
Duminică seara, au completat Apele Române, calitatea apei râului Bistrița se menținea în clasa a V-a și la 1,5 Km în aval de sursa de poluare, clasă dată de indicatorul fier.
La 5 Km aval de sursa de poluare, concentrațiile de metale analizate scăzuseră, calitatea râului îmbunătățindu-se la clasa a IV-a de calitate.
Ministerul Mediului încearcă să rezolve situația, a transmis acesta, printr-un comunicat de presă.
Foto: Apele Române
Incidentul a determinat convocarea, duminică după-amiază, a Comitetului Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă (CMSU)
„Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tancoz Barna, a convocat, duminică după-amiază, Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă (CMSU), constituit la nivelul MMAP.
Şedinţa extraordinară a C.M.S.U a avut loc ca urmare a producerii fenomenului de poluare observat pe râul Bistriţa, în cursul serii de 13.05.2023, pe raza oraşului Broşteni, în zona localităţii Holda, unde apa prezenta o culoare cărămizie, specifică poluarii cu ape de mină”, spun autoritățile.
„Nu există un pericol iminent la adresa sănătății populației iar analizele de laborator nu indică o poluare cu metale grele, însă concentrația de fier crescută determină aspectul roșiatic al apei,” au adăugat acestea.
Situația s-a ameliorat, de sâmbătă, până duminică. „Unda de poluare este în diminuare şi propagare în aval, debitele evacuate scăzând cu circa două treimi”, se mai arată în comunicatul Ministerului Mediului.
Nu folosiți apa pentru a adăpa animalele, spun autoritățile, și nici în orice alt scop
Nu s-a semnalat mortalitate piscicolă. Totuși, până la rezolvarea problemei, autoritățile sfătuiesc oamenii să nu folosească apa nici pentru a adăpa animalele, nici în alte scopuri.
Nu există motive de îngrijorare privind apa curentă
„Pentru alimentarea cu apă a localităților din aval nu se utilizează surse de apă de suprafață. Prin urmare, apa din sistemul centralizat este sigură,” spun specialiștii de la Apele Române.
Filiala PNL Vâlcea anunță că, pe 22 mai 2023, va avea loc Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Serviciul de Salubrizare a Localităților Vâlcea (ADIS). Pe ordinea de zi se va afla și alegerea președintelui și a consiliului director ai Asociației.
Motivarea amânării, după ce inițial era programată pentru 15 mai, e dată de prezența pe ordinea de zi a discutării raportului de activitate pentru anul 2022 și a bugetului pentru anul 2023 ale Asociației.
PNL dă vina pe conducerea PSD
Potrivit PNL Vâlcea, actuala conducere a ADIS „dominată copios de către PSD“, e responsabilă de situația critică reclamată de cetățeni. În plus, se pare că există nemulțumire și în rândul membrilor ADIS.
„Actuala conducere a transformat o Asociație care are ca scop asigurarea salubrității într-un cuib insalubru al intereselor PSD-iste“, transmit liberalii.
În comunicatul postat pe Facebook, PNL Vâlcea își anunță disponibilitatea de a prelua președinția Asociației. În plus, liberalii vor să preia și Consiliul Director, pentru a „corecta“ greșelile făcute de PSD.
Asociația trebuie să slujească „intereselor cetățenilor, păstrării unei vieți și unui mediu propice dezvoltării sănătoase“, potrivit PNL.
O sculptură în formă de om în mărime naturală, realizată din plastic și cântărind 96,66 kg, a fost montată în campusul Nottingham Trent University (NTU), conform Westbridgfordwire.
Conceptul de „Persoană din plastic” a fost gândit de artistul Joshua Sofaer și de Agenția de Mediu. S-a dorit creșterea gradului de conștientizare cu privire la deșeurile plastice.
Richard Arm, cercetător senior la NTU, s-a folosit de model viu al unui bărbat care cântărește 96,66 kg. Aceasta este cantitatea de deșeuri de plastic pe care fiecare persoană din Marea Britanie o produce anual.
Publicul a fost invitat să doneze materiale plastice. Ele au fost măcinate pentru a crea sculptura finală. Așa s-a născut „Plastic Person”.
A fost expusă la BACKLIT, o galerie publică a artiștilor din Nottingham, fondată de Matthew Chesney, absolvent al universității.
Acum, „Persoana din plastic” sau „Pete din plastic”, așa cum este cunoscută sculptura, a fost adăugată la colecția de artă a Universității.
Aceasta este expusă în campusul NTU. Se dorește să rămână o amintire vizuală a responsabilității colective de a reduce dependența de plastic. De asemenea, se dorește a fi un stimulent pentru mai multă reciclare.
Statuie umană de plastic la Nottingham Trent University
Matthew Chesney, director fondator al BACKLIT a spus:
„BACKLIT a fost încântat să lucreze cu Agenția de Mediu și NTU pentru a discuta despre deșeuri și mediu. Procesul artistic și inovator de realizare, construire și colaborare a dus la o sculptură creativă și semnificativă.
Acest lucru va continua să evidențieze preocuparea tot mai mare față de deșeurile plastice, cu speranța de a-i face pe oameni să gândească și să acționeze diferit despre mediul înconjurător”, a spus el.
Anne Adams, ofițer de cultură la NTU, care gestionează colecția de artă a NTU, a declarat:
„Sustenabilitatea este în centrul a tot ceea ce facem la NTU. Avem o responsabilitate față de generațiile viitoare și, ca instituție de învățământ, este datoria noastră să contribuim la răspândirea mesajului de durabilitate.
Plastic Person a avut multe legături cu NTU încă de la concepție – artistul, creatorul și chiar galeria în care a fost expusă. Odată ce expoziția s-a încheiat, au existat discuții despre ceea ce s-ar întâmpla cu Pete. A existat și opțiunea de a-l măcina și de a-l recicla.
Am vrut să înființăm Plastic Person în cadrul NTU pentru a continua conversația despre deșeurile de plastic și a aduce problema la viață într-un mod vizual pentru a-i educa pe alții”, a spus ea.
POLI AutoFEST va avea loc în perioada 19-21 mai 2023 și este organizat de Universitatea Politehnica din București. Locația evenimentului este în București, Sector 6, Splaiul Independenței nr. 313.
Zeci de companii, peste 230 de automobile, demonstrații de drift, test-drive și workshop- uri dedicate unor teme de interes precum siguranța rutieră sau mașina viitorului vor fi prezentate anul acesta.
POLI AutoFEST are toate ingredientele pentru a deveni cel mai mare festival auto din România, iar anul acesta are loc cea de-a doua ediție a evenimentului POLI AutoFEST, un festival dedicat industriei auto cu toate componentele ei.
De la îndrăgitele automobile de epocă, la cele mai noi modele auto dotate cu sisteme de realitate augumentată, ecrane ce pot funcționa ca ferestre, geamuri inteligente sau comenzi vocale, toate vor fi expuse la POLI AutoFEST. De asemenea, sistemele inteligente de management al traficului, dezvoltarea unei infrastructuri de alimentare cu combustibili alternativi sau utilizarea documentelor electronice reprezintă doar câteva dintre temele care vor face subiectul conferințelor de specialitate, concursurilor și workshop-urilor tematice.
Mihnea Costoiu: Avem multe surprize în acest an
Timp de 3 zile, lumea autovehiculelor istorice se va întâlni cu transportul viitorului, iar participanții vor avea șansa să călătorească prin fascinantul univers automobilistic.
„De-a lungul timpului, ingineria a reprezentat principalul motor al schimbării, alimentat de viziunea celor care și-au ales-o drept profesie. POLI AutoFEST oferă tinerilor un punct de contact cu industria, astfel, cele mai importante companii din domeniu și-au anunțat deja prezența. Totodată ne dorim să le oferim vizitatorilor o experiență unică, o incursiune într-un univers al automobilului. În prezent, această industrie se află în plin proces de transformare și se axează pe dezvoltarea alternativelor dedicate unui transport sustenabil, dar și pe tehnologie sau pe eficiență. Pentru un tablou complet al industriei auto, de la cea de a doua ediție nu puteau lipsi nici mașinile de epocă. Avem multe surprize pregătite pentru cei prezenți la ediția din acest an, de la concursuri cu premii oferite de organizatori și expozanți, răspunsuri la întrebări legate de poziția corectă la volan, răspunsuri la mituri urbane legate de siguranța rutieră, conferințele de specialitate, diagnosticare tehnică a automobilelor, dar și sesiuni de test drive“, a precizat Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnica din București.
POLI AutoFEST – Tehnici de condus defensiv
Pe lângă expoziția de automobile, POLI AutoFEST va prezenta și o serie de demonstrații auto spectaculoase.
Celebra manevră a derapajului controlat va fi realizată într-o manieră profesionistă, de către piloți experimentați, pregătiți să fascineze publicul prezent la eveniment. Pe lângă demonstrațiile de drift, participanții vor avea șansa să asiste la prezentarea mai multor tehnici de condus defensiv, dar și la sesiuni de test drive.
Într-o lume mereu în mișcare, ingineria transporturilor are un rol cheie în dezvoltarea și funcționarea societăților moderne, conectând oamenii, stimulând creșterea economică și îmbunătățind calitatea vieții.
„Transportul reprezintă o componentă importantă și indispensabilă a economiei, aflată în continuă dezvoltare. Facultatea de Transporturi pregătește absolvenți cu competențe în multiple domenii precum construcția și exploatarea vehiculelor rutiere și feroviare, trafic și siguranța circulației, managementul transporturilor, logistica transporturilor, sisteme inteligente de transport, mașini electrice și autonome. Calitatea pregătirii studenților reprezintă principala preocupare a facultății noastre, fiind în permanență conectați la cerințele pieței muncii. POLI AutoFEST va oferi participanților o călătorie între lumea autovehiculelor istorice și cele mai noi și provocatoare realizări din industria auto. Transportul stă la baza tuturor acțiunilor umane iar dezvoltarea acestui domeniu se axează pe tehnologie, sustenabilitate și eficiență. Astfel, conferințele de specialitate, concursurile, workshop-urile, demonstrațiile auto și expozițiile îi vor aduce pe cei prezenți la eveniment cu un pas mai aproape de transportul viitorului“, a spus Ilona Costea, Decan Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnica din București.
Festivalul se adresează atât publicului larg, pasionaților de automobile, profesioniștilor din industrie, cât și elevilor și studenților, viitorii ingineri ai țării. Prima ediție a POLI AutoFEST a reprezentat un real succes, reunind zeci de mărci auto, peste 100 de modele de automobile, sute de participanți și peste 25.000 de vizitatori din toată țara.
Dacia Spring, mașina electrică produsă de compania auto de la Mioveni, este protagonista unui nou incident neplăcut. După ce recent un proprietar a anunțat că renunță la acest vehicul, un model al acestei mașini a ars complet, din senin.
„Astăzi, Dacia mea Spring (primăvară sau izvorul minunilor, cum or numi-o ăștia) a trecut în neființă“. Așa își începe Ionel Cârnu mesajul pe grupul de Facebook „Dacia Spring Romania (Oficial)“.
Sursă – Ionel Cârnu
Culmea e că bărbatul a spus că a fost foarte mulțumit de această mașină până în prezent. Aceasta ar fi fost achiziționată în urmă cu un an și jumătate, iar până acum nu a avut erori.
Ionel Cârnu mai spune că mașina electrică a fost „încărcată doar la priză, acasă“.
Cum a „murit“ Dacia Spring?
Se pare că vehiculul era condus de soția bărbatului, care se afla în apropierea locuinței. În momentul în care l-a sunat să-i spună că mașina are probleme, aceasta a spus că „se aude un zgomot infernal de sub mașină ca o combinație de șuierat – scârțâit puternic“.
Apoi, din zona în care se află bateria, a început să iasă un fum, iar după aproximativ 15 minute mașina ardea generalizat.
Cu toate că spune că „regretă achiziția mașinii“, Ionel Cârnu a ținut să precizeze că nu a făcut cazul cunoscut pentru a face reclamă negativă. În plus, bărbatul a specificat că deține asigurare CASCO și mașina încă e în garanție.
Mai mult, acesta spune că a expus situația tocmai pentru a înștiința și alți șoferi de Dacia Spring de eventualele riscuri.
„Vreau doar să vă expun experiența aceasta nefastă. Să știți ce urmează în cazul în care vă veți lovi de aceeași situație“, a mai scris el.
Din imaginile postate, se poate observa că pompierii nu au mai putut salva nimic. Singura operațiune realizată de aceștia a fost să lichideze focul.
Neplăcutul incident s-a petrecut în Beregsău Mare, județul Timiș.
Urmează să se afle care sunt cauzele care au provocat incendierea mașinii.