2.1 C
București
marți, 26 noiembrie, 2024
Acasă Blog Pagină 440

Păsările migratoare sunt atrase de luminile clădirilor: mii de păsări mor când se lovesc de ferestrele iluminate

Foto: allaboutbirds.org
Foto: allaboutbirds.org

Stingerea luminilor ar putea fi soluția pentru ca păsările să nu se mai lovească de clădiri, precizează Science Daily.

În fiecare noapte, în timpul sezonului de migrație de primăvară și toamnă, mii de păsări sunt ucise când se lovesc de ferestrele iluminate, dezorientate de lumină.

Un nou studiu, realizat în PNAS, arată că stingerea luminilor în doar câteva apartamente poate face o mare diferență pentru păsările migratoare

Oamenii de știință au descoperit că în nopțile în care jumătate de ferestre erau întunecate, au existat de 11 ori mai puține coliziuni de păsări în timpul migrației de primăvară și de 6 ori mai puține coliziuni în toamnă migrație decât atunci când toate luminile erau aprinse.

Cercetările noastre oferă cele mai bune dovezi de până acum că păsările migratoare sunt atrase de luminile clădirilor, cauzându-le deseori să se ciocnească cu ferestrele și să moară”, spune Benjamin Van Doren, asociat postdoctoral la Cornell Lab of Ornithology și autorul principal al lucrării. ”Aceste informații au fost posibile numai datorită celor peste 40 de ani de muncă a lui David Willard la Field Museum, care a condus coliziuni și eforturi de monitorizare ușoară”.

În 1978, Willard, managerul de colecții al muzeului emerit, a auzit o remarcă despre păsările care lovesc McCormick Place, cel mai mare centru de convenții din America de Nord, care se întâmplă să fie la doar o milă sud de muzeu.

Am coborât devreme, într-o dimineață, doar din curiozitate. Am găsit patru sau cinci păsări moarte. Poate că nu m-aș fi întors dacă nu aș fi găsit nimic în prima zi, iar acum suntem aici, 40 de ani mai târziu și numărăm 40.000 de păsări moarte”.

Sute de păsări moarte, într-o singură zi

Willard și colegii săi, inclusiv co-autorul Muzeului Field Mary Hennen și alți angajați și voluntari din Field, au vizitat site-ul în fiecare zi înainte de răsăritul soarelui în timpul sezonului de migrație, uneori încă de la 3:30 dimineața. În unele zile păsările supraviețuiau; alteori, existau până la 200 de păsări moarte. Willard colectează păsările moarte și le aduce înapoi la muzeu, unde le înregistrează pe fiecare într-un registru și le adaugă la colecția muzeului.

În urmă cu aproximativ douăzeci de ani, Willard a început să observe un model – în nopțile în care luminile erau stinse la McCormick Place, în preajma sărbătorilor sau a lucrărilor de construcție, în dimineața următoare erau mai puține păsări pe pământ. Pe măsură ce modelele de iluminare ale clădirii au început să varieze mai mult, el a început să adune date despre ferestrele care erau iluminate în fiecare noapte, pe lângă colectarea păsărilor pe care le-a găsit pe trotuar.

Noul studiu este cea mai aprofundată utilizare a datelor privind modelele de iluminat până în prezent. De asemenea, combină exemplarele și observațiile de iluminare ale lui Willard cu alte condiții care ar putea juca un rol în viața păsărilor, inclusiv înregistrările meteorologice și datele radar care dezvăluie numărul de păsări.

Lumina din clădiri rămâne factorul determinant

Am dezvoltat un model statistic bazat pe numărul de ferestre iluminate la McCormick Place, condițiile meteorologice, pasajul migrator și timpul sezonului. Acest lucru ne-a permis să stabilim relația dintre iluminarea ferestrelor și coliziuni”, spune Van Doren.

Echipa a constatat că numărul total de păsări dntr-o anumită noapte și direcția vântului joacă un rol însemnat, dar cel mai mare factor determinant a fost lumina: atunci când mai multe ferestre au fost întunecate, au murit mai puține păsări.

Cercetătorii au reușit să cuantifice acest potențial de salvare a păsărilor: prezic că înjumătățirea numărului ferestrelor luminate ar putea reduce numărul de coliziuni de 11 ori în primăvară și de 6 ori în toamnă. Prin stingerea a jumătate a luminilor în timpul sezoanelor de migrație, mortalitatea păsărilor la McCormick Place ar putea fi redusă cu 59%.

Sursă foto

Consumul excesiv de zahăr: o dependență care duce la obezitate, hiperactivitate și probleme de memorie

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Copiii care consumă prea mult zahăr sunt supuși unui risc mai mare de a deveni obezi, hiperactivi și cu deficiențe cognitive, spun rezultatele unui nou studiu condus de QUT și publicat de Frontiers in Neuroscience.

Unul dintre autorii principali ai studiului, profesorul la QUT, Selena Bartlett, spune că mulți copii, adolescenți și adulți din peste 60 de țări, inclusiv Australia, consumă de patru ori mai mult zahăr decât recomandă Organizația Mondială a Sănătății, precizează Science Daily.

Consumul excesiv de zahăr: nu duce doar la obezitate, dar poate afecta și memoria

Acesta a mai adăugat că dovezile recente arată că obezitatea și comportamentele impulsive cauzate de obiceiurile dietetice slabe duc la un consum suplimentar excesiv de alimente și băuturi procesate. Cu toate acestea, efectele pe termen lung asupra proceselor cognitive și hiperactivitatea de la consumul excesiv de zahăr, începând cu adolescența, nu sunt cunoscute.

Studiul a constatat că, dacă zahărul este consumat pe termen lung, pe lângă creșterea în greutate, intervine și o stimulare anormală și excesivă a sistemului nervos ca răspuns la noutate. De asemenea, modifică atât memoria episodică, cât și memoria spațială. Aceste rezultate sunt ca cele raportate în tulburările de deficit de atenție și hiperactivitate.

Supra-consumul de zahăr pe termen lung, care începe de la o vârstă fragedă și apare mai frecvent în dieta occidentală duce la un risc crescut de a dezvolta hiperactivitate persistentă și deficite neurocognitive la vârsta adultă.

”Oamenii consumă alimente dulci pentru a regla echilibrul energetic, dar și pentru plăcere și confort”

Profesorul Bartlett a spus că, în timp ce conceptul „dependenței de zahăr” și clasificarea zahărului ca substanță de abuz erau încă dezbătute, există dovezi tot mai mari de suprapunere în circuitele cerebrale și căile de semnalizare moleculară implicate în consumul de zahăr și abuzul de droguri.

Consumul excesiv de alimente și băuturi bogate în zahăr este responsabil pentru ”epidemia” crescută de obezitate. Diverse asocieri între deficitele de atenție / tulburări de hiperactivitate și supraponderabilitatea sau obezitatea au fost, de asemenea, dezvăluite.

Dacă le cumulăm, aceste date sugerează că obezitatea indusă de zahăr poate participa la dezvoltarea patogeniei simptomelor asemănătoare ADHD din țările occidentale.

La copii, consumul ridicat de alimente dulci se corelează cu hiperactivitatea. În ceea ce privește adulții, excesul de zahăr duce la neatenție și impulsivitate.

Actul care dovedește că Primăria Sectorului 1 este vinovată pentru criza gunoaielor

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, a precizat că, în contractul încheiat cu firma de salubrizare Romprest, ar exista obligația continuității serviciului de ridicare a deșeurilor, indiferent dacă facturile sunt achitate sau nu la timp.

Ce spune Primăria Sectorului 1: în ultimul an ar fi fost achitate sume imense. Cu toate acestea, gunoiul se află încă în stradă

În contractul dintre Compania Romprest Service S.A. și Primăria Sectorului 1 există obligația continuitații serviciului indiferent dacă facturile sunt plătite sau nu; indiferent dacă a căzut sau nu un meteorit în fața companiei de salubrizare. Din luna iulie 2020 – perioada contestată de compania de salubrizare pentru neplata serviciilor – până în prezent s-au achitat către Compania Romprest Service S.A. 168 milioane lei. O sumă de 5 ori mai mare față de cât plătește Oradea pentru serviciu de salubrizare”, arată Clotilde Armand.

Garda de Mediu a constatat, în urma unui control, că Romprest respectă prevederile legale, iar responsabilitatea pentru blocajul de săptămâna trecută a fost generat de lipsa de acţiune a Primăriei Sectorului 1, arată Știri pe Surse.

Compania Romprest a transmis nota de constatare către Guvern, Prefectură şi Primăria Capitalei, solicitând sprijinul pentru rerularea în regim de normalitate a serviciului de salubritate.

În documentul redactat în urma controlului Gărzii de Mediu, inspectorii fac o prezentare cronologică, pe şapte pagini, a evenimentelor care au dus la situaţia de blocaj, prezentând şi cadrul legal în materie.

Constatările controlului sunt că Romprest a notificat la timp toate autorităţile asupra iminenţei acestei situaţii de blocaj. De asemenea, se confirmă că activitatea Romprest se desfăşoară în conformitate cu prevederile legale aplicabile, iar autoritatea de control, Garda Naţională de Mediu, nu a dispus sancţiuni asupra operatorului. Aşadat, considerăm că am întreprins toate demersurile legale, iar deblocarea acestei situaţii îi revine Autorităţii contractante prin respectarea obligaţiilor legale”, se arată în adresa trimisă de Romprest către Guvern şi PMB după primierea notei de constatare.

DOCUMENTUL prin care Garda de Mediu constată că Primăria Sectorului 1 este vinovată pentru criza gunoaielor poate fi accesat aici

Viorel Tufeanu, comisarul-şef al Gărzii de Mediu, a precizat că au fost prelevate probe. Nu sunt indicii că sunt depăşite valorile limită. De asemenea, acesta a adăugat că instituţiile cu atribuţii în domeniu vor emite acte din care să rezulte răspunsuri la întrebările cetăţenilor.

Afirmațiile au fost făcute în cursul zilei de azi, la sediul Prefecturii Capitalei.

Întrebat ce a fost stabilit în discuţiile de joi de la Instituţia Prefectului Bucureşti şi ce soluţie, măcar pe termen scurt, ar putea fi luată pentru rezolvarea situaţiei în Sectorul 1, Viorel Tufeanu a răspuns:

Garda de Mediu, Garda Națională de Mediu, Sectorul 1, București
Imagine via PressOne / Deșeuri în Sectorul 1

În calitate de cetăţean îmi doresc să existe o soluţie pentru deblocarea acestei situaţii. În calitate de reprezentant al statului vă spun cu toată răspunderea că vom aplica în totalitate prevederile legale. Nu pot să emit opinii în acest sens (referitor la soluţia pe care o va prezenta prefectul Capitalei – n.r.)”.

Chestionat când vor fi aplicate prevederile legale, Tufeanu a replicat că, în cursul zilei de azi, se vor finaliza toate controalele la speţa în cauză.

Israelul interzice vânzarea de blănuri către industria modei

Foto: furfreealliance.com
Foto: furfreealliance.com

În cursul zilei de ieri, 9 iunie, Israelul a decis să interzică vânzarea de blănuri către industria modei. Astfel, statul a devenit prima țară din lume care a făcut acest lucru, precizează Jerusalem Post.

Ministrul pentru protecția mediului, Gila Gamliel a declarat că industria blănurilor provoacă moartea a sute de milioane de animale din întreaga lume, animale supuse la o cruzimi și suferințe de nedescris.

Ministrul Mediului din Israel: ”Paltoanele din blană nu pot acoperi industria brutală a crimelor”

Într cadrul unei declarații făcute după semnarea amendamentului, care va intra în vigoare în șase luni, Gila Gamliel a mai explicat și faptul că utilizarea pielii și a blănii faunei sălbatice pentru industria modei este imorală și este, cu siguranță, inutilă. Semnarea acestor reglementări va face piața israeliană a modei mai ecologică și mult mai blândă cu animalele.

Decizia a fost binevenită de ONG-ul pentru drepturile animalelor Animals Now, care a numit-o ”etapă istorică” care va salva nenumărate animale din iadul industriei blănurilor.

Într-un comunicat, ONG-ul a adăugat: ”Ne luptăm de ani de zile pentru a interzice vânzarea blănurilor către industria modei și, de la început, 86% din publicul israelian a susținut acest lucru.

Mulțumim ministrului Gamliel și Tal Gilboa, consilierul primului ministru pentru drepturile animalelor, și partenerilor noștri în lupta de-a lungul anilor, Let The Animals Live și Coaliției Internaționale Anti-Blănuri (IAFC)”.

Israelul ar trebui urmat de toate guvernele din lume: Uciderea animalelor pentru blană ar trebui să devină ilegală

IAFC a promovat un proiect de lege pentru interzicerea vânzării blănurilor în Israel începând cu 2009 și aplaudăm guvernul israelian pentru că a făcut în sfârșit saltul istoric spre a face blană pentru istoria modei”, a declarat fondatorul IAFC Jane Halevy într-un comunicat.

Mai mult, Halevy a explicat că toate animalele suferă îngrozitor din cauza acestei industrii crude și înapoiate. De asemenea, fondatorul IAFC a mai adăugat și că uciderea animalelor pentru blană ar trebui să devină ilegală peste tot și a venit timpul ca guvernele din întreaga lume să interzică vânzarea de blană.

Organizația pentru drepturile animalelor PETA a salutat, de asemenea, această mișcare. PETA a privit interzicerea ca fiind o „victorie istorică”, scriind pe Twitter că va proteja nenumărate vulpi, nurci, iepuri și alte animale de la uciderea violentă pentru pielea lor.

Estonia a interzis fermele de animale crescute pentru blănuri

De asemenea, Estonia a devenit primul stat baltic care va interzice fermele de animale crescute pentru blănuri.

Parlamentarii din Estonia au votat, la începutul lunii iunie, în favoarea interzicerii fermelor de animale crescute pentru blănuri şi le-au cerut producătorilor din acest domeniu să îşi închidă unităţile de producţie până la sfârşitul anului 2025.

Foto

A fost lansat primul program național de monitorizare a calității aerului din școli

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Calitatea aerului din școli va fi monitorizată, inițiativa aparținând Asociaţiei Române pentru Smart City.

Este primul program naţional de monitorizare care îşi propune să devină o importantă mişcare pentru îmbunătăţirea calităţii aerului în unităţile şcolare din România, conform comunicatului de presă.

Calitatea aerului din școli: o prioritate pentru părinţi, pentru profesori și pentru societatea civilă

Conform declarației lui Eduard Dumitrașcu, preşedinte al Asociației Române pentru Smart City, problema poluării ar trebui să reprezinte o prioritate în acest moment pentru autorităţi, pentru părinţi, profesori, societatea civilă.

Trebuie să vorbim mai mult despre despre acest fenomen şi să găsim soluţii pentru reducerea lui. City Air pune la dispoziţie un set valoros de date pe care ne putem baza în viitor, astfel încât să generăm schimbare şi să ne îmbunătăţim calitatea vieţii”, a precizat Eduard Dumitrașcu.

Proiectul-pilot ce stă la baza realizării reţelei naţionale City Air a demarat în Capitală pe 8 iunie 2021, prin instalarea în 30 de şcoli din Bucureşti a unor senzori pentru monitorizarea calităţii aerului, în interiorul şi în exteriorul clădirii. Senzorii măsoară în timp real particulele în suspensie PM 1, PM 2.5, PM 10, umiditatea, presiunea şi temperatura, explică Radio Eco Natura.

Platforma City Air se află în acest moment în faza de testare. Pe data de 17 iunie, proiectul City Air va fi lansat oficial în sectorul 6

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, la nivel global, 600.000 de copii mor anual din cauza poluării din interior şi din exterior.

Datele culese de senzori pot fi folosite că punct de plecare pentru autorităţi locale, centrale, reprezentanţi ai societăţii civile, oricine doreşte şi poate să contribuie la reducerea poluării, iar iniţiatorii programului îşi doresc că datele să ajute concret la luarea deciziilor şi la generarea de recomandări care pot contribui în timp la dezvoltarea unor politici durabile.

Accesul la date este gratuit, ele putând fi accesate pe map.cityair.ro.

Parlamentul European a aprobat Strategia UE pentru biodiversitate: Readucerea naturii în viețile noastre

Foto: europarl.europa.eu
Foto: europarl.europa.eu

În cursul zilei de ieri, Parlamentul a adoptat rezoluția ”Strategia UE pentru biodiversitate pentru 2030: Readucerea naturii în viețile noastre” cu 515 voturi pentru, 90 și 86 de abțineri care abordează actuala criză a biodiversității din Europa și restul lumii.

Natura este amenințată, la nivel global și la un ritm fără precedent: milioane de specii sunt amenințate sau pe cale de dispariție (IPBES).

Astfel, deputații salută ambiția Strategiei UE pentru biodiversitate, pentru a se asigura că, până în 2050, ecosistemele lumii vor fi restaurate, rezistente și protejate adecvat. Pentru a sprijini această ambiție, ei solicită o lege a UE privind biodiversitatea similară cu legislația UE privind clima.

Uniunea Europeană nu și-a atins obiectivele de biodiversitate din 2020

Deputații au afirmat că noua strategie trebuie să abordeze, în mod adecvat, toți factorii principali ai schimbării:

  • poluarea;
  • schimbări ale utilizării solului și a mării;
  • exploatarea directă a organismelor;
  • schimbarea climei;

De asemenea, trebuie să fie mobilizați 20 de miliarde de euro pe an pentru acțiuni referitoare la biodiversitate în Europa.

Deputații solicită, de asemenea, un „acord de la Paris” pentru biodiversitate, la viitoarea conferință a ONU din octombrie 2021. Conferința va stabili prioritățile globale ale biodiversității până în 2030

Mai mult, Parlamentul European cere ca această să devină lege în toate țările UE, inclusiv în România.

Care vor fi schimbările:

  • 30% din habitatele terestre și marine în arii protejate;
  • 10% din suprafață țării strict protejată;
  • stoparea pesticidelor care omoară albinele;
  • creșterea suprafeței cu agricultură ecogică;
  • înverzirea orașelor.

Astăzi cerem o lege a Uniunii Europene privind biodiversitatea, similară cu Legea UE privind clima, care să stabilească cadrul de guvernanță până în 2050 pentru protejarea biodiversității, inclusiv obiective obligatorii pentru 2030. Sunt mulțumit că au aprobat principalele obiective ale propunerii Comisiei și au sprijinit crearea unui plan de restaurare a naturii al UE pentru a restabili cel puțin 30% din pământul și marea Uniunii. Există, de asemenea, un sprijin larg pentru o lege care să protejeze și să utilizeze solul în mod durabil, precum și un plan pentru a aborda în comun criza climatică și a biodiversității”, a declarat César Luena, membru al Parlamentului European.

Sursa foto

Veneția, văzută din barca zburătoare: ambarcațiunea reduce consumul de energie și zgomotul (Video)

Foto: whatsnew2day.com
Foto: whatsnew2day.com

Din cauza valurilor pe care le provoacă bărcile tradiționale cu motor, clădirile istorice s-au erodat, turismul este impactat, iar orașul Veneția se scufundă, cu 2 milimetri, în fiecare an.

Anul 2021 a devenit anul schimbării, dar și anul care păstrează tredițiile: nu putem spune Veneția fără să ne gândim la bărci.

Cu toate acestea, gondolele pot fi înlocuite cu ambarcațiuni zburătoare, mijloace de transport care au fost testate cu succes în apele Orașului Lagună.

Deși pare de domeniul fantasticului, barca zburătoare va deveni tot mai folosită în Veneția, protejând orașul turistic

Ambarcațiunea este privită ca o soluție contra fenomenului pe care italienii îl numesc “moto ondoso” – “mișcarea valurilor”. Este cauzată în principal de taxiurile pe apă și de bărcile turistice sau private, precizează Știrile Pro Tv.

Agitarea constantă a apei duce la eroziunea zidurilor, un lucru vizibil la multe dintre imobilele orașului. Soluția este acest model de ambarcațiune, cu motor electric, care reduce consumul de energie și zgomotul.

Mikael Mahlberg, communications manager, Candela Speed Boat AB: “Aceasta este Candela C7, prima barcă cu hidroavionaj electric din lume, asta înseamnă că zboară deasupra apei. Am dezvoltat această tehnologie cu scopul de a reduce drastic consumul de energie. Când zboară folosește cu 80% mai puțină energie decât orice altă barcă cu motor. Vei obține atât autonomie electrică de lungă durată, dar și viteză mare, dar pentru Veneția cel mai important lucru este că nu vei da naștere niciunui val”.

Atunci când se ridică deasupra apei, poate atinge o viteză de 50 de noduri – adică 93 de km pe oră. Secretul se bazează pe “aripi portante”, o tehnologie dezvoltată acum 100 de ani de un inginer italian, mai arată sursa citată.

Barca zburătoare poate fi ghidată și printr-o aplicație instalată pe telefonul mobil

Ambarcațiunea este produsul unei companii dein Suedia. Barca poate fi reîncărcată folosindu-se o simplă priză din doc, iar, conform spuselor lui Mikael Mahlberg, sunt utilizați senzori asemănători cu cei pe care îi găsiți într-o dronă sau într-un smartphone, cum ar fi accelerometre sau giroscoape.

Toată această tehnologie a devenit mai accesibilă și mai ieftină datorită tehnologiilor dezvoltate pentru drone”, a precizat Mahlberg.

Ambarcațiunea poate găzdui până la cinci persoane și costă aproape 250.000 de euro. În ciuda prețului, au fost vândute 31 de exemplare.

Mai mult, compania suedeză are în plan și lansarea unui feribot. Acesta va funcționa pe baza aceleiași tehnologii, iar lansarea va avea loc pe parcursul anului viitor.

Sursa foto

Dacă reciclezi și colectezi, primești CIUGUbani: recompense inedite pentru copiii din comuna Ciugud

Foto: HotNews
Foto: HotNews

Promotorul național al conceptului ”Smart Village” își lansează propria monedă virtuală: CIUGUban.

În comuna Ciugud, acesta va fi folosit pentru a recompensa cetățenii, în special copiii, care colectează selectiv deșeurile și reciclează ambalajele din plastic, sticlă și aluminiu, potrivit unui comunicat al primăriei.

Monedele virtuale vor putea fi folosite de locuitorii comunei Ciugud pentru reduceri de taxe sau impozite

Astfel, în comună vor fi montate mai multe stații de preluare și reciclare a ambalajelor. Aici, cetățenii pot putea depune sticlele, PET-urile și dozele de aluminiu.

Colectarea selectivă va fi recompensată, oamenii primind monede virtuale, denumite după numele comunei Ciugud. CIUGUbanii, vor putea fi folosiți în comunitate, Primăria luând în calcul ca, pe viitor, cetățenii să poată folosi monedele virtuale pentru a primi anumite reduceri de taxe sau impozite.

Copiii vor învăța să recicleze și să protejeze natura

”România este pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la reciclare, iar acest lucru înseamnă penalități plătite de țara noastră pentru neîndeplinirea obiectivelor de mediu. În contextul în care așteptăm legea returnării garanției, am lansat acest proiect prin care vrem să educăm viitorii cetățeni ai Ciugudului. E important pentru copiii noștri să învețe să recicleze și să protejeze natura, aceasta fiind cea mai importantă moștenire pe care o vor primi”, a spus Gheorghe Damian, primarul Comunei Ciugud.

Verzulică – roboțelul reciclator

Mai aproape de copii: curtea școlii a fos locația aleasă pentru montarea primei stații, stație care are forma unui roboțel. Potrivit comunicatului Primăriei, acesta a fost numit ”Verzulică – roboțelul reciclator”, iar copiii sunt provocați, până la sfârșitul vacanței de vară, să recicleze cât mai multe ambalaje și să colecteze cât mai multe monede virtuale. La începutul noului an școlar, monedele virtuale colectate vor fi convertite în bani reali, pe care copiii îi vor putea folosi pentru a finanța mici proiecte și activități educaționale sau extrașcolare.

Conform sursei citate, în cea de-a doua fază a proiectului, administrația locală din Ciugud va monta astfel de stații de reciclare și în alte zone din comună, iar cetățenii ar putea primi în schimbul monedelor virtuale reduceri la magazinele sătești, care vor intra în acest program.

O nouă materie, predată în școlile din Spania: ”Respectul față de animale”

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

”Respectul față de animale” reprezintă noua materie pentru copiii din Spania. Este vorba despre regiunea Aragon, situată în nord-estul țării.

Introdus de către Departamentul pentru Educaţie, Cultura şi Sport din Aragon, prin intermediul programului „Mundo Capital”, scopul materiei este să-i înveţe pe copii să respecte animalele, precizează B1.ro.

Printre obiectele de studiu se număra „animalele urbane”, „fauna urbană în mediul şcolar” (pentru clasele primare), precum şi sentimentele animalelor şi viaţa acestora.

Din păcate, materia nu va face referire în niciun fel la modul în care sunt trataţi taurii în Spania.

În momentul de față, în Spania există foarte multe controverse cu privire la coride.

Ministerul Educației a asigurat că nu vor exista dezbateri în legătură cu acest subiect. De asemenea, nici pescuitul și nici vânătoarea nu vor fi abordate la ore. Aceștia speră că vor insufla copiilor ideea că trebuie să protejeze și să respecte orice animal cu care interacționează zi de zi”, arată Wawlist.com.

Corida: probabil cea mai sângeroasă tradiție din Spania

Coridele, deși blamate de diferite culturi, sunt considerate un produs al artei pure în Spania. Corida înseamnă victoria omului asupra unuia dintre cele mai de temut animale: taurul. Totul contează, conduita celor care se află în arenă dar mai ales egalitatea între forțe. Din această cauză taurul este rănit la începutul fiecărei lupte, pentru a egala astfel șansele între luptători.

La 28 iulie 2010, regiunea autonomă Catalonia a adoptat o lege prin care interzice desfășurarea coridelor. Legea, semnată de 180.000 de persoane (în special iubitori de animale sau persoane care considerau obiceiul barbar și învechit) și votată în Parlament cu 68 de voturi pentru, 58 împotrivă și 9 abțineri, a intrat în vigoare din ianuarie 2012.

Deși este considerată tradiție, sportul sângeros a fost și este etichetat ca inuman de mai multe grupări pentru drepturile animalelor. Guvernul spaniol, condus de conservatorului Rajoy, a decis că luptele cu tauri vor fi din nou difuzate la televiziunea public, după ce transmisia lor fusese interzisă în 2006, de guvernul socialist, aflat pe atunci la guvernare, pe motiv că prețul drepturilor de difuzare era prea mare.

Cel mai probabil, guvernul spaniol va da o lege prin care să recunoască luptele cu tauri drept parte a culturii spaniole. Aceasta ar însemna că luptele cu tauri ar putea fi din nou permise în zone care au reușit să le scoată în afara legii, cum sunt Catalonia și Insulele Canare.

Turism sabotat, în Bucovina: Mocănița și tiroliana nu mai funcționează

Foto: Mocanița Huțulca
Foto: Mocanița Huțulca

Fără tiroliană și fără Mocăniță, în Bucovina: dacă alegem o vacanță în această perioadă a anului, vom afla că tiroliana din zonă nu mai funcționează.

Mai mult, faimosul traseu al Mocăniței a devenit inaccesibil, fiind blocat, în mod intenționat. Problema intervine în momentul în care aflăm că nu este vorba despre un accident, totul fiind organizat, demonstrând sabotajul.

Omul care a pus bazele Mocăniţei din Bucovina spune că până acum a investit în trenurile turistice peste un milion de euro, însă niciodată nu a avut probleme atât de mari.

În urmă cu o săptămână, proprietarul unuia dintre terenurile peste care trece linia ferată a blocat traseul cu o rocă uriaşă, precizează Știrile Pro Tv.

Autoritățile din Bucovina amână o problemă care ar putea descuraja turismul din 2021

Georg Hocevar, proprietarul Mocăniţei Huțulca, a declarat, pentru sursa citată, că este vorba despre orgoliu, rea-credinţă, invidie și duşmănie. Proprietarul a povestit că, în cursul săptămânii trecute, s-a adesat autorităților, printr-o sesizare făcută la Prefectură.

Totul ar fi pornit, spune proprietarul Mocăniţei, de la faptul că cel care deţine terenul are la capătul liniei şi un magazin cu produse tradiţionale, pe care turiştii l-ar evita. Cel în cauză nu a vrut să ofere un punct de vedere.

Ioan Popescu, mecanicul Mocăniţei a declarat că trenul, care transporta peste o sută de turiști, a fost oprit de Jandarmerie. Mai mult, istoria se repetă: un caz similar a avut loc şi la Mega Tiroliana “La Palma”, deschisă în urmă cu trei ani.

Investitorul susţine că, deşi contractul de concesiune este pe 10 ani, proprietarul pământului a ridicat o construcţie în fata cablului de lansare. Ion Curea, proprietarul tirolianei a explicat că, în momentul de față, activitatea este întreruptă, pe perioadă nedeterminată.

Oamenii așteaptă un ajutor de la autorități, tiroliana fiind blocată de o construcţie din lemn.

Lupta de orgolii, dezinteresul și banul: dictoanele care distrug turismul

Conform Știrile Pro Tv, lângă tiroliana de la Palma a fost construită o a doua tiroliană chiar de către fiul proprietarului de teren.

Acesta recunoaşte că tatăl său a blocat cu intenţie cealaltă instalaţie, dar motivează acest lucru prin nerespectarea unor clauze contractuale.

Sursa foto