26.2 C
București
duminică, 14 septembrie, 2025
Acasă Blog Pagină 424

30 de hectare din 10 comunități au fost împădurite de Asociația Pădurea Copiilor

Foto: Facebook/Asociația Pădurea Copiilor
Foto: Facebook/Asociația Pădurea Copiilor

Asociația Pădurea Copiilor a încheiat sezonul de împăduriri din această primăvară, înregistrând un record al suprafețelor împădurite de 30 de hectare în 10 comunități.

Dintre cele 10 comunități în care s-au realizat împăduriri, 8 dintre ele (Slobozia, Amara, Copuzu, Săveni – Județul Ialomița, Fundulea – Județul Călărași, Florești-Stoenești, Putineiu – Județul Giurgiu, Scutelnici – Județul Buzău) au intrat recent în programul de împădurire al organizației.

Asociația Pădurea Copiilor ”Cu mare entuziasm vă anunțăm că la sfârșitul sezonului de împăduriri din această primăvară am înregistrat un record al suprafețelor împădurite care însumează 30 de hectare în 10 comunități realizate în mare măsură cu ajutorul celor 1760 de voluntari și 734 de zilieri”

La toate acestea se adaugă extinderea pădurii urbane din Parcul Municipal Ploiești Vest, înființarea a două păduri urbane în Slobozia și Amara și crearea unei păduri urbane miniaturale în curtea Liceului  Tehnologic nr. 1 Fundulea”, au transmis membrii asociației.

În primăvara anului 2023, au fost înființate două noi păduri urbane în Slobozia și Amara, s-a extins pădurea urbană din Parcul Municipal Vest Ploiești, iar în curtea Liceului Tehnologic nr. 1 Fundulea a fost creată o pădure urbană miniaturală.

O altă noutate a acestui sezon a fost implicarea Pădurii Copiilor în activități educaționale de mediu și acțiuni de plantare ca parte a programului național ”Săptămâna Verde”, prin parteneriate cu mai multe școli din București (Școala Gimnazială nr. 7, Școala Gimnazială nr. 280, Școala Gimnazială Herăstrău, Școala Gimnazială nr. 142, Școala Gimnazială nr. 59) și cu Școala Gimnazială Gârbovi din județul Ialomița.

Pentru evenimentele de plantare din această primăvară, asociația a beneficiat de susținerea a 16 parteneri, care au contribuit atât financiar, cât și prin implicarea voluntarilor

Printre acești parteneri se numără OMV Petrom prin programul ”România plantează pentru mâine”, HP România, Michelin, Ipso Agricultură, Alumil, Telus International Romania, Ikea, R Systems, Toyota Material Handling România, Intive, ADP România, Zentiva, PwC, Daimler Truck & Bus Romania, Dentsu România și Euromaster.

Scandal legat de legea care promovează designul durabil. Distrugerea textilelor nevândute este principala problemă

Sursa: Euractiv.com

Legea designului durabil pare să se împiedice de prevederea care include o interdicție cu privire la distrugerea textitelor nevândute. Astfel că mai multe țări UE blochează acordul privind această lege. Suedia, care deține în prezent președinția rotativă a Consiliului UE, a eliminat această interdicție din proiectul de text care urma să fie aprobat de statele membre. A făcut acest lucru înainte de negocierile cu Parlamentul European, ceea ce a dus la blocarea acordului de către țări mai ambițioase. „Ceea ce iese în evidență pentru noi este că distrugerea produselor de consum nu ar trebui să fie posibilă în economia europeană, care se străduiește să fie circulară”, a declarat un diplomat UE pentru EURACTIV. „Acest lucru este inacceptabil pentru un grup mare de țări, care sunt foarte motivate să blocheze un text fără această interdicție”, a adăugat diplomatul.

S-a format deja o minoritate de blocare a acestei legi

Potrivit mai multor surse diplomatice, acest grup de țări include Germania, Franța, Austria, Țările de Jos și Belgia, făcându-l suficient de mare pentru a forma o minoritate de blocare până când interdicția este reintrodusă. Reprezentanții țărilor UE s-au întâlnit pentru a discuta proiectul de lege, dar, deși discuțiile lor au vizat restabilirea interdicției, nu au reușit să găsească un acord. Președinția suedeză va trebui acum să continue lucrările la un acord înaintea următoarei reuniuni a reprezentanților țărilor UE de vineri (12 mai). Propunerea de proiectare ecologică a fost depusă de Comisia Europeană în 2022 ca o modalitate de a îmbunătăți circularitatea, performanța energetică și aspectele de durabilitate a mediului ale anumitor produse.

Industria textilă al cincilea cel mai mare producător de emisii

Acesta includea interzicerea distrugerii textilelor nevândute și returnate, argumentând că acest lucru ar reduce risipa și va descuraja supraproducția. Industria textilă este al patrulea cel mai mare utilizator de materii prime primare și apă și al cincilea cel mai mare producător de emisii de gaze cu efect de seră, ceea ce o face un sector cheie de abordat în timp ce Europa caută să se îndrepte către o economie mai durabilă. Unele țări ale UE au introdus deja legi la nivel național care împiedică distrugerea produselor de consum nevândute și eșecul de a introduce ceva similar la nivelul UE riscă să denatureze piața, a susținut executivul UE în propunerea sa.

Un urs a fost filmat într-un cartier din Sibiu. Sunt din ce în ce mai multe alerte legat de aceste animale.

Sursa: Turnul Sfatului

Un urs a ajuns până într-un cartier din orașul Sibiu și chiar a fost filmat de o camera de supraveghere a unei case. Practic, animalul a fost surprins în timp ce căuta de mâncare în pubelele de gunoi care erau scoase în afara locuinței. Ursul nu a părut deranjat că poate fi văzut, având în vedere că totul s-a întâmplat la ora 3 după-masă. „Astăzi, în jurul orei 04.00 dimineața, în urma primirii unui apel prin intermediul SNUAU 112, prin care a fost sesizată prezența unui urs în zona Ștrand, conform procedurii stabilite de către OUG 81/2021, Inspectoratul de Jandarmi Județean Sibiu a trimis la fața locului un echipaj de jandarmerie, căruia i s-au alăturat și două echipaje ale IPJ Sibiu,” au explicat jandarmii sibieni, pentru Turnul Sfatului.

Ursul a dispărut fără urmă

După ce au ajuns la fața locului, jandarmii au început să caute animalul, au verificat zona, doar că în urma acestor activități, ursul nu a mai fost găsit acolo unde apăruse pe caremerele de supravgehere. Ulterior forțele de ordine au încercat să se asigure despre faptul că animalul nu s-a dus în vreo altă zonă a municipiului Sibiu, așa că au verificat și monitorizat și alte zone din apropierea celei în care a fost văzut.

Nu este prima dată când un urs este văzut în Sibiu

Deși jandarmii au extins perimetrul de căutare, ursul a reușit să se facă nevăzut, astfel încât forțele de ordine nu au reușit să îi dea de urmă. „Le recomandăm cetățenilor ca atunci când  constată prezența ursului, să sune la 112, să nu încerce să intervină, să nu hrănească animalele sălbatice și să nu se apropie de urși pentru a-i filma sau fotografia,” au explicat jandarmii pentru sursa citată. Nu este o premieră prezența acestui urs într-unul dintre cartierele sibiene, nu mai departe de luna februarie, un alt animal a fost văzut în cartierul Broscărie, pe strada Ștefan cel Mare.

Seceta lovește UE. Jumătate din teritoriul Uniunii este sub avertizare

Sursa: Ziarul Financiar

Jumătate din teritoriul UE este în acest moment sub avertizare de secetă, iar 17% este în stare de alertă, din același motiv. Cel care spune acest lucru este comisarul european pentru mediu, Virginius Sinkevičius, într-un interviu acordat ziarului To Vima. În același timp, el a anunțat două noi propuneri legislative privind managementul pădurilor și sănătatea solului. „Ne confruntăm cu provocări fără precedent din cauza unei triple crize: a schimbărilor climatice, a pierderii biodiversităţii şi a poluării. Fenomenele meteo din ce în ce mai imprevizibile arată că degradarea mediului și schimbările climatice ne afectează deja pe toți. UE s-a angajat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră și să atingă neutralitatea climatică până în 2050.

Se fac planuri de urgență pentru caniculă

Urmărim în permanență condițiile meteo. Există sisteme de avertizare timpurie în întreaga UE și colaborăm cu statele membre pentru a dezvolta planuri de urgență în caz de caninculă cu scopul de a proteja populațiile vulnerabile de fenomenele de căldură extremă”, a spus comisarul. Legat de efectele temperaturilor extrem de ridicate care sunt așteptate inclusiv în Grecia, comisarul a explicat. „Singura modalitate de a face față acestor condiții în schimbare este să ne asigurăm că suprafeţele agricole și pădurile noastre sunt mai rezistente la perioade lungi de secetă și sunt mai puțin predispuse la incendiu. Știm că pădurile cu biodiversitate sunt mai rezistente la schimbările climatice decât cele cu monoculturi, chiar și pădurile seculare. Acest lucru este deja stabilit clar în strategia UE privind pădurile și în liniile directoare adoptate recent cu privire le împădurirea, reîmpădurirea și plantarea de arbori care respectă biodiversitatea.

UE vrea o lege care să monitorizeze pădurile

Până la vară, vom publica, de asemenea, o nouă lege privind monitorizarea pădurilor, care să ne ajute să gestionăm mai bine pădurile. Ştim de asemenea că solurile sănătoase sunt mult mai bine echipate pentru a stoca chiar şi precipitațiile reduse în comparație cu terenurile cultivate intensiv”. Mai mult, potrivit datelor pe care le are, acesta a explicat că există riscul ca mai multe zone să sufere de secetă. „Este posibil ca multe zone să fie afectate de secetă, vreme extremă, lipsă de apă și incendii și lucrăm pentru a rezolva acest lucru. În ceea ce privește seceta, jumătate din teritoriul UE se află sub avertizare, iar 17% în stare de alertă. Politicile noastre urmăresc reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, creșterea surselor de energie regenerabilă, promovarea practicilor durabile. Acest lucru necesită un efort colectiv din partea guvernelor, organizațiilor și a oamenilor”, a concluzionat el.

Garda Națională de Mediu verifică respectarea prohibiției piscicole pe Dunăre

Captură video: Facebook/Garda Națională de Mediu
Captură video: Facebook/Garda Națională de Mediu

Garda Națională de Mediu a anunțat că, în perioada 08.05 -10.05.2023, echipe de comisari din cadrul GNM – CG ŞI CRBDD, în colaborare cu IJJ Călărași, au efectuat acţiuni inopinate de control pe fluviul Dunărea.

Acestea au vizat verificarea respectării Ordinului privind zonele și perioadele de prohibiție a pescuitului.

Controalele au fost efectuate în judeţul Călăraşi și judeţul Ialomița

În urma acestor acțiuni, desfășurate între localitățile Oltenița – judeţul Călăraşi și Făcăieni – judeţul Ialomița, au fost ridicate în vederea confiscării, unelte de pescuit comercial constând în 28 de vintire și peste 3500 ml setci monofilament și multifilament, în care au fost găsite diferite specii de pești: crap, fitofag, ten, plătică, caras etc.

De asemenea a fost ridicată în vederea confiscării o ambarcaţiune şi un motor outbord de 5 CP”, au transmis comisarii, prin intermediul unui text publicat pe contul de Facebook.

În perioada următoare, Garda Naţională de Mediu va intensifica acţiunile de control pentru prevenirea şi combaterea braconajului piscicol, în special în zonele suspectate pentru astfel de activități

După aceste controale, comisarii Gărzii Naţionale de Mediu au eliberat în mediul natural mai multe exemplare de pește (crap, sînger, caras și șalău) care au fost găsite în stare vie.

Totodată a fost predate, în vedere valorificării, 23 kg pește de diferite specii, unei societăți comerciale de profil autorizată.

În timpul verificărilor efectuate în data de 10.05.2023, orele 7:30, pe brațul Bala, au fost identificate două persoane care desfăşurau activitatea de pescuit la scrumbie cu o unealtă de pescuit tip monofilament a cărei deţinere şi utilizare sunt interzise, potrivit legii. Pentru această faptă, persoanele în cauză sunt cercetate de către organele în drept”, se arată în comunicatul Gărzii Naționale de Mediu.

70% dintre bucureşteni folosesc transportul în comun

Foto: Facebook/Nicușor Dan
Foto: Facebook/Nicușor Dan

Potrivit primarului genaral al Capitalei, Nicuşor Dan, 70% din locuitorii din București ar folosi mijloacele de transport în comun.

Primarul a mai precizat că șoferii care parchează mașina pe trotuare, în centrul Bucureștiului, vor avea o surpriză, deoarece vor fi montaţi stâlpişori care să împiedice această practică.

Zona centrală a Capitalei va beneficia de până la 90.000 de locuri de parcare cu taxă

Drumurile sunt pline de maşini şi asta e un… de 30 la sută din populaţia oraşului e blocat… şi de nişte mecanisme de dezvoltare urbană care sunt nefuncţionale, pentru că dacă tu pui un cartier de 500 de apartamente şi nu pui o şcoală sau o grădiniţă, vei fi sigur că 150 de persoane, în fiecare dimineaţă, la 7.30, vor pleca cu maşina să îşi ducă copiii la şcoală într-o zonă unde vor găsi o şcoală. Vorbesc de dezvoltările urbane noi. Nu în ultimul rând, taxăm parcarea, ceea ce am început să facem în zona centrală şi ceea ce toate oraşele au făcut. Am făcut estimarea asta (un sfert dintre locurile de parcare din centru sunt goale, după ce a fost introdusă taxarea – n.r.”, a declarat Nicuşor Dan.

Transportul în comun, îmbunătățit cu tehnologii ultramoderne

În același context, Nicușor Dan a anunțat că transportul public va fi optimizat cu tehnologii ultramoderne.

Mijloacele de transport în comun vor fi doatate cu echipamente și software de ultimă generație care vor permite configurarea traseelor și a programelor de circulație pentru liniile de transport din București și Ilfov, astfel încât acestea să fie adaptate la cererea de transport și condițiile de trafic din regiune.

Potrivit edilului, cu ajutorul acestor noi tehnologii se vor putea monitoriza și coordona vehiculele de transport public, în timp real

În acest sens, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI)  a publicat deja în SEAP un anunț de consultare a pieței în vederea obținerii unei valori estimative de achiziție a componentelor din cadrul proiectului.

Invit furnizorii de echipamente și soluții software să transmită oferte de preț în conformitate cu cerințele prezentate în cadrul caietelor de sarcini, până la data de 28.06.2023”, a transmis Nicușor Dan.

Un sat din Elveția va fi evacuat din cauza unei posibile alunecări de teren

Sursă foto: Wikipedia
Sursă foto: Wikipedia

Locuitorii din Brienz, un sat situat în Elveția, și-au făcut deja bagajele pentru a putea pleca din calea alunecării de teren, ce ar putea antrena mase uriaşe de rocă, relatează BBC.

Ordinul de evacuare nu a venit ca o surpriză pentru cei aproximativ 70 de locuitori rămași în satul Brienz. De ceva vreme, satul era considerat expus unui risc geologic.

Satul din Elveția este construit pe un teren care prezintă alunecări

Turla bisericii s-a înclinat, iar fisurile au început să apară în pereții caselor.

În prezent, se fac eforturi pentru a stabili și a consolida terenul, iar există semne că procesul de alunecare ar putea încetini.

Cu toate acestea, în mod ameninţător, versantul muntelui de deasupra satului Brienz continuă să se descompună.

Localnicii se obişnuiseră deja cu bolovani destul de mari care cădeau peste grădinile lor din vale, dar geologii au avertizat că mişcarea rocilor se accelerează

O parte a peretelui stâncos, supranumit ”Insula”, alunecă deja cu o viteză de 32 m pe an. Şi totuşi, nimeni nu s-a gândit că va trebui să plece atât de curând.

Autorităţile avertiseră asupra unei posibile evacuări în cursul acestei veri, iar la sfârşitul acestei săptămâni era programată o întâlnire obişnuită de informare a locuitorilor.

Dar, după ce ultimele evaluări de risc au arătat că o alunecare a stâncilor era iminentă, ordinul de a pleca a venit brusc.

Chinezii de la Eve Power anunță construcția primei uzine europene de baterii, în Ungaria

Foto: Facebook/EVE Power
Foto: Facebook/EVE Power

Producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice EVE Power vrea să construiască o fabrică în Ungaria.

Potrivit declarațiilor făcute de ministrul afacerilor externe şi comerţului exterior, Péter Szijjártó, este cel de-al noulea producător de acumulatoare electrice din lume.

Uzina va fi construită în Ungaria, la Debrecen și beneficiază de o investiție de aproximativ 1.07 miliarde euro, creând peste 1000 de noi locuri de muncă

Viitoarea uzină de acumulatori va furniza uzinei BMW din Ungaria celule de acumulator cilindrice de ultimă generație.

Guvernul contribuie cu o finanțare de 14 miliarde de forinți (37,6 milioane de euro) pentru proiectul în valoare de 400 de miliarde forinți.

Ministrul ungar a subliniat că 95% din necesarul de apă al acestei investiții ecologice va fi acoperit din ape reziduale tratate și din surse de apă de suprafață, iar compania va recicla, de asemenea, o parte din apele reziduale de proces la fața locului.

Obiectivul clar al guvernului este de a face din Ungaria un lider global în domeniul protecţiei mediului. Obiectivul nostru clar este că Ungaria să se numere printre ţările care fac cel mai mult pentru a proteja mediul înconjurător şi pentru a conserva planeta noastră”,  a spus ministrul ungar.

Ministrul a reamintit deciziile europene care prevăd schimbarea verde şi a subliniat că, pentru a atinge acest obiectiv, trebuie eliminate sursele de poluare cele mai puternice, inclusiv electrificarea transportului rutier, care este responsabil pentru 14% din emisiile de substanţe nocive

În opinia ministrului, în condiţiile în care cererea va creşte de zece ori până în 2030, singura întrebare este: unde vor fi construite fabricile de acumulatoare electrice în Europa şi cine vă profita de pe urma lor?

Membrii Parlamentului European votează astăzi asupra propunerii de interzicere a folosirii în spațiul public a recunoașterii faciale cu ajutorul inteligenței artificiale

Foto: Unsplash

Astăzi, joi, 11 mai, Parlamentul European votează asupra interzicerii folosirii tehnologiei de recunoaștere facială cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), în timp real, în spațiul public, raportează The Guardian.

Propunerile vin ca urmare a îngrijorărilor exprimate de un număr mare de europarlamentari și membri ai societății civile. Aceștia se tem că recunoașterea facială în timp real ar putea lăsa loc abuzurilor din partea agențiilor de stat și a poliției de frontieră. 

Amendamentul face parte dintr-un grup de propuneri privind primele legi privind inteligența artificială din lume.  El este parte a unuia dintre cele 12 pachete de amendamente de compromis convenite de o comisie de deputați europeni, rezultate în urma procesării și reducerii a peste 3.000 de amendamente care au fost depuse cu un an în urmă.

Firmele care încalcă noua legislație ar risca amenzi de până la 10 milioane de euro, sau pierderea dreptului de a face comerț în UE.

Dacă va fi adoptată, legea va interzice și controversata „recunoaștere emoțională” AI

Temerea este că AI ar putea fi folosită atât de angajatori, cât și de poliție, pentru a identifica lucrătorii sau șoferii obosiți.

Foto: Unsplash

Se așteaptă ca interdicția să fie contestată de un grup de europarlamentari de centru-dreapta. Aceștia susțin că scanarea biometrică ar trebui desfășurată pentru a combate infracțiunile grave, cum ar fi  cele care țin de terorism.

Dar Dragoș Tudorache, coraportor al Legii AI în Parlamentul European, a declarat că speră că va exista un sprijin puternic pentru propunere.

„Nu există nicio protecție mai puternică [decât această interdicție]. Un punct de trecere a frontierei este un spațiu public. Potrivit textului pe care îl avem acum, nu veți putea implementa tehnologia de recunoaștere biometrică AI într-un spațiu public”, a spus acesta.

Actul ar asigura și transparența privind sursele folosite în instruirea inteligenței artificiale

Actul va mai servi o funcție importantă. Acesta îi va obliga pe cei care generează inteligență artificială să fie transparenți cu privire la literatura originală, cercetarea științifică, muzica și alte materiale protejate prin drepturi de autor pe care le folosește pentru a instrui cursanții automați.

Astfel, trupele muzicale, cadrele universitare și alte terțe părți vor putea să apeleze la instanțele de judecată, dacă consideră că a fost încălcată legea drepturilor de autor.

Coraportorul Brando Benifei a spus că speră că legea va reduce îngrijorările legate de posibila perturbare a pieței forței de muncă  de către AI, dar și de un potențial val de știri false și dezinformare.

„Prin textul nostru, arătăm, de asemenea, ce fel de societate ne dorim, o societate în care stocarea socială, controlul predictiv, clasificarea biometrică, recunoașterea emoțională și scraping-ul discriminat al imaginilor faciale de pe internet sunt considerate practici inacceptabile”, a spus el reporterilor.

Textul modificat al Actului AI va fi supus votului în iunie. Un vot pozitiv va avea o însemnătate mare în discuțiile ulterioare cu Comisia Europeană și Consiliul Uniunii Europene.

Se așteaptă ca legea să fie adoptată până la sfârșitul anului.

Foto: Unsplash

Actul AI, viitorul standard de aur al reglementărilor pe tot mapamondul

Mulți cred că Actul AI va deveni standardul de aur al reglementărilor pe tot mapamondul, și că va fi adoptat de giganți precum Google, Microsoft și companiile de social media.

„Este cunoscut sub numele de „efectul Bruxelles.” Dacă UE se mișcă prima și are standarde realiste, și alte țări vor folosi regulile UE ca o bază pentru elaborarea propriul său regulament”, a spus Zach Meyers, cercetător la Centrul pentru Reformă Europeană.

Meyers a adăugat: „Chiar dacă nu o fac, companiile pot adopta în mod voluntar regulile UE la nivel global, deoarece costul de a face afaceri este mai ieftin.”

Kim van Sparrentak, europarlamentarul olandez al Partidului Verzilor, a declarat că utilizarea scanării live, posibilă cu ajutorul AI, este „complet împotriva drepturilor noastre fundamentale” și „un risc inacceptabil”.

Legea AI, prima de acest gen, a fost elaborată de-a lungul a aproape doi ani. Noi amendamente au fost adăugate recent pentru a aborda riscurile prezentate de sistemele AI „de uz general”, inclusiv ChatGPT.

Întrebat dacă UE nu a acționat prea târziu pentru a aborda ChatGPT – cu doar o lună înainte ca întregului parlament european să i se ceară să voteze Legea AI – Tudorache a spus: „Dacă noi suntem în întârziere, unde sunt toate celelalte jurisdicții care nici măcar nu au început să ia în considerare ideea reglementării?”

Dragoș Tudorache. Foto: Facebook

Românul care a renunțat la Dacia Spring și s-a întors la diesel: Acum îmi permit extravaganțe precum aerul condiționat și ventilație

Sursă - Freepik

Dacia Spring a fost lansată în anul 2021 și este primul model de mașină electrică pus pe piață de compania Dacia. După ce inițial mașina a fost echipată cu un motor de 45cp, anul acesta a părut și versiunea Extreme, care are un motor de 65cp.

Modelul s-a dovedit practic pe străzile țării, iar la finalul anului 2022 fusese deja vândute 10.000 de modele, conform Economedia. La nivel internațional, Dacia a avut peste 100.000 de comenzi pentru modelul Spring. Totuși, vânzările din România au fost cu mult sub cele din alte țări. La finalul anului trecut, în Franța erau înmatriculate 29.000 de modele, iar în Germania 14.000.

Un român s-a declarat nemulțumit de Dacia Spring

Pe grupul de Facebook „Dacia Spring Romania (Oficial)“, dedicat acestei mașini, un fost posesor al modelului a anunțat că se întoarce la mașina diesel.

„Dragii mei, după aproape 1 an de chinuri cu Spring, voi părăsi grupul. M-am întors la o mașină normală: Golf 2.0 TDI. Îmi cunosc autonomia, pot merge cu viteza normală în afara localității și chiar îmi permit extravaganțe precum aer condiționat sau ventilație. Gata cu cupoanele Kaufland, aplicații nefuncționale, zeci de defecte, zero dotări și nici măcar o margaretă EuroNCAP. Nervi de oțel / baftă la vânzare și salutări“, a scris D.D.

Totuși, Dacia Spring poate ajunge la o viteză de 125km/h. Cum limita maximă admisă în România, pe autostradă, este de 130km/h, iar Spring nu este un model care să fie scos la drumuri lungi, modelul ar putea face față cu bine și la viteze mai mari în afara localității, unde, de obicei, limita este de 70km/h. Prin urmare, oare ce înseamnă „viteză normală“ la acest șofer? Legat de autonomie, ȘtireaVerdea publicat un material legat de această chestiune, care reprezintă mai mult o anxietate a șoferilor decât o problemă în sine a mașinii.

Probleme reale ale mașinilor electrice

Poate ar fi fost cazul ca fostul proprietar să detalieze mai mult „zecile de defecte“ ale mașinii. Totuși, înainte de a face asta, ridicăm noi câteva probleme legate de mașinile electrice.

România este deficitară la acest capitol. Doar 1.200 de stații de încărcare există în țara noastră, în timp ce la nivelul UE sunt 450.000.

  • modelul Spring nu este pretabil la drumuri lungi;

Cu o autonomie de 230km, un drum București-Constanța (225km) este riscant de parcurs. Prin urmare, îți asumi un risc dacă ești bucureștean și vrei să mergi cu familia la mare.

  • probleme cu bateria;

De exemplu, un român nu a mai putut să își încarce modelul Spring după ce a trecut cu mașina printr-o baltă. Componentele electrice din compartimentul motor au intrat în contact cu apa și au făcut imposibilă încărcarea mașinii, conform Promotor.

  • mașinile electrice sunt sensibile la temperatură;

În vreme ce temperaturile ridicate pot accelera degradarea bateriei, temperaturile scăzute pot să scadă autonomia mașinii. Se recomandă în acest sens o verificare periodică a mașinii, conform Autovit.