19.4 C
București
vineri, 12 septembrie, 2025
Acasă Blog Pagină 447

Reducerea consumului de carne, soluția pentru mai mult spațiu agricol

Sursa: euractiv

Într-o dispută în curs privind biocombustibilii obținuți din culturi precum rapița și grâul, cel mai mare producător de biocombustibili din Germania susține că reducerea consumului de carne ar fi o modalitate mult mai bună de a elibera spațiu agricol pentru producția de alimente, mai degrabă decât eliminarea treptată a biocombustibililor pe bază de culturi. „Trebuie să mâncăm mai puțină carne”, a declarat sâmbătă pentru Taz Claus Sauter, CEO Verbio, cel mai mare producător de biocombustibili din Germania. „Atunci, chiar și în criză, am avea suficiente cereale și suficient teren arabil pentru hrana directă și pentru producerea de bioenergie”, a spus el.

10 kilograme de cereale pentru un kilogram de carne

„Este nevoie de până la zece kilograme de cereale ca hrană pentru a produce un kilogram de carne de vită”, a spus Sauter. „Producerea de carne este distrugere de energie.” Din cele peste 50% din cereale folosite pentru hrana animalelor, doar 10% sunt folosite pentru energie precum biocombustibili, a adăugat el. Biocombustibilii pe bază de culturi, cum ar fi bioetanolul și biomotorina, vor fi eliminați treptat în Germania până în 2030, conform unui plan elaborat de miniștrii Verzi, ministrul Mediului Steffi Lemke și ministrul Agriculturii Cem Özdemir. În schimb, producția agricolă ar trebui „să se concentreze pe alimente”, a spus Lemke în ianuarie.

Problema cerealelor ucrainiene în continuare un cartof fierbinte

Planul a primit, însă, rezistență în cadrul coaliției de guvernare a Germaniei, Ministerul Transporturilor, condus de ministrul liberal Volker Wissing (FDP/Renew Europe), argumentând că ar trebui folosite toate opțiunile de reducere a emisiilor din sectorul transporturilor. Încă nu s-a ajuns la un acord intraguvernamental. Propunerea inițială a lui Lemke a venit după ce războiul din Ucraina a dus la creșterea drastică a prețurilor alimentelor pe piețele globale. „În opinia noastră, motivul invocat de Ministerul German al Mediului este învechit: prețurile la grâu și semințele oleaginoase au scăzut dramatic, iar în țările care se învecinează cu Ucraina, există o exces de grâu”, a spus Dieter Bockey de la Uniunea Germană pentru promovarea plante uleioase și proteice (UFOP), a declarat pentru EURACTIV în februarie.

Ecologiștii spun și ei că trebuie redus consumul de carne

Dar, deși ecologistii sunt de acord că consumul de carne trebuie redus, ei cred că este nevoie de spațiu suplimentar pentru renaturarea pădurilor, pentru a crește cantitatea de carbon stocată în mod natural și pentru a ajuta la atenuarea schimbărilor climatice. „Dacă trebuie să creștem mai puține cereale pentru producția de carne, atunci ar trebui mai degrabă să lăsăm pădurile să crească din nou pe terenul viran, în loc să plantăm culturi de agrocombustibili acolo”, a declarat Martin Hofstetter, inginer agricol la Greenpeace, pentru Taz. Consumatorii germani mănâncă din ce în ce mai puțină carne, deoarece în 2022, consumau cu patru kilograme mai puțin de carne de persoană pe an mai puțin decât în ​​2021 și cu opt kilograme mai puțin decât în ​​2017, potrivit Centrului Federal de Informare pentru Agricultură (BZL).

Traficul din ocean, una dintre principalele amenințări pentru balene

Sursa: The Guardian

O echipă de cercetători a analizat modul în care traficul oceanic afectează balenele și au
descoperit printre altele faptul că unele dintre aceste mamifere au spatele rupt din cauza
navelor. O coliziune cu o navă este una dintre principalele amenințări la adresa balenelor și
dacă balena nu moare la impact, este de obicei doar o chestiune de timp, potrivit The Guardian. În cazul analizat de cercetătoarea Wray, se știe că balena a făcut migrația de 3.000 de mile către Hawaii. „Sperăm de fapt că ea a trecut”, spune Wray. Nu a mai fost văzută din decembrie. Cu potențialele mii de balene lovite în fiecare an și cu numărul de nave în creștere rapidă pe tot globul, problema nu face decât să se agraveze.

Traficul a crescut chiar și cu 400%

Dar, după cum arată recentul tratat al ONU pentru marea liberă,există o voință politică tot mai mare de a proteja oceanele lumii și locuitorii acestora. Întrebarea este dacă este chiar posibil să salvezi balenele de la moarte la prova navelor. Noua tehnologie sugerează că da, dar va lua toate mâinile pe punte. Vânătoarea comercială de balene este interzisă în majoritatea țărilor de la mijlocul anilor 1980. Dar de atunci, o altă amenințare a continuat să crească: traficul oceanic. Numărul navelor la nivel mondial s-a dublat de patru ori între 1992 și 2012 și, deși este determinat de un trafic crescut în Asia, se întâmplă peste tot. De exemplu, de-a lungul Europei de Vest, densitatea navelor și ambarcațiunilor a crescut cu mai mult de o treime la mijlocul anilor 2010, potrivit unui articol recent. „Bărci de marfă, bărci de pescuit, feriboturi… Traficul navelor este în creștere pe întregul spectru”, spune Sarah Marley de la Scotland’s Rural College, care a condus lucrările. Acest lucru este valabil chiar și în zonele protejate, de exemplu în jurul Hebridelor Interioare, care găzduiește o treime din marsuinii din Scoția și unde traficul a crescut cu peste 400%.

Riscul loviturilor fatale mult mai mare

În consecință, riscul de lovituri fatale cu navele a crescut. Datele globale sunt limitate, dar dacă extrapolăm din studii regionale, Sean Brillant de la Canadian Wildlife Federation spune că numărul anual este „șocantde mare – de la mii la zeci de mii”. Analiza sa sugerează că speciile vulnerabile sunt expuse riscului pe tot globul: de la balenele albastre din Chile până la caşaloţii din Marea Mediterană. Până acum, au existat două soluții principale. Una a fost redirecționarea căilor de navigație departe de habitatul balenelor, ceea ce, în ciuda eficienței sale, se întâmplă rar. Celălalt este limitele de viteză, dar variază ca amploare și aplicare. De exemplu, deși este obligatoriu de urmărit în regiunile de pe coasta de est americană pentru a proteja ultimele balene drepte din Atlanticul de Nord, acestea sunt recomandate doar pe coasta de vest.

Partidul Verde cere ca PSD – PNL să aibă curajul de a-l demite pe actualul ministru al Mediului

Foto: Facebook/Partidul Verde
Foto: Facebook/Partidul Verde

SABOTAJ! Așa se poate numi atunci când România are în fruntea Ministerului Mediului un personaj obsedat de împușcarea urșilor”, se arată în cel mai recent comunicat publicat de Partidul Verde din România.

Reacția verzilor vine în condițiile în care Tanczos Barna ar dori să fie împușcați 426 de urși într-un sezon de vânătoare.

Momentan nu se cunoaște numărul real al urșilor din pădurile României, dar datele aproximative arată că ar putea fi doar 7000 de exemplare de urși.

Partidul Verde: ”O știre recent prezentată în media online arată cum un urs este scos pur și simplu din bârlogul lui de către cei care practică sporturi cu motor prin mijlocul pădurilor”

O realitate tristă care demonstrează faptul că invadarea habitatelor în care trăiesc acești urși s-a accentuat foarte mult în ultima perioadă. Atunci când le luăm spațiul de supraviețuire este firesc ca animalele sălbatice să reacționeze”, au precizat membrii partidului, prin intermediul unei postări distribuite pe contul de Facebook.

Verzii consideră că nu se pot lua decizii de împușcare a unui număr atât de mare de urși fără a se cunoaște numărul real al acestor exemplare, iar protejarea oamenilor și, totodată a animalelor sălbatice, se poate face prin:

  • Stoparea defrișărilor;
  • Instalarea de garduri slab electricate la marginea localităților frecventate de urși;
  • Un mai bun management al deșeurilor în toate localitățile situate în apropierea pădurilor;
  • Limitarea culegerii de fructe de pădure în zonele frecventate de urși. În ultimii ani fenomenul de culegere excesivă a fructelor de pădure a luat amploare, ursul fiind lăsat pur și simplu fără hrană;
  • Completarea hranei, conform legislației în vigoare, în zonele în care hrana naturală este prea săracă pentru a susține numărul de exemplare existent;
  • Extragerea urșilor din zone unde frecvența lor este prea mare și relocarea lor în zone slab frecventate din România sau alte țări europene;
  • Informarea populației asupra efectelor pe care le poate avea interacțiunea cu ursul.

Comitetul internațional de schimbare climatică publică un raport legat de încălzirea globală, emisiile de carbon, topirea ghețarilor și temperaturi extreme

Sursa: digi world

Comitetul Internațional pentru Schimbare Climatică care se află sub egida ONU atrage atenția asupra faptului că s-a ajuns într-un punct din care nu ne mai puteam întoarce legat de încălzirea globală. În raportul publicat în 2021 referitor la emisiile gazelor cu efect de seră, instituția preciează că probabil până în 2030 se va depăși pragul de 1.5 grade și se va ajunge la 2.0 grade. Acest lucru în contextul în care se vor reduce drastic emisiile de carbon la nivel global, iar până în 2050 se estimează că vor fi reduse la zero.

Sisteme naturale pe cale de dispariție

Chiar și în acest context, sunt foarte multe sisteme naturale și umane care sunt pe cale de extincție din această cauza.” Practic trăim un deceniu în care se va decide soarta omenirii care se află sub semnul încălzirii climatice. Deși ȋn ultimul raport IPCC este atrasă atenția asupra apropierii nivelului ȋncălzirii globale de pragul de 1.5oC, peste care sunt atinse puncte critice, după părerea mea avansul schimbării climatice este subestimat, după cum argumentez ȋn continuare. Restul de multe persoane ȋncă au impresia că problema schimbării climatice este una cu care societatea umană se va confrunta ȋn viitor. Ȋn fapt, numărul și amplitudinea ȋn creștere a evenimentelor extreme meteorologice si climatice ȋntregistrate ȋn ultimii ani indică faptul că avansul aceasteia este mai mare decât a fost estimat.

Modelele subestimează modalitatea în care evoluează schimbările climatice

De exemplu, ȋn ultima parte a lunii Iunie 2021, ȋn nord-vestul SUA și ȋn vestul Canadei s-a manifestat o undă de căldura pentru care a fost ȋnregistrată o temperatură de 49.5oC!. O valoare atât de mare nu a fost anticipată de nici un model cu ajutorul cărora se realizează, prin simulări pe calculator, proiecții climatice. Acest exemplu indică faptul ca modelele subestimează stadiul actual al manifestării schimbarii climatice și că aceasta este deja ȋn desfășurare”, a spus Mihai Dima, profesor la facultatea de fizică a Universității din București, legat de acest raport. El mai explică faptul că s-ar putea face o inversare a procesului prin reducerea emisiilor de gaze și prin dezvoltarea unor tehnlogii prin care acestea să fie eliminate din atmosferă. Profesorul mai spune că și în cel mai optimist scenariu lucrurile sunt deja scăpate de sub control, pentru că multe puncte critice vor fi depășite.

Marți, 11 aprilie, se lansează programul de finanțare pentru achiziționarea de garduri electrice

Foto: Facebook/Tánczos Barna
Foto: Facebook/Tánczos Barna

Mâine, 11 aprilie, va fi lansat programul de finanțare pentru achiziționarea de garduri electrice.

Într-un anunț publicat pe pagina de Facebook, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna, a precizat că, prin implementarea acestui program, vor fi găsite soluții pentru fermieri și autoritățile locale în prevenirea atacurilor și pagubelor provocate de animale sălbatice.

Ministrul Mediului a purtat discuții cu primarii din Harghita

În această dimineață, înainte de liniștea sărbătorilor de paște, am discutat cu primarii din Harghita pentru a ne asigura că toate localitățile sunt pregătite să  profite de această oportunitate”, a transmis Tánczos Barna.

Alături de garduri electrice, programul include și instalarea de panouri solare

Prin intermediul programului lansat de Administrația Fondului pentru Mediu, autoritățile se vor implica în sprijinirea fermierilor, UAT-urilor și întreprinderilor pentru protejarea culturilor și a animalelor împotriva atacurilor urșilor, prin utilizarea gardurilor electrice disponibile pe piață, care și-au dovedit deja eficiența.

Potrivit ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor din România, prin finanțarea acestor proiecte, se vor acoperi costurile de achiziționare, instalare și montare a gardurilor electrice, precum și a panourilor solare necesare pentru funcționarea acestora.

Protejăm astfel, atât viața oamenilor, cât și culturile agricole și localitățile de daunele provocate de animale sălbatice. Solicitanții își pot crea deja conturile de utilizatori pe platforma informatică AFM”, a adăugat Tánczos Barna.

Inteligența artificială ar putea crește durata de viață a bateriilor mașinilor electrice

Sursă - Freepik

Un cercetător german crede că inteligența artificială poate ajuta la extinderea duratei de viață a bateriei mașinilor electronice. Ralf Herbrich consideră că AI va juca un rol mai important în combaterea schimbărilor climatice și a mobilității electronice în viitor, conform The Star.

Expertul în inteligență artificială de la Institutul Hasso Plattner din Potsdam lucrează la modalități de a face ca bateriile de mașini electrice mai rezistente și mai prietenoase cu mediul.

AI oferă mari beneficii pentru mediu și pentru a trăi mai sustenabil, a declarat Herbrich pentru dpa, la Potsdam. Sistemele de control susținute de AI ar trebui să facă mai rezistente bateriile pentru mașinile electrice sau laptopuri.

Inteligența artificială ar putea proteja inclusiv mediul

Astăzi, algoritmii controlează procesele de încărcare și descărcare ale celulelor individuale ale bateriei. În viitor, acești algoritmi ar trebui să poată extinde durata de viață a întregii baterii prin distribuirea selectivă a sarcinilor către celulele individuale ale bateriei, a explicat informaticianul.

„Sunt computere foarte mici care rulează aceste programe”, a spus el. Cu o longevitate mai bună a bateriei ar fi nevoie de mai puțină extracție de litiu. Acest lucru ar duce la o scădere a procesului de fabricare și, implicit, la o protecție mai bună a mediului.

„Este o idee captivantă. Există multă viziune acolo”, a spus Plattner la Potsdam, în Germania.

„În acest moment, lucrez la începutul acestui proces”, a adăugat el.

Conform cercetătorului e nevoie de câțiva ani de studiu înainte ca rezultatele să fie aplicate practic.

Bărbatul de 48 de ani și-a construit departamentul de inteligență artificială și sustenabilitate la Institutul Hasso Plattner și la Universitatea din Potsdam din 2022. Anterior, a lucrat pentru Microsoft, Facebook, Amazon și Zalando.

Și alte studii s-au axat pe modul în care AI ar putea combate schimbările climatice

De exemplu, un studiu recent de la Centrul de Științe a Sănătății de la Universitatea din Tennessee (UTHSC) a arătat că ChatGPT poate fi utilizat într-o varietate de moduri pentru a ajuta cercetarea climatică, inclusiv în parametrizarea modelelor, analiza și interpretarea datelor, generarea de scenarii și evaluarea modelului.

Se efectuează, de asemenea, cercetări și asupra roboților prietenoși cu mediul, aceștia având mușchi artificiali biodegradabili.

De asemenea, inteligența artificială a fost cea care a prezis că omenirea va încălca obiectivele climatice în următorii 10 ani.

Elveția anulează scutirile de taxe pentru mașini electrice

Sursă - Unsplash

Guvernul Elveției intenționează să impună o taxă la importul de mașini electrice începând cu anul viitor. Până acum, aceste vehicule au fost scutite de taxare, conform Washington Post.

Potrivit Consiliului Federal, măsura e menită să contracareze o scădere a veniturilor din impozitul auto. În plus, face arte dintr-un plan mai larg de susținere a finanțelor publice.

Taxa auto este o taxă de 4% pe valoarea de import, mai degrabă decât prețul final de vânzare, a vehiculelor. Mașinile electrice au fost scutite de această taxă încă de când a fost introdusă, în 1997. Mișcarea a avut scopul de a le face mai atractive pentru cumpărători.

Având în vedere creșterea constantă a numărului de mașini electrice și faptul că prețurile acestora s-au apropiat de cele ale mașinilor cu motoare cu ardere, dispoziția nu mai este necesară.

Numărul de mașini electrice importate a crescut anual de la aproximativ 8.000 la peste 45.000 între 2018 și 2022. În 2022, importul de vehicule electrice a reprezentat aproape o cincime din totalul importurilor de mașini anul trecut.

Acest lucru a cauzat o scădere a veniturilor din impozitul auto. Guvernul a estimat anul trecut un deficit de 78 de milioane de franci elvețieni. Anul acesta este preconizat să ajungă la 100-150 de milioane de franci. Banii strânși din impozitul auto sunt direcționați într-un fond din care se realizează marile proiecte de infrastructură.

Mașini electrice. Ce s-a întâmplat cu piața în ultima perioadă?

De curând, o analiză a New York Times a constatat că prețurile mașinilor electrice ar putea scădea drastic în următoarea perioadă. La finalul anului 2023 acestea ar putea avea costuri similare cu cele cu motoare pe ardere. Acest lucru e cauzat de ieftinirea materialelor de construcția, inclusiv a litiului, care este necesar pentru baterii.

Pentru a vedea care sunt cele mai fiabile mașini electrice calitate-preț, intră aici.

În România, în acest an, Programul Rabla Plus alocă mai mulți bani pentru mașinile electrice și pentru cele plug-in hibrid. Președintele AFM a motivat acest gest prin faptul că anul trecut a existat „o tendință a românilor“ de a cumpăra astfel de mașini.

Un argument în plus este acela că în februarie, piața mașinilor pe benzină a crescut cu 11%, în timp ce piața mașinilor electrice a crescut cu 34%.

150 de voluntari din cadrul companiei HP au plantat 5.200 de puieți

Foto: Facebook/Pădurea Copiilor
Foto: Facebook/Pădurea Copiilor

În cursul zilei de vineri, 7 aprilie, 150 de voluntari HP au extins Pădurea din Slobozia, prin plantarea a 5.200 de puieți de stejar, vișin, paltin, ulm, păducel, porumbar și salbă moale.

Plantarea a fost desfășurată pe un teren degradat de aproximativ 2 hectare din Slobozia, județul Ialomița.

Determinați de dorința de a crea o lume mai sustenabilă, participanții HP au voluntariat câteva ore bune peste programul nostru obișnuit, reușind să planteze de 2 ori mai mulți puieți față de cei estimați la început de zi”, se arată în comunicatul publicat pe contul de Facebook de organizația Pădurea Copiilor.

Pădurea Copiilor: ”În luna pădurii, un nou hectar de pădure va fi înființat în Slobozia, cu sprijinul oferit de prietenii de la PwC Romania”

PwC România este rețea de firme din 155 de țări, cu peste 284.000 de angajați.

În egală măsură, organizația a reamintit că duminică, 2 aprilie, au fost plantați primii 650 de puieți ai viitoarei perdele forestiere de protecție din Ialomița, Slobozia.

Plantăm prima pădure #PwC întinsă pe un hectar! Colegii noștri au plantat ieri 650 de puieți din ceea ce va deveni în curând pădurea echipei noastre! Mulțumim prietenilor de la Padurea Copiilor pentru că ne-au fost alături si ne-au ajutat să dăm startul acestei misiuni! Stay tuned!”, au declarat voluntarii din cadrul firmei PwC.

A fost creată o diversitate estetică, care va oferi comunității un loc de refugiu și o oază de liniște

Aceasta cuprinde un mix de specii rezistente la secetă și condițiile de sol, precum: stejar, porumbar, păducel, sălcioară, vișin și tuia.

Dăruirea voluntarilor prezenți și iubirea față de natură s-a reflectat în dorința acestora de a oferi un cadou special naturii, în ciuda vremii capricioase de duminică. Le mulțumim pe această cale și îi felicităm pentru implicarea și munca depusă”, au transmis membrii organizației pentru protecția mediului.

Doar 3 ani de expunere la poluare pot crește riscul de cancer pulmonar

Un nou studiu a constatat că expunerea la concentrații mari de particule minuscule din aer poate crește riscul de a dezvolta cancer pulmonar în doar trei ani. De asemenea, cercetarea oferă noi perspective asupra progresiei bolii, conform Science Alert.

Smogul are efecte extrem de periculoase asupra țesutului pulmonar sănătos. Acesta suferă modificări genetice care îl expun riscului de a deveni canceros.

Cercetarea a fost efectuată pe aproape 33.000 de persoane cu cancer pulmonar și a constatat că nivelurile ridicate de poluanți minusculi au fost asociate cu un risc crescut de a dezvolta cancer pulmonar. Acesta a fost determinat de receptorul factorului de creștere epidermic (EGFR). EGFR-ul afectează în principal nefumătorii sau persoanele care nu fumează intens.

„Celulele cu mutații care cauzează cancer se acumulează în mod natural pe măsură ce îmbătrânim. În mod normal, ele sunt inactive”, a spus cercetătorul în cancer Charles Swanton de la Institutul Francis Crick din Marea Britanie.

„Am demonstrat că poluarea aerului trezește aceste celule în plămâni. Le încurajează să crească și potențial să formeze tumori”, a adăugat Swanton.

Studiul aduce un argument în plus că poluarea aerului este o cauză majoră a cancerului pulmonar. De asemenea, subliniază necesitatea unor acțiuni pentru reducerea poluării și protejarea sănătății publice.

Particulele poluante cauzează cancer pulmonar

Particulele (PM) afectează aproape fiecare loc de pe Pământ și provoacă 8 milioane de decese anual. Particulele fine, mai mici de 2,5 micrometri, pot pătrunde adânc în plămâni. Ele au fost legate de numeroase probleme de sănătate, cum ar fi bolile de inimă și cancerul pulmonar.

„Cancerul începe în doi pași:

  • achiziția unei gene conducătoare (inițiere).
  • apariția unui factor de risc de cancer acționează asupra acestor celule latente pentru a declanșa boala. (promovare)”, a scris Swanton pe Twitter.

Studiile pe șoareci au arătat că expunerea la poluare a provocat modificări ale celulelor pulmonare care ar putea provoca tumori. Particulele PM2,5 au părut să amplifice a doua etapă a procesului.

Cercetătorii au folosit seturi de date de mediu și epidemiologice de la 32.957 de persoane din Anglia, Taiwan și Coreea de Sud. Ei au analizat nivelurile de PM2,5 asociate cu cancerul pulmonar mutant EGFR, care este cauzat de o mutație a genei EGFR.

Se pare că incidența estimată a cancerului pulmonar mutant EGFR crește pe măsură ce expunerea la PM2,5 crește. Date suplimentare de la 407.509 de participanți la Biobank din Marea Britanie au coroborat, de asemenea, această asociere.

În plus, un set de date mai mic din Canada a arătat că, după trei ani de expunere la niveluri ridicate de PM2,5, riscul de a dezvolta cancer pulmonar determinat de EGFR a crescut de la 40% la 73%. Această corelație nu a fost găsită în rândul aceleiași cohorte canadiene după 20 de ani.

„În mod colectiv, aceste date, combinate cu dovezile publicate indică faptul că există o asociere între incidența estimată a cancerului pulmonar determinat de EGFR și a nivelurilor de expunere la PM2,5. 3 ani de expunere la poluarea aerului pot fi suficienți pentru ca această asociere să se manifeste, scriu autorii.

PM2,5 se dovedește extrem de nociv

Cercetătorii au descoperit și că PM2.5 pare să provoace un aflux de celule imunitare și eliberarea de interleukină-1 în celulele pulmonare.

În plus, s-a demonstrat că blocarea interleukinei-1 în timpul expunerii la PM2,5 împiedică dezvoltarea cancerelor cauzate de EGFR.

Aceste dovezi susțin că PM2.5 poate determina creșterea tumorilor și agravarea mutațiilor canceroase care au existat deja. De asemenea, celulele alveolare de tip II (AT2) au mai multe șanse de a provoca cancer pulmonar atunci când PM2,5 este prezent.

Testele pe țesutul pulmonar sănătos de la 295 de persoane au arătat că o proporție semnificativă avea mutații genetice care ar putea duce la cancer. Acest lucru înseamnă că expunerea la niveluri ridicate de PM2,5 le-ar putea pune sănătatea în pericol mai grav.

Organizația WWF România: ”Vânătoarea urșilor nu este o rezolvare. România are nevoie de soluții menite să readucă echilibrul”

Foto: Facebook/WWF România
Foto: Facebook/WWF România

WWF România a precizat că, în timp ce, în aceste zile, vânătoarea este promovată ca singura rezolvare a conflictelor cu urșii, membrii organizației pentru protecția mediului avansează în implementarea proiectului-pilot de conviețuire pașnică om-urs de la Băile Tușnad.

World Wildlife Fund: ”Îndemnăm la o abordare echilibrată, integrată, transdisciplinară”

Membrii World Wildlife Fund din România au precizat că au achiziționat și predat primele echipamente care să faciliteze monitorizarea urșilor și intervențiile punctuale și eficiente.

De asemenea, urmează și alte echipamente din seria celor planificate pentru a ajuta Băile Tușnad să devină primul oraș bear smart din România și chiar din Europa.

Organizația WWF România: ”Problema conflictelor om-urs este una complexă și de aceea considerăm că merită o abordare pe măsură, care să nu se limiteze doar la vânătoare care, așa cum s-a dovedit până în 2016, nu a reușit să rezolve conflictele”

Asta ne propunem să demonstrăm, că este posibilă conviețuirea prin aplicarea unui set de măsuri care să vizeze nu doar efectul, ci și cauza apariției urșilor problemă.Îți mulțumim că înțelegi cât este de important să protejăm siguranța oamenilor dar și bogăția naturii 💚 Îți mulțumim că te implici și că le transmiți și celor din jurul tău preocuparea ta și a noastră pentru soluții menite să readucă echilibrul”, au transmis membrii organizației.

Potrivit organizației, soluțiile smart, identificate cu implicarea tuturor actorilor relevanți, au cele mai mari șanse să rezolve cu adevărat problemele complexe.